هزینه عمل بای پس معده در سال ۱۴۰۲

۰
(۰)

عمل بای پس معده، یکی از متداول ترین انواع جراحی لاغری برای کاهش وزن است که شامل ایجاد یک کیسه کوچک از معده و اتصال کیسه تازه ایجاد شده مستقیما به روده کوچک است، در ادامه به توضیحات کامل هزینه عمل بای پس معده می پردازیم.

عمل بای پس معده چیست؟

پس از عمل بای پس معده غذای بلعیده شده به درون این کیسه کوچک معده و سپس مستقیماً به روده کوچک وارد می‌شود، در نتیجه بیشتر معده و قسمت اول روده کوچک شما را دور می‌زند. در این متن به بررسی موارد مرتبط و همچنین هزینه عمل بای پس معده خواهیم پرداخت.

عمل بای پس معده یکی از متداول ترین انواع جراحی چاقی است. برای اطلاعات بیشتر دسته مربوط عمل لاغری را مطالعه کنید.

دکتر مخدوم - جراح اسلیو معده و بای پس

دکتر امیر مخدوم

بورد تخصصی جراحی لاپاروسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران، جراحی اسلیو / بای پس معده.

امتیاز
۵/۵

اطلاعات تماس با دکتر امیر مخدوم

شماره همراه :

وبسایت :

آدرس :

خیابان نیاوران، چهارراه مژده، خ مقدسی، جنب خ احمدی زمانی پ۳۴ طبقه دوم

شبکه‌های اجتماعی :

دکتر امیر مخدوم، بورد تخصصی جراحی، لاپاروسکوپی پیشرفته از دانشگاه تهران، درمان چاقی، جراحی اسلیو معده، عمل بای پس معده، جراحی زیبایی شکم و سینه. با بیش از ۷ سال تجربه موفق در جراحی چاقی.

هدف از عمل بای پس معده

عمل بای پس معده با کمک به شما برای کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی می‌شود که شامل موارد زیر است:

بیماری رفلاکس اسید به مری، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، آپنه انسدادی خواب، دیابت نوع ۲، سکته، سرطان و ناباروری.

انواع عمل بای پس معده

عمل بای پس کلاسیک

عمل مینی بای پس معده:

این روش نیز از روش های محدود کننده و اختلال جذب همزمان می‌باشد.مخصوصا در بیمارانی که از نظر تکنیکی بای پس کلاسیک برای آنها سخت تر و پر ریسک تر می‌باشد قابل انجام است و تقریبا تمام فواید بای پس کلاسیک معده را دارا می‌باشد. در این روش طول مخزن معده بلند تر است و قسمتی از روده باریک بدون قطع کردن آن مستقیما به این مخزن متصل می‌شود.

تنها مشکل عمده در این بیماران سابقه ریفلاکس و هرنی هیاتال می‌باشد که بهتر است در این بیماران از انجام این نوع عمل پرهیز کرد.

عمل ساسی بای پس معده:

عمل جراحی ساسی بای پس و ساسی بای پس یکی از روش های جدیدتر جراحی لاغری است این روش ترکیبی از دو عمل اسلیو معده و عمل بای پس معده است که با روش لاپاراسکوپی انجام می‌شود.

عمل ساسی بای پس معده برای بیمارانی استفاده می‌شود که به علت مشکلات آندوسکوپی و یا برخی سوابق پزشکی حتما باید مسیر انجام آندوسکوپی در آینده برای آنها باز بماند و آندوسکوپی تمام معده و دئودنوم در آینده قابل انجام باشد.

ضمنا در این افراد به علت ریزه خواری، شیرینی خواری و بیماری های همراه با چاقی مانند دیابت، انجام اسلیو گاسترکتومی ریسک شکست لاغری و شکست درمان بیماری را در طولانی مدت در پی خواهد داشت. بنابراین نمی‌توانند عمل اسلیو معده را به تنهایی انجام دهند.

در عمل ساسی بای پس، روده باریک از حدود دویست و پنجاه سانتی متری انتهای روده باریک به معده اسلیو شده دوخته می‌شود و در روش ساسیج بای پس از حدود صد و پنجاه سانتی متری ابتدای روده باریک دوخته می‌شود. این روش کاهش وزن کاملا مناسب و اثر بخشی بسیار مناسب بخصوص در درمان بیماری های زمینه ای مثل دیابت دارد.

تفاوت مینی بای پس با بای پس معده

در عمل جراحی مینی بای پس معده تنها یک نقطه اتصال معده به روده کوچک وجود دارد، ولی در بای پس معده کلاسیک دو نقطه اتصال وجود خواهد داشت، یکی محل اتصال معده به روده کوچک و دیگری اتصال روده کوچک به خودش.

در مینی بای پس معده حجم بیشتری از روده از مسیر جذب حذف می‌شود. همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. این روش معمولا برای افرادی با چاقی مفرط استفاده می‌شود.

مزایای عمل مینی بای پس معده

  • برای افراد با BMI بسیار بالا مناسب است.
  • مدت زمان عمل مینی بای پس معده و در نتیجه مدت زمان بیهوشی کوتاه است. بنابراین برای افراد بسیار چاق مناسب است.
  • برای افراد ریزه خوار و شیرینی خوار مناسب است.

عمل بای پس معده برای چه کسانی مناسب است؟

شاخص توده بدنی شما(BMI) حدود ۴۰ و یا بیشتر از ۴۰ باشد (چاقی شدید)

BMI شما بین ۳۵ تا ۳۹/۹ (چاقی) است و یک مشکل جدی مرتبط با افزایش وزن مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا یا آپنه خواب شدید دارید. در برخی موارد، اگر BMI شما ۳۰ تا ۳۴ باشد و مشکلات جدی پزشکی مرتبط با وزن داشته باشید، ممکن است شرایط خاصی برای جراحی بای پس معده یا دیگر جراحی های لاغری را داشته باشید.

بای پس معده برای همه افرادی که دچار اضافه وزن شدید هستند مناسب نیست. جهت تعیین صلاحیت برای جراحی کاهش وزن لازم است به متخصص جراح معده مراجعه کنید. پس از انجام آزمایش های لازم و آندوسکوپی مشخص می‌‌‌گردد که آیا واجد شرایط این عمل هستید یا خیر.

هزینه عمل بای پس معده به چه مواردی بستگی دارد؟

  • پوشش دهی شرکت های بیمه ای
  • مقدار سلامت فرد
  • محل انجام جراحی
  • دستمزد جراح لاغری
  • نوع بیمارستان و محل جراحی
  • جزئیات هزینه عمل بای پس معده

بهترین هزینه عمل بای پس معده

شامل:

هزینه عمل بای پس معده برای مرحله قبل از عمل:

هزینه آندوسکوپی

هزینه سونوگرافی

هزینه آزمایشات

مشاوره های فوق تخصص

هزینه عمل بای پس معده برای عمل::

هزینه عمل، بیمارستان و تجهیزات

هزینه عمل بای پس معده برای مرحله بعد از عمل::

ویتامینها و مکمل ها

آزمایشات بعد از عمل

تاثیر بیمه در هزینه عمل بای پس معده

شرایط استفاده از بیمه برای هزینه عمل بای پس معده:

BMI یا شاخص توده بدنی ۴۰ به بالا

گرفتن تاییدیه از بیمه پایه (بیمه تامین اجتماعی،بیمه خدمات درمانی و بیمه سلامت) و بیمه های تکمیلی (مانند بیمه ایران، بیمه دانا، بیمه آتیه سازان و غیره) قبل از عمل.

بعضی از بیماران با شاخص توده بدنی ۳۹/۵-۳۵ در صورت داشتن دیابت ممکن است بتوانند از بیمه خود تاییدیه بگیرند.

تامین اجتماعی:

بیمه تامین اجتماعی، هزینه عمل بای پس معده را در مراکز تامین اجتماعی، بیمارستانهای دولتی و دانشگاهی را به عهده می‌گیرد.

بیمه تامین اجتماعی فقط بخشی از هزینه عمل بای پس معده و تجهیزات آن را در بیمارستان خصوصی، آن هم بعد از عمل و به شرط زیر پرداخت می‌کند:

  • داشتن تاییدیه بی ام آی قبل از عمل
  • ارائه مدارک بیمارستان
  • ارائه فاکتور رسمی از شرکتهای معتبر به نام بیمار

تکمیلی:

  • بیمه های تکمیلی هزینه عمل بای پس معده را با توجه به دو نکته زیر در قرارداد شما با بیمه پرداخت خواهند کرد:
  • سقف بیمه
  • فرانشیز بیمه
  • هر چقدر سقف بیمه تکمیلی شما بیشتر باشد و درصد فرانشیز پایینتر (درصدی که شما باید بپردازید)، مقدار نهایی هزینه عمل بای پس معده شما کمتر خواهد شد
  • شما در کنار بیمه تکمیلی، میتوانید درصدی از مبلغ پرداخت شده  برای هزینه عمل بای پس معده را نیز از بیمه پایه (تامین اجتماعی، خدمات درمانی یا سلامت) دریافت کنید

بیمه نیرو های مسلح:

در موضوع پرداخت هزینه عمل بای پس معده توسط شرکت های بیمه ای، بیمه نیروهای مسلح هم بیمه پایه محسوب می‌شود و هم بیمه تکمیلی

هزینه عمل بای پس معده با بیمه نیروهای مسلح به شرطی پرداخت می‌شود که شما قبل از عمل از پزشک معتمد آنجا تاییدیه گرفته باشید.

بیمه نیروهای مسلح حدود ۷۰٪ از هزینه هزینه عمل بای پس معده و بستری و حدود ۶۰٪ از هزینه تجهیزات عمل بای پس معده را بعد از عمل به بیمار پرداخت می‌کند.

سوالات متداول هزینه عمل بای پس معده

هدف از جراحی بای پس معده چیست؟

عمل بای پس معده با کمک به شما برای کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مرتبط با چاقی می شود

هزینه عمل بای پس معده چقدر است ؟

هزینه عمل بای پس معده به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به هزینه های بیمارستان، دستمزد جراح و هزینه آزمایش های قبل و بعد از عمل اشاره نمود. به طور معمول هزینه جراحی بای پس معده از عمل اسلیو معده کمی بیشتر است. به طور کلی هزینه عمل بای پس معده حدود ۲۶ تا ۲۸ میلیون تومان است.

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در مینی بای پس معده تنها یک نقطه اتصال معده به روده کوچک وجود دارد، ولی در بای پس معده کلاسیک دو نقطه اتصال است، یکی محل اتصال معده به روده کوچک و دیگری اتصال روده کوچک به خودش. همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد..

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۳ دیدگاه

  1. باسلام.
    ضمن تشکر از تهیه این مقاله بسیار عالی.امکان داره از عوارضی که بعد از مثلا ده سال امکان داره رخ بده بفرمایید.
    ایا وجود اون منگنه ها داخل بندن تا مادام العمر،عوارضی نداره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *