نحوه شستن مو بعد از کاشت مو چگونه است؟

۵
(۱)

یکی از سوالات متداولی که برای افراد بعد از کاشت مو پیش می‌آید، این است که نحوه شستن مو بعد از کاشت مو به چه صورت است. یکی از مهمترین بخش‌های کاشت مو مراقبت‌های پس از انجام کاشت است. اگر می‌خواهید نتیجه دلخواهی از انجام این عمل زیبایی بدست بیاورید، باید تمام مراقبت‌ها را جدی بگیرید و به درستی انجام دهید. با خواندن این مقاله از ویکی درمان متوجه خواهید شد که چگونه باید پس از کاشت مو، موهای خود را بشویید که آسیبی به پوست سر و موهای کاشت شده نرسد.

مراحل و نحوه شستن مو بعد از کاشت مو

مراحل و نحوه شستن مو بعد از کاشت مو

اغلب پزشک متخصص به فرد وسیله‌ای بنام پانتول میدهد. قبل از استحمام بمدت ۲۰ دقیقه سرم شست و شو را باید داخل آن بریزد و بر روی سر خود اسپری کند تا سطح سر به طور کامل خیس شود. نحوه شستن مو بعد از کاشت مو بصورت مراحل زیر است:

  • در روزهای اول پس از کاشت مو نباید به طور مستقیم زیر دوش آب بایستید. ترجیحا یک ظرف را پر از آب کرده و به صورت مکرر بر روی سر خود آب بریزید.
  • شامپو را باید در کف دست با آب مخلوط کنید تا کف ایجاد شود. سپس کف را بر روی سطح سر خود بمالید. بطور معمول پزشک زیبایی توصیه می‌کند، شامپو بصورت مستقیم بر روی کف سر زده نشود.
  • نباید ضربه‌ی شدیدی به سر وارد شود یا هنگام شستشو سطح پوست سر با ناخن برخوردی داشته باشد. باید با دو انگشت خود به آرامی کف را بمالید.
  • از این کف می‌توانید برای شست و شوی عقب سر خود نیز استفاده کنید.
  • نباید پیوندهای مو را بصورت دایره‌ای بشویید. محل پیوند را بطور کامل و با دقت بشویید تا آثار به جا مانده خونی بدون ایجاد عفونت از روی سر شسته شود.
  • باید برای آبکشی سر از آب ولرم استفاده کنید.
  • موهای خود را باید با استفاده از حوله نازک یا حوله کاغذی خشک کنید. به هیچ عنوان از حوله همیشگی خود استفاده نکنید؛ زیرا امکان دارد پیوند‌های کاشت را از بین ببرد.
  • برای خشک کردن سر خود به هیچ عنوان از سشوار استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است زخم‌های سر دچار عفونت شوند. البته بهتر است بگذارید موها به حالت طبیعی خشک شوند.
  • برای رفتن به استخر و جکوزی صبر کنید تا به طور کامل زخم‌های سر شما بهبود پیدا کنند.

اقداماتی راجع به نحوه شستن مو بعد از کاشت مو

بعد از اینکه مراحل نحوه شستن مو بعد از کاشت مو را به خوبی انجام دادید، نوبت به رعایت نکاتی مهم درباره نحوه شستن مو بعد از کاشت مو میرسد. چند مورد از مهم ترین نکات شستشوی مو بعد از کاشت مو شامل موارد زیر است:

  1. اگر پزشک معالج شما پمادی را برای شما تجویز کرده است به هیچ عنوان مصرف آن را فراموش نکنید. 
  2. هرگز برای کوتاه کردن موهای خود اقدامی نکنید.
  3. یکی از نکته‌های مهم راجع به نحوه شستن مو بعد از کاشت مو انتخاب درست شامپو است. باید برای استفاده از شامپوی مناسب با پزشک خود مشورت کنید. زیرا استفاده از شامپوی نامناسب در شستشوی مو بعد از کاشت مو میتواند باعث آسیب رساندن به موهای کاشت شده بشود.
  4. پس از رعایت کردن شستشوی مو بعد از کاشت مو برای حداقل ۵ روز باید هنگام خروج از خانه کلاه بپوشید.

اقداماتی راجع به نحوه شستن مو بعد از کاشت مو

چکیده مقاله

هر اقدام زیبایی که انجام می‌دهید نیاز به مراقبت‌های بعد از عمل دارد. کاشت مو یکی از روش‌های زیبایی است که مراقبت‌های بعد از آن اگر به درستی انجام شود می‌توانید نتیجه‌ای مطلوب از آن دریافت کنید. نحوه شستن مو بعد از کاشت مو نیز یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بعد از کاشت به آن بپردازید.

سوالات متداول

  • آیا کاشت مو فقط برای آقایان مناسب است؟

ریزش مو در بیشتر افراد، چه آقایان و چه خانم ها رخ می دهد؛ برای رفع این مشکل از روش های مختلف کاشت مو با توجه به نوع ریزش یا طاسی سر استفاده می کنند.

  • فولیکول های اهدا کننده از کجا استخراج می شوند؟

برای اینکه عمل کاشت مو با موفقیت انجام شود، واحدهای فولیکول از ناحیه هایی از سر یا بدن فرد بیمار استخراج می شوند؛ زیرا اگر فولیکول های مو از شخص دیگری در بدن بیمار پیوند شود، بدن آن را خارجی تشخیص می دهد و پیوند را رد می کند.

  • بهبودی کامل پوست سر چقدر طول می‌کشد؟

اگر نحوه شستن مو بعد از کاشت مو را به خوبی رعایت کرده باشید، مقدار خارش و تورم سطح پوست سر شما کمتر خواهد شد. بهبود کامل پوست سر به انجام مراقبت‌های شما و نحوه شستن مو بعد از کاشت مو بستگی دارد. اما اغلب پس از گذشت دو ماه از کاشت موهای پیوندی می‌ریزند و فولیکول‌های کاشت شده شروع به رشد می‌کنند.

  • چه زمانی باید بعد از کاشت مو آنها را بشویید؟

تا سه روز اول فقط باید سرم شستشو را که پزشک تجویز کرده است را بر روی سر اسپری کنید. بعد از سه روز می‌توانید شست و شوی موها را شروع کنید. دقت داشته باشید که برای شست و شوی سر نمیتوانید از شامپوی همیشگی خود استفاده کنید. فقط باید از لوسیون استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۶ دیدگاه

    1. بعد از کاشت حتما به ترکیبات شامپو توجه کنید و از شامپوهای فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. استفاده از شامپوهای ملایم به شما کمک می کند از موهای خود در برابر صدمات ناشی از ترکیبات شیمیایی شامپو محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *