شرایط کاشت مو اقساطی (کاشت مو قسطی) چگونه است؟

۰
(۰)

در سراسر جهان افراد زیادی اعم از آقایان و خانم‌ها ریزش مو سر را تجربه کردند. اکثر مردم برای حل این مشکل از محصولات بدون نسخه مانند ماینوکسیدیل (روگاین) استفاده می‌کنند. اما استفاده نادرست از داروهای مختلف بدون اطلاع از علت ریزش مو می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. به همین دلیل بسیاری از افراد پس از استفاده از داروهای مختلف دچار ریزش موی شدیدتر می‌شوند.

برای اکثر افراد مبتلا به طاسی سر با الگوی مردانه یا ریزش موی ژنتیکی هستند؛ کاشت مو بهترین درمان است. کاشت مو روشی است که در آن جراح فولیکول‌های مو را به ناحیه بانک مو به ناحیه طاس سر منتقل می‌کند. جراح معمولاً موها را از پشت یا کنار سر به جلو یا بالای سر برای کاشت بر می‌دارد.

کاشت مو فرآیند بسیار حساسی است و نیاز به انجام آن در کلینیک مجاز و توسط متخصص پوست دارد. اگر این شرایط وجود داشته باشد، تنها ۵ درصد احتمال خطا باقی خواهد ماند. به دلیل هزینه‌های بالا در برخی از کلینیک‌ها کاشت مو اقساطی یا کاشت مو قسطی وجود دارد. در این مقاله از ویکی درمان با روش های کاشت مو آشنا می‌شویم.

کاشت مو

کاشت مو چیست؟

دلایل متفاوتی برای ریزش مو وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از ریزش‌ها ناشی از استرس‌ها و فشارهای عصبی است؛ اما بیشتر آن‌ها ریشه ژنتیکی دارند و قابل پیشگیری نیستند. شرایط زندگی شهری مانند استرس و آلودگی زیاد نیز باعث تشدید ریزش مو یا نازک شدن مو در بین شهرنشینان شده است.

از آن جایی که مو نیمی از زیبایی هر فرد است، افراد برای درمان ریزش مو به کلینیک کاشت مو مراجعه کرده و از پزشکان کمک می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. اولین اتفاقی که پس از مراجعه فرد به کلینیک می‌افتد، تشخیص دقیق روش درمانی و دادن توصیه‌های لازم به بیمار است. این مرحله بسیار حساس است و تشخیص اشتباه می‌تواند ریزش مو را تشدید کند.

دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد. به عنوان مثال، برخی از زمین خوردن ها ناشی از استرس یا بیماری‌های خاص است، اما بیشتر آنها ریشه ژنتیکی دارند و قابل پیشگیری نیستند. شرایط زندگی شهری مانند استرس و آلودگی زیاد نیز باعث تشدید ریزش مو یا نازک شدن مو در بین شهرنشینان شده است.

از آن جایی که مو بخش مهمی از زیبایی و اعتماد به نفس هر فردی است، افراد برای درمان به کلینیک کاشت مو مراجعه کرده و از پزشکان کمک می‌گیرند. روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد. اولین اتفاقی که پس از مراجعه فرد به کلینیک می‌افتد، تشخیص دقیق روش درمانی و دادن توصیه‌های لازم به بیمار است. این مرحله بسیار حساس است و تشخیص اشتباه می‌تواند ریزش مو را تشدید کند.

روش های پیوند و کاشت مو

کاشت مو نواری یا FUT

یک روشی قدیمی و پرکاربرد که به دلیل استفاده از داروهای بیهوشی یا بی حسی موضعی، جراحی محسوب می‌شود. در پیوند مو به روش (Fullicular Unit Transplantation) یا FUT، یک نواری از پوست پشت یا بالای گوش (بانک مو) برداشته و فولیکول‌ها در اتاق دیگری زیر میکروسکوپ نگه داشته می‌شوند.

این فولیکول ها مانند فولیکول های مو هستند و با کاشت در جلوی سر شروع به رشد می کنند. روش FUT معمولاً به عنوان زخم پشت شناخته می‌شود. مشکل این روش این است که در برخی موارد دوره نقاهت را طولانی می‌کند. اسکارهایی که در این روش ایجاد می‌شوند بزرگ هستند و می‌توانند منجر به عفونت یا نکروز پوست شوند. اگرچه روش های جدیدتر و فناوری های قوی تری وارد بازار شده است، اما این روش همچنان تنها روش موثر برای برخی از موها است. بهترین روش برای کاشت مو وجود ندارد، اما باید مناسب‌ترین روش برای هر فرد انتخاب شود.

کاشت مو به روش غیر جراحی

در روش‌های غیرجراحی، گرافت مو یا بافت فولیکولی از بانک مو خارج شده و بدون نیاز به بیهوشی و بی حسی موضعی از طریق روش‌‎های دیگر به نقاط لازم منتقل می‌شود. این روش‌ها عبارتند از:

کاشت مو به روش FUE و FIT

 روش FUE در ایران به FIT معروف است و مکانیزمی شبیه به FUT یا همان روش برداشت نواری دارد. این روش با روش نواری در برداشت و کاشت بذر (واحد فولیکولی) متفاوت است. این برداشت گرافت ها باعث می شود که زخم ها برخلاف روش قبلی بسیار سریع التیام پیدا کنند.

کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش sut با استفاده از تکنولوژی انجام می‌شود و پزشک تنها نقش ناظر و کنترل کننده عمل را دارد. جداسازی و کاشت فولیکول‌ها به صورت کاملا اتوماتیک و بدون دخالت دست انجام می‌شود.

کاشت مو به روش Micro FIT

میکروفیت یک فناوری جدید و نوظهور در کاشت مو است. دقت بالای فناوری به کار رفته در این روش، نیاز به تخصص و تجربه پزشک متخصص دارد. از مزیت های این جراحی می‌توان به عدم نیاز تراشیده شدن سر اشاره نمود. این روش یکی از گران‌ترین روش‌های موجود می‌باشد و نیازمند به ریشه مو قوی در قسمت‌های بانک مو می‌باشد.

روش کاشت مو ترکیبی یا سوپر

اگر می‌خواهید تراکم بالای مو داشته باشید و بانک موهای شما قوی است، می‌توانید از روش‌های ترکیبی FIT و FUE استفاده کنید. روش ترکیبی در یک جلسه قابل انجام است و موهای کاشته شده در این روش نیز از ماندگاری و مقاومت بالاتری برخوردار است.

عوارض کاشت مو

عوارض احتمالی کاشت مو

طبیعی است که در صورت استفاده از روش‌های جراحی نیاز به مراقبت ویژه از سر خود دارید. دوره نقاهت بسته به شرایط هر فرد ممکن است معمولی یا طولانی‌تر باشد. همچنین احتمال التهاب صورت، عفونت سر و نکروز پوست در دوران نقاهت وجود دارد. اما نگران نباشید؛ زیرا با انجام چند توصیه ساده از سوی پزشک معالج شما این احتمالات بر رف می‌شود.

اگر این نوع جراحی زیر نظر متخصص پوست مجرب در محلی استریل انجام شود و همچنین وسایل و دستگاه های مورد استفاده استاندارد باشند، احتمال بروز این عوارض بسیار کم است. همچنین می توانید پس از عمل به طور مرتب با پزشک خود تماس بگیرید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید. دقت در مراقبت های شخصی پس از جراحی کمتر از دقت در کاشت مو نیست.

هزینه کاشت مو چقدر است؟

کمترین قیمت کاشت مو در ایران بین ۸ و نیم تا ۱۰ میلیون است. این مقدار با توجه به روش درمانی مناسب سر شما و میزان امکانات استفاده شده تعیین می‎گردد. به دلیل شرایط اقتصادی، بسیاری از مردم توانایی پرداخت این مبلغ را ندارند. اکثر بیمه‌ها نیز این موارد را پوشش نمی‌دهند. اما جای نگرانی نیست! برخی از کلینیک‌ها امکان کاشت مو

قسطی یا کاشت مو اقساطی را فراهم کردند. و در ادامه این مقاله قصد داریم هزینه‌های مربوط به کاشت مو اقساطی و کاشت مو قسطی را با دقت بررسی کنیم.

کاشت مو قسطی

شرایط کاشت مو اقساطی چگونه است؟

در کلینیک‌های معتبر برای رفاه حال مشتریان به خصوص در شرایط سخت اقتصادی امروزی کاشت مو اقساطی نیز انجام می‌شود. برای این کار، پس از تعیین میزان هزینه کاشت مو، باید در مورد پیش پرداخت توافق کنید و مابقی مبلغ را در سه تا چهار قسط پرداخت کنید. برای کاشت مو قسطی می‌توانید از یک چک سفید از طرف خود ییا از طرف اقوام درجه یک استفاده کنید.

چگونه برای کاشت مو اقساطی در بهترین کلینیک کاشت مو اقدام کنیم؟

ابتدا لازم است با نشان دادن وضعیت موهای خود به کارشناسان کلینیک پوست مو زیبایی، مشاوره لازم را از بهترین کلینیک کاشت مو دریافت کنید. این مشاوره به دو صورت آنلاین (از طریق ارسال عکس) و حضوری انجام می‌شود. سپس هماهنگی های لازم انجام شده و هزینه آن محاسبه می شود. انتخاب روش پرداخت کاشت مو اقساطی به شما و انتخاب شما بستگی دارد. در صورت انتخاب روش اقساطی ابتدا باید بخشی از مبلغ را نقدا و یک جا پرداخت کنید و برای صرفه‌جویی در هزینه از چک معتبر خود یا نزدیکانتان استفاده کنید.

کاشت مو قسطی در کلینیک‌های معتبر چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد با توجه به شرایط اقتصادی امروز نیازی به پرداخت سود یا هزینه اضافی برای پرداخت اقساط نیست. در واقع با پرداخت ۵۰ درصد از کل مبلغ می‌توانید از خدمات کاشت مو قسطی نهایت بهره را ببرید. هیچ محدودیتی برای روش‌های کاشت مو در یک کلینیک معتبر وجود ندارد. در این کلینیک‌ها از روش های جراحی و غیر جراحی استفاده می‌شود و تمامی روش‌ها تحت پوشش تضمینی کلینیک می‌باشد.

 آیا کیفیت کاشت مو اقساطی کاهش می یابد؟

نه! کاشت مو اقساطی باعث بهبود کیفیت عملکرد کلینیک، خدمات کاشت مو و خدمات پشتیبانی نمی‌شود. شرایط اقساطی صرفا جهت کمک به هموطنان عزیز جهت انجام عملیات بدون دغدغه مالی می‌باشد.

بهترین روش کاشت مو در روش قسطی کدام است؟

برای افراد متفاوت بسته به شرایط فردی و بانک مو آن‌ها انتخاب بهترین روش‌ها متفاوت خواهد بود. به همین علت نمی‌توان روشی به عنوان بهترین روش کاشت مو انتخاب کرد. اما به طور کلی به دلیل مکانیزه بودن و نوظهور بودن روش sut بای افرادی که طاسی کامل سر دارند بهترین روش به حساب می‌آید.

احتمال موفقیت و رشد مو پس از کاشت چقدر است؟

در مقاله ای از سایت medicalnewstoday می‌خوانیم: کاشت مو به دلایل زیادی از ریزش مو وابسته است و روشی کاملا موثر برای بازگرداندن رشد مو است. میزان موفقیت جراحی کاشت مو به عوامل زیادی از جمله مهارت و تجربه جراح و همچنین ضخامت موهای اهداکننده بستگی دارد.

طبق گفته انجمن جراحان پلاستیک آمریکا (ASPS)، کاشت مو می تواند تفاوت کوچکی در پر کردن مو ایجاد کند. برای تغییرات چشمگیر، افراد ممکن است بخواهند جراحی فلپ پوست را انتخاب کنند. هیچ مطالعه ای وجود ندارد که میزان موفقیت یک روش کاشت مو خاص را نشان دهد. با این حال، چندین مطالعه و مقالات کوچک اطلاعاتی در مورد اثربخشی این روش‌ها ارائه می‌دهند.

یافته‌های مطالعات معتبر نشان می‌دهد که استفاده از درمان غنی از پلاکت (PRP) با روش FUE موفقیت کاشت مو را افزایش می‌دهد. همه شرکت کنندگان در گروه PRP پس از ۶ ماه بیش از ۷۵ درصد رشد مجدد مو داشتند. آن‌ها نسبت به افرادی که درمان PRP را دریافت نکردند، در تراکم مو و بهبود پوست پیشرفت سریع‌تری داشتند.

به غیر از عوامل ژنتیکی (که اجتناب ناپذیر هستند) امروزه عوامل زیادی برای ریزش مو وجود دارد. زندگی پر استرس شهری، وجود مواد شیمیایی فراوان در رژیم غذایی و هوای آلوده تاثیر زیادی بر سلامت پوست و موی شما دارد. برای دانستن دلایل بیشتر می‌توانید به وب سایت healthline مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا کیفیت کاشت مو اقساطی کاهش می یابد؟

نه! کاشت مو اقساطی باعث بهبود کیفیت عملکرد کلینیک، خدمات کاشت مو و خدمات پشتیبانی نمی‌شود. شرایط اقساطی صرفا جهت کمک به هموطنان عزیز جهت انجام عملیات بدون دغدغه مالی می‌باشد.

بهترین روش کاشت مو کدام است؟

برای افراد متفاوت بسته به شرایط فردی و بانک مو آن‌ها انتخاب بهترین روش‌ها متفاوت خواهد بود.به همین علت نمی‌توان روشی به عنوان بهترین روش کاشت مو انتخاب کرد. اما به طور کلی به دلیل مکانیزه بودن و نوظهور بودن روش sut بای افرادی که طاسی کامل سر دارند بهترین روش به حساب می‌آید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *