هیر فیلر یا پرکننده مو چیست؟

۰
(۰)

کاملا طبیعی است که با بالا رفتن سن بویژه بعد از ۴۰ سالگی، تغییراتی را در موهای خود مشاهده کنید. مانند هر بخش دیگری در بدن ما، موها نیز با افزایش سن به طرق مختلفی تغییر می کنند. هیر فیلر یکی از بسیاری از روش های درمانی قدرتمند برای ریزش مو است. فیلر بخش زیبایی و مراقبت از مو را به دلیل اثرات مفید متعدد خود متحول کرده است که شامل مزایای آرایشی و درمانی و همچنین اثر طولانی مدت است.

هیر فیلر یک درمان طولانی مدت برای نازک شدن مو در مناطق خاصی از پوست سر است. فیلر مو ظاهری پرپشت به موهای شما می دهد. بر خلاف برخی دیگر از درمان های ریزش مو، پرکننده مو یک روش غیر تهاجمی است. روش های متعددی برای استفاده از هیر فیلر وجود دارد، اما همه آنها نتایج طولانی مدت قابل مشاهده ای دارند.

درمان هیر فیلر شامل تزریق گروهی از مواد به مو است تا موها ضخیم تر و متراکم تر به نظر برسند. فیلر مو دارای موادی است که درخشندگی مو را بهبود می بخشد و در عین حال میزان آسیب های محیطی را کاهش می دهد و حالت دادن به مو را قابل کنترل تر می کند.

هیر فیلر یا پرکننده مو چیست؟

مطالب پیشنهادی ویکی درمان: کرچک برای سلامتی مو

محتویات هیر فیلر چیست؟

فیلر مو حاوی مواد مختلفی است از جمله:

  • کراتین: این جزء به طور طبیعی در مو وجود دارد و تارهای مو را برای محافظت، درمان و تقویت استحکام مو احاطه کرده است.
  • اسید هیالورونیک: یک ماده طبیعی است که در اجزای سلولی وجود دارد و اغلب به عنوان پرکننده برای گونه ها، لب ها و به طور کلی پوست استفاده می شود. به دلیل ظرفیت بالای نگهداری آب، این ماده به مرطوب نگه داشتن موها برای مدت طولانی تر کمک می کند.
  • روغن آرگان: روغنی که از درختان آرگان به دست می‌آید کمک می‌کند تا موها مرطوبتر و غنی‌تر شده و آن‌ها را سالم‌تر نشان دهد.
  • زانتالین: ماده ای که هم برای سفت کردن و هم شل کردن رشته های مو مفید است.

روش های هیر فیلر

هیر فیلر را می توان به روش های متعدد و با روش های مختلف اعمال کرد. بسته به نیاز خود، می توانید طیف وسیعی از فیلرهای مو را در کلینیک ها یا سالن های پوست تهیه کنید. برخی از گزینه ها بلند مدت هستند، در حالی که برخی دیگر برای مدت کمتری دوام دارند. چند روش در زیر ذکر شده است:

  • میکروپیگمنتیشن پوست سر:

میکروپیگمنتیشن پوست سر که اغلب با نام SMP شناخته می شود، یک راه حل طولانی مدت برای ریزش مو است. SMP با روش های دیگر متفاوت است زیرا نیاز به تزریق مقادیر بسیار کمی رنگدانه به پوست سر شما دارد. در نتیجه، یک سر کامل مو خواهید داشت که تمام نقاط طاسی یا نازک را می پوشاند.

  • فیلرهای Couture:

موهای واقعی ساخته شده توسط انسان در هیر فیلر برای ضخیم شدن و حجم دادن به قسمت های طاسی یا نازک شده پوست سر استفاده می شود. این رویکرد کاملاً برای پاسخگویی به نیازهای خاص هر مشتری طراحی شده است. روش تار به تار شامل افزودن تارهای تکی به موهای واقعی شما در جایی است که در حال عقب نشینی و ریزش هستند. به این ترتیب فیلرهای کوتور به موهای شما حجم می دهند. نتیجه نهایی موهای ضخیم و شاداب است که طبیعی به نظر می رسد.

  • هیر فیلرهای پروتئینی:

فیلرهای پروتئینی اغلب برای کنترل و درمان آسیب های اضافی مو استفاده می شوند. درمان های پروتئین هیر فیلر را می توان در سالن یا حتی در خانه استفاده کرد. استفاده از فیلر موی پروتئینی قبل از رنگ کردن یا استفاده از روش های شیمیایی از موها محافظت می کند و تارهای شکسته مو را ترمیم می کند. همچنین می توان از پرکننده موی پروتئینی برای حفظ ظاهر موهای رنگ شده پس از رنگ کردن به بهترین شکل استفاده کرد.

  • پودر فیبر مو:

برای درمان سریع، می توان از پودر فیبر مو استفاده کرد. می توانید از پودری استفاده کنید که فولیکول های موی میکروسکوپی دارد. این ذرات کوچک به موهای طبیعی شما می‌چسبند و حجم بیشتری به شما می‌دهند. با این حال، این روش راه حل کوتاه مدت است زیرا روی نقاط طاس و بدون مو اثر ندارد.

هیر فیلر یا پرکننده مو چیست؟

هر فردی روش خاص خود را انتخاب می کند. این امکان وجود دارد که ترکیب دو یا سه مورد از این تکنیک ها بهترین نتایج را برای شما به همراه داشته باشد. با متخصصان مو مشورت کنید تا بدانید چه چیزی برای شما ایده آل است.

مزایای فیلر مو چیست؟

هیر فیلر فواید زیادی دارد، از جمله موارد زیر:

  • فیلر مو بی خطر است و نتیجه ای که روی مو دارد واقع بینانه و درمانی است.
  • هیر فیلر حاوی مواد طبیعی است که هیچ تاثیر منفی روی مو یا پوست سر ندارد و بعید است که باعث ریزش مو شود.
  • هیر فیلر اثر طولانی مدت روی مو دارد.
  • موهای نازک را درمان می کند و فوراً باعث رشد موهای پرپشت و ضخیم می شود.
  • با رنگ مو سازگار است و مانع استفاده از آن نمی شود.

هیر فیلر یا پرکننده مو چیست؟

برنامه درمانی هیر فیلر 

ناحیه مورد نظر توسط پزشک ارزیابی می شود و برنامه درمانی با شما در میان گذاشته می شود، زیرا این موضوع به اندازه ناحیه و علت ریزش مو بستگی دارد. در صورت لزوم، بی حسی موضعی را می توان در ناحیه مورد نظر اعمال کرد، اگرچه این روش دردناک نیست اما ممکن است کمی ناراحتی جزئی تنها به دلیل نفوذ سوزن به پوست سر احساس شود. سپس محصول هیر فیلر با استفاده از تزریق های متوالی به فاصله تقریبی ۱ سانتی متر در پوست سر انجام می شود.

در ابتدا یک جلسه درمانی هر ۲ هفته به مدت ۲ ماه (یعنی در مجموع ۴ جلسه) پیشنهاد می شود. پس از آن، بسته به پیشنهاد پزشک شما، می توان جلسات را تکرار کرد. برای حفظ نتیجه در درازمدت، اغلب جلسات درمانی ۳-۴ بار در سال توصیه می شود.

نحوه تزریق فیلر مو به چه صورت می باشد؟

ماده فیلر توسط یک سرنگ با سوزن بسیار ریز به پوست سر تزریق می گردد.

چه کسانی نباید از فیلر مو استفاده کنند؟

کسانی که دارای سابقه بیماری خود ایمنی، باردار، شیرده، مبتلا به دیابت غیر جبرانی، بیماری حاد مفصلی، روماتیسم می باشند نباید از این ماده استفاده کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *