کاشت مو با بانک موی ضعیف چگونه انجام می شود؟

۵
(۱)

یکی از مشکلاتی که بیشتر مردان با آن روبرو هستند، ریزش مو است که به دلایل مختلفی از قبیل ژنتیک، اختلالات هورمونی، تغذیه نامناسب، استرس، مراقبت نادرست از مو و… اتفاق می افتد. درمان هایی برای جلوگیری یا توقف این ریزش ها وجود دارد، اما در مواردی نیز ممکن است هرگونه درمان، اثری نداشته و ریزش مو ادامه یافته و منجر به طاسی فرد شود. چنانچه بانک موی شما نیز کم است می توانید، کاشت مو با بانک موی ضعیف را انجام دهید.

امروزه روش های مختلفی برای درمان طاسی نیز ارائه می شود که برای برخی از آنها باید بانک موی فرد بررسی شود. طی یک جلسه مشاوره با متخصص و بعد از انجام معاینات لازم برای تایید صلاحیت فرد برای پیوند و کاشت مو، باید مشخص شود که آیا وی از بانک موی قوی برخوردار است یا نه. در واقع اگر تراکم بانک مو ضعیف باشد، کاشت مو با مشکل مواجه خواهد شد. در ادامه کاشت مو با بانک موی ضعیف را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

قبل و بعد کاشت مو با بانک موی ضعیف
بانک موی ضعیف

بانک مو چیست و چه اهمیتی دارد؟

در روش‌های مختلف کاشت مو، پیوندهای مو از بخش‌های مختلف بدن (اصولاً پس سر) گرفته می شود و در ناحیه‌ای که دچار طاسی یا ریزش مو شده، کاشته می‌شوند. به ناحیۀ برداشت گرافت‌های مو، بانک مو می‌گویند. در طاسی با الگوی مردانه، موهای پشت و طرفین سر معمولا تراکم نسبتاً بهتری دارند و در روش‌های رایج و با راندمان بالا مانند FUT و FIT از آنها به عنوان بانک مو استفاده می‌شود.

محققان می گویند که موهای موجود در بانک موی سر به طاسی مقاوم هستند. در نتیجه برای کاشت مو اهمیت زیادی دارند و در روش‌های پرکاربرد و مفید گرافت‌ها از این نواحی برداشت می‌شوند.

بانک موی ضعیف چیست؟

بعد از انجام معاینه و بررسی وضعیت محل استخراج گرافت مو، ممکن است متخصص نتیجه بگیرد که بانک موی شما ضعیف است و پیوند مو با محدودیت مواجه خواهد شد. بانک موی ضعیف تعدادی ویژگی برجسته دارد:

  • نداشتن تراکم کافی که باعث می‌شود کاشت با مشکل روبرو شود.
  • ابتلا به بیماری‌های پوست سر مانند قارچ.
  • سستی ریشه مو و احتمال ریزش پس از کاشت.

برای انجام کاشت موی طبیعی، پیوندهای مو باید از یک بانک مناسب برداشته ‌شوند. بانک موی ضعیف منطقه‌ای است که موهای موجود در آن تارهای نازکی دارند و میزان تراکم مو در آنجا کم است.

معمولا پزشک سعی می‌کند حتی الامکان از انجام کاشت موی طبیعی با بانک موی ضعیف خودداری کند؛ زیرا نتیجه کار باب میل فرد نخواهد بود. یک بانک موی مناسب باید بتواند حدود ۴۵۰۰ پیوند را در اختیار پزشک قرار دهد. اگر بانک موی شما ضعیف است، نتیجه کاشت مو کم تراکم و ابریشمی خواهد بود. بدیهی است در کاشت مو با بانک موی ضعیف، موهای کمتری را می‌توان از آنجا برداشت کرد و پیوند زد.

بهترین روش کاشت مو با بانک مو ضعیف کدام است؟
بانک مو ضعیف

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است؟

بدیهی است بانک مو در گرفتن نتیجه موفق و رضایت بخش بسیار مهم است. پس این سوال برای ما مطرح می‌شود که آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است یا خیر؟ اگرچه در سال های اخیر به دنبال پیشرفت تکنولوژی شاهد کاشت مو با بانک موی ضعیف نیز بوده ایم، با این حال نتیجه آن قابل مقایسه با افرادی که از بانک مو قوی برخوردارند نیست و تکنیک‌ها و مهارت‌های پزشکی خاص خود را می‌طلبد.

مطلب پیشنهادی: معرفی تخصصی ترین و بهترین کلینیک کاشت مو

کاشت مو با بانک موی ضعیف موجب می‌شود که موها بعد از مدتی ریزش پیدا کرده و مجدد رشد نکنند، البته اولین ریزش ها در دو تا سه هفته اول بعد از پیوند، طبیعی هستند و در واقع بخشی از روند بهبودی اند و جای نگرانی ندارد. کاشت مو با بانک موی ضعیف نه تنها به افراد متقاضی پیوند کمکی نمی کند بلکه باعث نارضایتی آنها نیز می شود.

بهترین روش‌ کاشت مو برای افراد دارای بانک موی ضعیف

اصلی ترین عامل در کاشت مو، داشتن بانکی پرتراکم و قوی از فولیکول‌ها است. در نتیجه افرادی که بانک موی مناسبی ندارند، نمی‌توانند انتظار پیوند موفقیت آمیزی را داشته باشند. داشتن موهای طبیعی همراه با تراکم بالا بعد از کاشت به منبع دهنده فولیکول ها بستگی دارد. برخی مشکلات مانند طاسی باعث از دست رفتن کامل موهای سر شده  و در نتیجه فرد هیچ منبع تامین کننده‌ فولیکولی نخواهد داشت.

در چنین شرایطی ممکن است پزشک از موهای بدن و ریش او برای تامین فولیکول‌های مورد نیاز استفاده کند. کاشت مو با بانک موی ضعیف شامل روش‌های مختلفی است که برحسب نیاز فرد متقاضی توسط متخصص انتخاب خواهد شد.

همانطور که گفته شد کاشت مو با بانک موی ضعیف به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود، چون شرایط در افراد متفاوت است. در ادامه به معرفی روش های جایگزین برای کاشت مو با بانک موی ضعیف اشاره می کنیم:

کاشت مو با بانک موی ضعیف به روش BHT

بهترین روش برای کاشت مو با بانک موی ضعیف، متد BHT است. در این روش حتی اشخاصی که از کم‌پشتی و طاسی سر رنج می برند و تمایل دارند که پیوند مو انجام دهند، می‌توانند تحت عمل قرار گرفته و از نتیجه این کار منتفع شوند. در کاشت مو با بانک موی ضعیف با استفاده از روش BHT تعداد گرافت‌های بیشتری را از بدن فرد متقاضی کاشت مو برداشته و آن‌ها را بر روی ناحیه مورد نظر می کارند. پزشک از موی ریش و قفسه سینه فرد تعداد گرفت‌های بالایی را برمی دارد.

در مورد کاشت مو به روش bht بیشتر بخوانید.

این تکنیک تقریبا با روش کاشت مو به روش FIT یا همان FUE یکی است و تفاوت مهم آن‌ها باهم در محل بانک مو می باشد. البته حتی به کمک روش BHT نیز نباید نتیجه‌ی پرپشتی در موهای خود را انتظار داشته باشید، اما تا حدود زیادی کم پشتی و طاسی سر کاهش می یابد. از جمله مزایای این روش عدم برجای ماندن زخم و اسکار بر روی سر است.

کاشت مو برای افرادی که بانک موی ضعیف دارند

کاشت مو با بانک موی ضعیف به روش HRT

طی کاشت مو در روش HRT، گرافت‌های طبیعی مو که از موی انسان یا الیاف‌های طبیعی ساخته شده‌اند را توسط چسب‌ مخصوصی به پوست سر می‌چسبانند. در نتیجه نتیجه حاصله دائمی نیست و موهای چسبیده شده رشد نخواهند کرد، اما حداکثر ۲ سال ماندگاری دارند. این روش برای کسانی که بانک موی مناسبی ندارند، پرکاربرد است و دوره نقاهت خاصی ندارد و نتیجه کار آنی است.

در مورد کاشت مو به روش hrt بیشتر بخوانید.

کاشت مو به روش کاشت مو بافت

کاشت مو بافت یا (Hair Weaving) تکنیکی پیشرفته‌ است که به یک روش جایگزین کاشت مو با بانک موی ضعیف برای زنان و مردان تبدیل شده و یک روش غیر جراحی به شمار می‌آید و عوارض جانبی آن تقریبا صفر است. در این روش یک تکه مو به پوست سر برای پوشاندن ناحیه طاس و یا کم پشت سر متصل می شود. از این روش برای رفع طاسی، بلند کردن طول و افزایش حجم مو استفاده می‌شود.

خلاصه مطلب

اگر بانک موی ضعیفی دارید و در مقابل تمایل به کاشت مو دارید، جای نگرانی نیست. انواع روش های جایگزین برای کاشت مو با بانک موی ضعیف وجود دارد. به این منظور کافی است به کلینیک های ارائه دهنده این روش ها مراجعه کرده و پس از انجام معاینه های اولیه توسط متخصص، روش مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید. در نهایت رضایت افرادی که این روش ها را انجام داده اند، گواه نتایج عالی و مناسب کاشت مو برای افراد دارای بانک موی ضعیف است.

سوالات متداول

  • آیا کاشت مو فقط برای آقایان مورد استفاده است؟

ریزش مو یک امر طبیعی می باشد و چه خانم ها چه آقایان احتمال این که دچار بشوند را دارد. گرچه در آقایان بیشتر رویت می شود ولی لازم به ذکر است که هم آقایان و هم خانم ها می توانند از کاشت مو استفاده کنند.

  • آیا برای کاشت مو از بیهوشی عمومی استفاده می کنند؟

برای جراحی و کاشت مو از بیهوشی استفاده نمی شود و فقط از بی حسی موضعی استفاده می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *