روش‌های نوین کاشت دندان بدون ایمپلنت

۵
(۱)

امروزه با وجود انواع گوناگون لمینیت، کامپوزیت، ایمپلنت دندان، و بلیچینگ افراد برای اهمیت دادن به دندان‌های خود تنوع بیشتری در انتخاب دارند و می‌توانند مواردی مثل رنگ دندان‌ها، فرم دندان‌ها و فضای خالی بین آن‌ها را اصلاح کنند.

بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران و دندانپزشکان زیبایی برای حضور در این بازار رقابتی خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند که یکی از آن‌ها کاشت دندان می‌باشد. روش نوین کاشت دندان بدون ایمپلنت روشی است که دیگر جای خالی بین دندان‌ها باقی نمی‌گذارد.

اگر فضای خالی دندان‌ها پر نشود، احتمال عفونت لثه‌ها و گیرکردن موارد غذایی در این نواحی بالا می‌رود و حتی ممکن است، سایر دندان‌ها به سمت ناحیه خالی بروند، در آن‌جا رشد کنند و ظاهری نامناسب را به چهره شما بدهد. علاوه بر این، وجود فضای خالی در میان دندان‌ها، در زیبایی صورت و لبخند شما تاثیر منفی گذاشته و همین موضوع می‌تواند، باعث کاهش اعتماد به نفس شما شود. در ادامه مقاله قصد داریم که روش‌های نوین کاشت دندان بدون ایمپلنت و کاربردهای آن را شرح دهیم.

کاشت دندان بدون ایمپلنت چگونه انجام می‌شود؟

کاشت دندان روشی برای پرکردن فضای خالی بین دندان‌ها است که با استفاده از اتصال پیچ‌های فلزی به داخل لثه برای جایگزینی ریشه دندان مصنوعی می‌باشد؛ اصطلاحا به آن ایمپلنت دندان می‌گویند. پروتز قرار گرفته روی پایه فلزی، از نظر ظاهر و عملکرد کاملا مشابه دندان طبیعی می‌باشد.

کاشت دندان بدون ایمپلنت روش نوینی است که با تکنیک‌های مدرن و پیشرفته انجام می‌شود. یکی از متداول‌ترین روش‌های کاشت دندان بدون ایمپلنت، روش بریج است. روش بریج یا پل ثابت، در مواردی به جای ایمپلنت استفاده می‌شود که انجام کاشت دندان به روش ایمپلنت، برای ساختار سلامتی فرد ایجاد مشکل کند.

ایمپلنت دندان به روش بریج یا پل ثابت

ایمپلنت دندان به روش بریج یا پل ثابت

در متد بریج دو دندان، در دو طرف فضای خالی لثه روکش می‌شود تا به عنوان پایه ثابت برای قرار گرفتن پروتز مصنوعی روی لثه به کار گرفته شوند. به همین خاطر این روش را، روش پل ثابت می‌نامند. شرط استفاده از روش پل ثابت این است، دو دندان به کار گرفته شده کاملا مستحکم و ثابت باشند.

پروتزهای مصنوعی در روش پل ثابت، اکثرا از جنس سرامیک هستند؛ مگر این که به درخواست خود فرد متقاضی، از جنس طلا طراحی و ساخته شود. متداول‌ترین بریج یا پل ثابت دندانی مورد استفاده در میان پزشکان، بریج سه‌تایی می‌باشد که در آن، سه پروتز مصنوعی طرح دندان روی پایه قرار گرفته‌اند. مدت ماندگاری این نوع از کاشت دندان بدون ایمپلنت، حدود ۸ تا ۱۰ سال می‌باشد.

بریج باله دار

بریج باله دار یا مریلند، یکی دیگر از روش‌های کاشت دندان بدون ایمپلنت است. این روش برخلاف بریج ثابت نیازی به تراشیدن دندان‌های مجاور جهت گذاشتن روکش ندارد؛ اما فقط برای دندان‌های جلویی فک استفاده می‌شود که زمان جویدن فشار زیادی را تحمل نکند. در بریج باله دار، پروتز مصنوعی به کمک باله‌هایی فلزی بین دو دندان مجاور متصل می‌شود. دندان مصنوعی در این روش مثل ایمپلنت بریج، جنس سرامیک است؛ اما به اندازه بریج استحکام و مقاومت ندارد. در اثر فشار زیاد ممکن است از دندان کنده بشود و مجبور شوید دوباره آن‌ها وصل کنید.

کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش جدید

کاشت دندان بدون ایمپلنت به روش جدید

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت، شیوه‌ای جدید با به کارگیری تکنولوژی هوشمند می‌باشد. این روش زمان زیادی احتیاج دارد و گاهی امکان دارد چندین ماه به طول بی‌انجامد؛ اما نتیجه طبیعی‌تری نسبت به سایر روش‌ها دارد. شرط استفاده از این روش این است ریشه دندان اصلی درجای خود قرار داشته باشد.

در این حالت بهترین متخصص ایمپلنت در تهران، پس از برداشتن دندان اصلی، بدون ایجاد سوراخ و بلافاصله دندان جدید را جایگزین دندان اصلی در محل قرار می‌دهد. این دندان با گذشت زمان به استخوان‌های فک پیوند می‌خورد و ریشه آن‌ها همیشه ثابت می‌ماند.

قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت چقدر است؟

اگر شما در شرایط هستند که پزشک تشخیص داده استفاده از ایمپلنت‌های لثه‌ای مناسب شما نیست و یا قیمت این نوع ایمپلنت‌ها برای شما به صرفه نیست؛ می‌توانید از روش‌های نوین کاشت دندان بدون ایمپلنت استفاده کنید. قیمت کاشت دندان بدون ایمپلنت ، بسته به تشخیص جراح متخصص دندان در روش مناسب برای دندان شما متفاوت است؛ ولی در نظر بگیرید این روش در هر صورت از نظر مالی برای شما به صرفه‌تر خواهد بود.

سخن پایانی

در بهترین کلینیک‌ دندانپزشکی ، با به کارگیری تکنولوژی اسکن و شبیه‌سازی فک متقاضی، مناسب‌ترین نوع ایمپلنت دندانی را با توجه به استخوان‌بندی فک، استخوان‌بندی صورت و بافت لثه‌های شما طراحی و پیاده سازی خواهند کرد. برای اطلاعات بیشتر به سایت ویکی درمان مراجعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

حمید حیدری

حمید حیدری هستم دانشجوی رشته دندانپزشکی. شما را با جدیدترین مقالات منتشر شده در زمینه بهداشت دهان و دندان، بیمارهای دندان و.. آشنا می کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *