آیا ورزش بعد از پروتز سینه امکان پذیر است؟

۵
(۱)

ورزش بعد از پروتز سینه یکی از سوالات پرتکرار در این زمینه است که قصد داریم در این مقاله ان را آموزش دهیم. امروزه داشتن اندام زیبا و روی فرم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به ویژه بانوان است. حجم سینه خانم‌ها با توجه به ژنتیک، میزان چاقی و لاغری آن‌ها متفاوت است و معمولا سینه بانوان پس از گذشت زمان و بنا به دلایلی مانند شیردهی فرزندان دچار افتادگی می‌شود. معمولا در این شرایط افراد از اندام خود رضایت نداشته و اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند.

معمولا افراد برای افزایش زیبایی اندام خود از خدمات پروتز سینه استفاده می‌کنند. ورزش بعد از پروتز سینه از جمله مسائلی است که افراد پس از انجام پروتز در این زمینه سوال دارند. اگر شما نیز به تازگی پروتز سینه انجام داده‌اید و یا قصد این کار را دارید، توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید. در این مقاله هرآنچه باید درباره ورزش بعد از پروتز سینه بدانید، برایتان خواهیم گفت.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین جراح پروتز سینه

ورزش بعد از پروتز سینه

مراقبت‌های لازم پس از عمل جراحی پروتز سینه

از آنجایی که بدن افراد و میزان مقاومت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است، نمی‌توان فرمول و یا عدد خاصی را به عنوان دوران نقاهت عمل پروتز سینه در نظر گرفت. برخی از افراد پس از پروتز سینه در مدت کوتاه‌تری بهبود یافته و برخی از  افراد به مدت زمان بیشتری برای بهبود سلامتی نیاز دارند. عمل جراحی پروتز سینه نیز مانند هر عمل جراحی دیگری دارای ممنوعیت‌هایی پس از عمل جراحی است و مهم‌ترین موارد ممنوعیت ورزش بعد از پروتز سینه است و باید به مدت ۶ ماه ورزش را کنار بگذارید.

برخی از افراد بر این تصور هستند که عمل پروتز سینه فقط برای افزایش سایز سینه است. در حالی که پروتز سینه به منظور افزایش سایز، کاهش سایز و خوش فرم شدن سینه‌ها انجام می‌شود و در ۳ تا ۵ روز ابتدایی پروتز سینه شخص جراحی شده درد خواهد داشت‌ و باید مراقبت‌های لازم را اجرا کند و به ممنوعیت ورزش بعد از پروتز سینه توجه ویژه داشته باشد.

اگر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنید توجه داشته باشید که افزایش سایز سینه به کمک عمل جراحی پروتز سینه ممکن است برای شما مشکلاتی را به همراه داشته باشد و به راحتی سابق نتوانید به حرکت‌های ورزشی بپردازید. به ویژه اگر ورزشکار رزمی هستید توصیه می‌کنیم قدری در زمینه عمل جراحی و افزایش حجم سینه بیشتر فکر کنید.

شرایط ورزش بعد از پروتز سینه

توجه داشته باشید که پس از عمل، ورزش بعد از پروتز سینه را باید مدتی به تعویق انداخته و از ورزش فاصله بگیرید تا بهبودی کاملی در زمینه پروتز سینه و عمل جراحی آن به دست آورید. این تصور نیز که بعد از عمل جراحی پروتز سینه باید به صورت کل ورزش را کنار بگذارید اشتباه است. توجه داشته باشید که ورزش بعد از پروتز سینه و گذراندن دوران نقاهت برای بدن به شدت مفید بوده و موجب خوش حالت شدن سینه نیز می‌شود. بهتر است در زمینه ورزش بعد از پروتز سینه قدری وسواس داشته باشید و عجله‌ برای انجام ورزش‌های سنگین نداشته باشید.

گذر هفته‌ها و کاهش درد عمل پروتز سینه

معمولا بعد از عمل جراحی پروتز سینه تا یک هفته بعد درد افراد کاهش می‌یابد و این مسئله به این معنا نیست که ورزش بعد از پروتز سینه هیچ گونه مشکلی را به همراه نداشته و مانعی ندارد. بهتر است که تا دو هفته بعد از عمل جراحی پروتز سینه هیچ گونه فعالیتی با قسمت بالا تنه خود نداشته باشید و در زمینه ورزش بعد از پروتز سینه موارد مهمی را رعایت کنید.

لازم به ذکر است که ورزش بعد از پروتز سینه موجب افزایش گردش خون شده و به شدت برای شخص خطرناک است. پس از یک ماه از طی دوران نقاهت عمل جراحی پروتز سینه به مرور زمان درد کاملا کاهش یافته و از بین می‌رود و در این زمان برای ورزش بعد از پروتز سینه می‌توانید پیاده روی با سرعت کم را اجرا کنید تا به بدن نیز آسیب وارد نشود.

توصیه می‌کنیم اگر شغل شما به گونه‌ای است که به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد بهتر است که تا سه هفته مرخصی گرفته و از انجام حرکات سنگین و ورزش بعد از پروتز سینه به صورت جدی خودداری کنید. در ادامه به سوالات رایجی که افراد در زمینه ورزش بعد از پروتز سینه می‌پرسند، جواب خواهیم داد، همراه ما باشید.

مطلب پیشنهادی: هزینه پروتز سینه

ورزش بعد از پروتز سینه

جمع بندی

در این مقاله برایتان درباره ورزش بعد از پروتز سینه گفتیم و تاکید داشتیم که پس از عمل جراحی پروتز سینه نسبت به مسئله ورزش بعد از پروتز سینه حساسیت نشان داده و عجله‌ای در این زمینه نداشته باشید.

پس از گذشت دوران نقاهت و بهبود وضعیت سلامتی خود به راحتی می‌توانید ورزش را دنبال کنید و به مانند دوران قبل از پروتز سینه ورزش کنید. عدم انجام ورزش بعد از پروتز سینه به تناسب اندام شما و داشتن سینه‌های خوش فرم و همچنین سلامتی جسم و روح شما کمک بسزایی می‌کند.

سوالات متداول

توصیه پزشکان برای ورزش بعد از پروتز سینه چیست؟

پزشکان متخصص در زمینه پروتز سینه توصیه می‌کنند که پس از عمل جراحی و پروتز سینه به هیچ عنوان مشغول ورزش نشوید و برای حفظ سلامتی و زیبایی استایل خود ورزش بعد از پروتز سینه را به تعویق بیندازید تا به صورت کامل بهبودی خود را به دست آورید.

ورزش پس از پروتز سینه موجب بروز چه مشکلاتی می‌شود؟

چنانچه دوران نقاهت خود را طی نکرده و ورزش بعد از پروتز سینه را شروع کنید، با مشکلاتی مواجه می‌شوید که به شدت برای سلامتی خطرناک هستند.‌ شروع زود هنگام ورزش بعد از پروتز سینه موجب درد شدید، تورم، کبودی و سایر مشکلات دیگر می‌شود.

آیا می‌توان بعد از پروتز سینه به استخر رفته و شنا کرد؟

پزشکان برای ورزش شنا نیز مانند سایر ورزش‌ها ممنوعیت قرار داده و تا پایان دوران نقاهت خود نمی‌توانید به ورزش شنا بپردازید. حداقل به مدت ۳ ماه نباید ورزش شنا را دنبال کنید‌.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *