هزینه پروتز سینه در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟

۳.۳
(۳)

پروتز سینه یکی از محبوب‌ترین روش‌های جراحی است که امروزه میان بانوان بسیار شایع شده است. این روش برای زیباتر و جوان نشان دادن جسم افراد بسیار موثر است. جراح پلاستیک یا پستان فردی است که این عمل جراحی را انجام می‌دهد. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد روند و هزینه پروتز سینه اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

هزینه پروتز سینه

عمل جراحی پروتز سینه چیست؟

یکی از روش‌های زیبایی است که معمولاً در افراد جوان‌تر انجام می‌شود. این افراد خواهان افزایش جذابیت و زیبایی خود هستند. تا تأثیر سن و شرایط زندگی در طول عمرشان را کاهش دهند. البته در مواردی که برای بازسازی پستان پس از عمل جراحی سرطان سینه انجام می‌شود، نقش درمانی دارد. وجود پزشکی متخصص و کاربلد که سلامت فرد را تضمین و عمل جراحی را با دقت انجام دهد، کاملاً الزامی است. هزینه پروتز سینه با توجه به ماهیت جراحی و نوع روند درمان متفاوت است.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین جراح پروتز سینه 

روند انجام پروتز سینه

پروتز سینه عملی تقریباً بین ۱ ساعت یا ۲ ساعته است؛ که برای بزرگ‌تر کردن و برجسته کردن سینه انجام می‌شود. این عمل در یک پروسه کوتاه‌مدت و تحت بیهوشی انجام می‌شود. البته وجود جلسات مشاوره با پزشک متخصص در مورد روند عمل جراحی، سلامت جسمانی فرد و اقدامات پس از جراحی نیز الزامی است. البته موارد مختلفی در نحوه انجام عمل و هزینه پروتز سینه موثرند که در ادامه به آن می‌پردازیم. این عوامل شامل موارد زیر هستند:

  1. عرض سینه
  2. شرایط بافت پستان
  3. نوع عمل که ماهیت زیبایی دارد یا درمانی
  4. سایز طبیعی پستان ها
  5. و نحوه علاقه بیمار به سایز ایده آل

به همین دلیل پزشک پس از تعیین و بررسی موارد بالا به بررسی شرایط پروتز می‌پردازد. پروتز را از لحاظ اندازه، جنس و فرم با بدن بیمار مقایسه می‌کند. تا بیشترین تناسب طبق علاقه‌ی فرد انجام شود. البته مشورت با پزشکی حرفه‌ای و باسابقه نیک برای آگاهی از عوارض احتمالی و ماهیت پروتز سینه جزو اصلی‌ترین موارد خواهد بود. هزینه پروتز سینه بر اساس برنامه‌ریزی دقیق برای هزینه‌های درمانی قابل‌محاسبه است.

قیمت پروتز سینه چقدر است؟

این عمل جراحی در سال‌های اخیر دچار نوسان قیمت مختلفی شده است. البته نوع و جنس و بافت پروتز برای درمان و جراحی بسیار مهم است. وجود تناسب پروتز سینه با ماهیت کلی بدن نیز در جلسات مشاوره با پزشک مطرح می‌شود. تا احتمال عوارض و خطرات جانبی کمتر شود.

بااین‌حال باوجود مارک‌های مختلف پروتز، تسلط پزشکان، میزان پروتز موردنیاز و حتی شرایط ارزی کشور بر قیمت گذاری این عمل جراحی موثر هستند. مارک های مختلف مانند منتور، موتیوا، ناگور و پلی تک جزوه مشهورترین پروتزهای موجود در بازار هستند. البته به دلیل افزایش قیمت‌های اخیر در بیشتر کالاها این خدمات نیز با افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰ درصد مواجه شده است. هزینه پروتز سینه نیز در سال جدید افزایش‌یافته است.

در سال‌های گذشته طبق معیارهای پزشکان و وضعیت ارزی کشور، هزینه پروتز سینه در حد متوسطی بود؛ اما رقم میانگین بین ۲۸ تا ۴۰ میلیون  پیش‌فرض است. البته وجود عوامل مختلف بر روند درمان تأثیر گذاشته و هزینه جراحی تغییر می‌کند. مشورت با پزشک در مورد این زمینه می‌تواند تا حدودی زیادی به شما کمک کند.

مطلب پیشنهادی: مدل پروتز سینه اشکی چگونه است؟

قیمت پروتز سینه اشکی براساس شرکت سازنده:

  • قیمت پروتز سینه اشکی پلی تک: ۱۸ میلیون تومان
  • قیمت پروتز اشکی منتور: ۲۰ میلیون تومان
  • قیمت پروتز اشکی ناگور: ۱۸ میلیون تومان

قیمت پروتز سینه گرد براساس شرکت سازنده:

  • قیمت پروتز سینه گرد منتور: ۱۶ میلیون تومان
  • قیمت پروتز سینه گرد آریون: ۱۵ میلیون تومان
  • قیمت پروتز گرد ناگور: ۱۸ میلیون تومان
  • قیمت پروتز سینه گرد پلی تک: ۱۵ میلیون تومان
  • قیمت پروتز سینه گرد سیلی مد: ۱۴ میلینون تومان

عوامل تاثیر گذار بر هزینه پروتز سینه

هزینه دقیق این عمل جراحی را می‌توان با توجه به عواملی مانند زیر محاسبه کرد:

  • کیفیت عمل و میزان تاثیر گذاری آن: کوتاه‌مدت بودن این عمل در کنار حساس بودن آن، جزو عوامل اصلی تعیین هزینه پروتز سینه هست. در نظر گرفتن این موارد برای تصمیم دقیق‌تر به شما کمک خواهد کرد.
  • نوع پروتز استفاده‌شده در روش درمانی: تنوع مدل‌ها و مارک‌های پروتز در بازار با توجه به کیفیت و میزان پایداری آن‌ها، متفاوت است؛ بنابراین وجود قیمت به سایر ثبات اقتصادی میان مارک‌های مختلف کاملاً قابل پیش‌بینی است.
  • کیفیت پروتز استفاده‌شده: نوع پروتز انتخاب‌شده به‌طور مستقیمی بر هزینه پروتز سینه تأثیر می‌گزارد؛ که فرد باید با مشورت پزشک خود از بهترین و دقیق‌ترین مارک ها استفاده کند.
  • مهارت جراح برای انتخاب روشی مناسب و کارآمد
  • خدمات مراکز درمانی و جراحی: این مراکز نیز برای تأمین مواد درمانی موردنیاز باید مبلغ زیادی از هزینه‌ها را پرداخت کنند.
  • موقعیت جغرافیایی: در شهرهای بزرگ معمولاً تناسب قیمت بیشتری برای هزینه پروتز سینه وجود دارد. درحالی‌که در شهرهای کوچک‌تر نبود نوعی سازمان‌دهی باعث افزایش هزینه‌های درمانی خواهند شد. البته محل جغرافیای مطب پزشک نیز تا حدودی زیادی می‌تواند بر هزینه پروتز سینه مؤثر باشد.
  • وضعیت سلامت بیمار: وجود سایزهای مختلف بین افراد روش جراحی خاصی را می‌طلبد؛ که پزشک با بررسی دقیق با توجه به وضعیت کنونی و ایده آل بیمار برای جراحی او اقدام می‌کند.
  • قیمت خرید ایمپلنت از نمایندگی‌های مجاز: خرید ایمپلنت ها که اغلب بر عهده مراکز درمانی است، گاهی اوقات توسط خود فرد تهیه می‌شود. اطمینان از کیفیت و قابلیت بالا و استاندارد ایمپلنت تا حدود زیادی می‌تواند در تعیین هزینه عمل جراحی پروتز سینه مؤثر باشد. هزینه پروتز سینه به‌طور مستقیمی از این عامل پیروی می‌کند.

نوع پروتز بر هزینه پروتز سینه تاثیر گذار است

هزینه های جانبی تاثیر گذار بر قیمت پروتز سینه

در همه عمل های جراحی به خصوص عمل های زیبایی مثل پروتز سینه پنجاه درصد مسیر انتخاب پزشک مناسب و تکنیک جراحی خوب است و پنجاه درصد باقی مسیر مراقبت های فرد و گذارندن دوران نقاهت با رعایت کلیه دستورالعمل هایی است که پزشک به بیمار توصیه می کند. این مراقبت ها نیز حتما هزینه هایی در پی دارد که برای محاسبه نهایی هزینه پروتز سینه باید آن ها را نیز در نظر بگیرید. این مخارج جانبی از قرار زیر است.

  • هزینه داروهایی مثل آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد انعقاد و تقویتی و مسکن ها
  • خرید کرم های ترمیمی که برای از بین رفتن جای بخیه ها استفاده می شود
  • خرید سوتین طبی که بعد از عمل تا دوماه باید از آن استفاده کنید.
  • ویزیت پزشک برای معاینه های بد از عمل
  • هزینه ماموگرافی و سونوگرافی

بهترین مارک های پروتز سینه موجود در بازار ایران چه چیز هایی هستند؟

منتور امریکا، اوریون فرانسه، پلی تک المان

آیا پروتز سینه تاریخ انقضا دارد و نیاز به تعویض دارد؟

تاریخ انقضای پروتز بر روی بسته بندی محصول درج شده است ولی نسل جدید پروتز ها معمولا دائمی هستند و در صورتی که مشکلی به وجود نیاید نیاز به تخلیه ندارد.

  • آیا سایز پروتز سینه روی هزینه آن تاثیر دارد؟

میزان برجستگی و سایز پروتز سینه روی قیمت پروتز سینه تاثیری ندارد. مهم ترین فاکتور در تعیین قیمت، مدل پروتز سینه اشکی و گرد بودن است.

با بررسی نکات بالا، هر زمان که تمایل به اقدام به پروتز سینه داشتید حتماً با پزشکی متخصص مشورت کنید. این مشورت علاوه بر کاستن خطرات احتمالی باعث تضمین سلامت بیشتر شما می‌شود. البته هزینه پروتز سینه نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی است که با توجه به وضعیت کنونی و ایده آل بیمار و حتی نوع پروتزهای مورد استفاده، هزینه پروتز سینه بین افراد مختلف متفاوت است. وجود جلسات مشاوره با پزشک برای تعیین میزان ایده‌آل بودن و تعیین هزینه‌های احتمالی درمان بسیار مؤثر خواهد بود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۳.۳ / ۵. تعداد رای: ۳

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *