پیکر تراشی با لیزر یا لیپولیز چگونه انجام می شود؟

۵
(۱)

تغییر عادات غذایی باعث شده که بسیاری از افراد از هیکل خود راضی نباشند و از طرف دیگر برای داشتن یک هیکل ایده‌آل، حاضر به رعایت یک رژیم غذایی خاص به همراه برنامه ورزشی منظم نگردند. شاید همین مسئله باعث پیدایش روش‌های مختلف پزشکی مانند پیکر تراشی با لیزر جهت کاهش چربی‌های اضافه بدن شده است.

با وجود اینکه همه این روش‌ها با هدف لاغری انجام می‌شوند، اما یک سری تفاوت‌های ویژه‌ای نیز با یکدیگر دارند. به طور کلی، عمل لاغری به کسانی توصیه می‌شود، که از چاقی مفرط رنج می‌برند.

پیکر تراشی با لیزر (lipo laser)

برای پیکر تراشی، روش‌های گوناگونی وجود دارد؛ روش‌هایی همچون لیپوساکشن، لیپوست، لیپوماتیک و غیره است. یکی از روش‌‌ها که در این مقاله به آن می‌پردازیم؛ پیکر تراشی با لیزر است. این عمل به دو روش انجام می شود:

  • در روش اول، از تزریق مایع استفاده می‌شود. مایع از طریق یک برش کوچک وارد بدن شده و سپس چربی‌ها از طریق کبد خارج می‌شوند. مقدار مایع مورد نیاز براساس وزن و شرایط جسمانی فرد به وی تزریق می‌شود.
  • در روش دوم که لیزر لیپولیز نام دارد، از امواج برای گرم کردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود.

با توجه به اینکه در لیزر لیپولیز سلولها گرم می‌شوند، نمی‌توان از آنها برای تزریق به قسمت‌های دیگر استفاده کرد. بنابراین، اگر تنها قصد کاهش چربی‌های اضافه بدن را دارید، می‌توانید از لیزر لیپولیز استفاده کنید.

پیکر تراشی با لیزر

لیپولیز یا لیپوماتیک؟

یکی از تفاوت‌های لیپوماتیک با لیپولیزر این است که با توجه به اینکه در لیزر لیپولیز، سلولها گرم می‌شوند، نمی‌توان از آنها برای تزریق به قسمت‌های دیگر استفاده کرد. بنابراین، اگر تنها قصد کاهش چربی‌های اضافه بدن را دارید، می‌توانید از لیزر لیپولیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی ویکی درمان: بهترین دکتر پیکر تراشی تهران

مزایای پیکر تراشی با لیزر (لیپولیز)

  • تهاجم کمتر: قطر کانولاها فقط ۱ یا ۱٫۴ میلی متر است.
  • خونریزی کمتر: برهم‌کنش لیزر با هموگلوبین باعث بسته شدن مویرگ‌ها می‌شود و در نتیجه هماتوم گسترده یا ماندگار پس از عمل ایجاد نمی‌شود.
  • دوران بهبود کوتاه‌تر و استفاده کمتر از باندهای فشرده کننده
  • امکان تکرار چند باره عمل در یک نقطه پس از چند ماه
  • تحریک کلاژن پوستی و در نتیجه بهبود شرایط پوست
  • یکنواخت شدن سطح پوست پس از درمان
  • ویسکوزیته پایین مایع حاصل از تجزیه سلولی عمل تخلیه را در صورت ضرورت انجام آسان‌تر می‌سازد.
  • راحتی و ایمنی بیشتر بیمار به دلیل تابش پالس گرادیانت دمای بافت بیش از اندازه بالا نمی‌رود.

نتایج پیکر تراشی با لیزر

نتایج پیکر تراشی با لیزر  تقریبا همیشگی است. سلول‌های چربی پس از نابود شدن مجدداً به همان محل اولیه برنمی‌گردند. چربی در صورت بالا رفتن وزن در ناحیه‌هایی انباشته می‌شود، که تحت درمان لیپوساکشن قرار نگرفته ‌است. نکته مهم در حفظ نتایج پیکر تراشی با لیزر در پیش گرفتن سبک زندگی سالم و ورزش منظم و روزانه است.

درباره ایمنی و تاثیرگذاری پیکر تراشی با لیزر

شرایط کلی برای انجام هر یک از جراحی‌های مذکور:

  • عدم استعمال دخانیات.
  • عدم ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت.
  • عدم ابتلا به افسردگی.
  • ابتلا به یکی از بیماری‌هایی که به دلیل اضافه وزن ایجاد شده.
  • پایبندی به یک رژیم غذایی و ورزشی.

جراحی لیپولیز

مراقبت‌های بعد از پیکر تراشی با لیزر

نکته مهمی که درباره این روش‌ها وجود دارد این است، که این روش‌ها هیچ تضمینی برای ماندگاری ندارند و برای جلوگیری از بازگشت چربی‌ها، باید به رژیم درمانی و ورزش مقید باشید.

  • پوشیدن گن جهت جلوگیری از افتادگی و شل شدگی پوست.
  • نوشیدن مایعات طبیعی به مقدار زیاد.
  • رعایت دستورالعمل دقیق پزشک.
  • نخوردن غذاهای سنگین و گوشتی.

هزینه پیکر تراشی با لیزر

هزینه‌ای که برای کاهش چربی‌های اضافه بدن پرداخت می‌کنید، بسته به روش جراحی و میزان چربی متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این هزینه‌ها می‌توانید از مشاوره پزشکی استفاده کنید یا به صفحه هزینه پیکرتراشی با لیزر مراجعه کنید. در صورتی که مبتلا به بیماری چاقی مفرط باشید، احتمالا بیمه‌گذار (بیمه‌های تکمیلی) باید بخشی از هزینه جراحی را پرداخت نماید. (چاقی مفرط به این معناست که شاخص BMI بالاتر از ۴۰ باشد و تشخیص دهند که جراحی جنبه‌ی درمانی داشته نه زیبایی)

کلام آخر

پیکر تراشی با لیزر، یکی از روش‌ها است، که برای از بین بردن چربی بدن و در نتیجه چاقی، از آن استفاده می‌شود. در این مطلب از ویکی درمان سعی شد، فواید، عوارض و هزینه این عمل به طور کامل بررسی شود.

هزینه پیکر تراشی با لیزر چقدر است؟

این هزینه به عوامل متعددی همچون، هزینه آزمایشات و ویزیت پزشک بستگی دارد ولی در صورتی که این عمل به دلیل چاقی بیش از حد انجام شود، بخشی از هزینه‌هایش از طرف بیمه تکمیلی پرداخت می‌شود.

برای جلوگیری از ایجاد عوارض پیکر تراشی با لیزر، چه مراقبت هایی لازم است؟

مراقبت‌هایی همچون پوشیدن گن، نوشیدن مایعات و رعایت دستوالعمل‌های پزشک، به کاهش عوارض پیکر تراشی با لیزر کمک می‌کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۱۸ دیدگاه

    1. ملیکای عزیز
      شما می توانید برای انجام پیکر تراشی از جدیدترین روش آن یعنی لیپوماتیک که نسبت به سایر روش‌ ها نیز عوارض کمتری دارد استفاده کنید.
      موفق باشید

  1. من هفته دیگه وقت عمل لیپولیز با دکتر خوش برش دارم .پستارو می خوندم یکی باهاش انحام داده.من واقعا نمیدونستم انقدر درد داره و دردسر واقعا مثل اینکه سون وصل میکنم اره؟؟ الان ترسیدم واقعا نمیدونم چیکا کنم میشه ی ذره راهنمایی کنین.من قراره بازو شکن پهلم ران انجام بدم.ترو خدا راهنمایی کنین انجام این عملم برام خیلی مهم چون واقعا اعتماد به نفس ندارم دیگه..انواع روش های لاغریم انجام دادم چون مرضع ای نمیشه..ممنون کمکم کنین راستی مجردم

  2. خواهر شوهرم لیپولیز کرد خودشو این خواهر شوهرم خیلی به خودش میرسه فکر میکنه از آسمون افتاده، خلاصه خوش تیپ شده شوشو به من گفت لیپو بکن نمی دونم می خوام بیشتر بدونم راجع بهش.. خواهر شوهر که راضی بود

  3. عزیزم من از مشتریهام زیاد در مورد لیبولیز شنیدم،کسانی که قبلا انجام دادن، اطلاعاتمو میکم انشالله مفید باشه،
    برکشتش سریعه،و احتمال جربی داخلی اوردن خیلی بالاست بنابراین بعدش حتما باید کنترل دقیق و خیلی زیاد رو خودت داشته باشی،
    اینکه میکن جاش نمیمونه و اندازه دو میلیمتره واقعی نیست، اینطور که ازشون شنیدم البته ندیدم ،اینطور که خودشون میکن اندازه ی یک سانته
    اکر بعدش جاق بشی احتمال جاق شدن بقیه اعضای بدنت زیاده،
    عمل سربایی نیست مثل یه عمل واقعی باید بری اتاق عمل و بیهوشی هم ظاهرا داره
    خونریزی داری بعد از عمل ولی نمیدونم تا جه مدت،
    احتمال عدم تقارن هم در دو سمت بدن هست
    بهترین جایی که جواب میده شکم بهلو است و اکر از قبل جربی داخلی نداشته باشید کامل تخت میکنه ولی باید نکهش دارید جون زود برمیکرده
    درکل نتیجه کیری خودم اینه: برای شکم و بهلو مناسبه در صورتی که بعدش اراده قوی در نکه داشتنش داشته باشید،
    برای ران و نواحی دیکه از کسی نشنیدم کاملا راضی باشه و ناراضی خیلی زیاد داره،

    1. توجه شود که کاربرد لیزر لیپولیز برای کاهش توده های چربی جمع شده در بعضی از ناحیه های بدن مانند شکم یا بازو است، و هیچ تضمینی ندارد که باعث لاغری افراد چاق شود.

  4. سلام من یه مقدار اضافه وزن دارم میخوام ؤژِم بگیرم اما میترسم پوستم شل شه.
    اما از جراحی هم می ترسم. به نظر شما باید چیکار کنم. از چه روشی استفاده کنم بهتره. لطفا جواب بدید.

    1. با رژیم بدن شما دچار افتادگی و شل شدن خواهد شد. بهترین حالت برای شما دوست عزیز، اصلاح تغذیه، کاهش وزن به صورت تدریجی و استفاده از ورزش به صورت منظم و متناوب. قطعا بهترین جواب را خواهید گرفت

    1. سلام دوست عزیز برای اطلاعات دقیق در مورد عوارض ابدومینوپلاستی پیشنهاد می کنیم مقاله مربوط به آن را کامل مطالعه بفرمایید. برای راحتی شما لینک این صفحه را برایتان قرار می دهیم:
      https://wikidarman.com/%d8%b9%d9%88%d8%a7%d8%b1%d8%b6-%d8%a7%d8%a8%d8%af%d9%88%d9%85%db%8c%d9%86%d9%88%d9%be%d9%84%d8%a7%d8%b3%d8%aa%db%8c/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *