با منافذ باز پوست چه کنیم؟

۰
(۰)

شما هم از داشتن منافذ باز پوست یا به اصطلاح پوست پرتقالی شاکی هستید؟ هر روشی را که برای رفع این مشکل انجام میدهید بی نتیجه است؟ اگر بیشتر به پوست خود دقت کنید متوجه منافذ باز پوست خود می‌شوید که در بعضی از نقاط صورت هم حتی بیشتر  و بزرگتر به چشم می‌آید و با آرایش هم پوشیده نمی‌شود.

شاید راهی وجود نداشته باشد که بطور کامل از شر این منافذ باز پوست خود راحت شوید اما راهی هست که بتوانید آنها را کوچکتر کنید. اگر به دنبال روشی برای از بین بردن و کاهش این عارضه هستید تا آخر مقاله همراه ما باشید.

منافذ باز پوست چیست؟

بطور کلی منافذ باز پوست آن نقاطی است که فولیکول مو و چربی از آن خارج می شود. زمانی که سلول های مرده پوست زیاد شوند باعث بسته شدن منافذ پوست و ایجاد جوش های سر سیاه می‌شوند. اگر منافذ بسته شده به سطح پوست نزدیک باشند باعث بروز جوش‌های چرکی و سفید می‌شوند.

از مهم ترین علل منافذ باز پوست

  • عوامل وراثتی یکی از مهم ترین نقش‌ها در داشتن نوع پوست دارد. معمولا بعضی از افراد به طور ژنتیکی منافذ بزرگتری در پوست خود دارند.
  • داشتن پوست چرب اغلب افرادی که پوست چرب دارند منافذ باز پوست نیاز به بازتر شدن پیدا می‌کنند برای اینکه چربی بتواند راحت تر و سریعتر خارج شود.
  • آرایش کردن بیش از اندازه بانوان از دیگر عوامل باز شدن منافذ پوست است. منافذ باز پوست مجبور هستند برای خارج کردن آلودگی بیشتر باز شوند.
  • شست و شوی روزانه و خشک کردن پوست، اصل مهم پیشگیری از ایجاد منافذ باز پوست است.
  • کم آبی و تعریق زیاد پوست در بدن نیز باعث بیشتر شدن منافذ باز پوست می‌شود.

درمان منافذ باز پوست

درمان منافذ باز پوست از طریق روش های زیبایی

از طریق راه‌های درمان زیبایی می‌تواند منافذ باز پوست را درمان کرد. این روش‌ها به صورت زیر است:

  1. لیزر درمانی یکی از روش‌های بهینه بستن منافذ باز پوست است که با توجه به نوع پوست فرد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  2. لایه برداری با استفاده از مواد شیمیایی یک نوع درمان ایمن و غیر تهاجمی است که برای صاف کردن پوست و درخشان‌ تر کردن پوست بکار میرود. 
  3. میکرودرم ابریژن یکی از موثر ترین درمان‌ها برای منافذ باز صورت است. این روش در تمام سنین برای جوانسازی پوست و از بین بردن منافذ باز پوست کاربرد دارد.
  4. میکرونیدلینگ روش درمانی جدیدی برای جبران کاهش و تولید کلاژن بیشتری در صورت است. این درمان تاثیر زیادی بر از بین بردن منافذ باز پوست می‌گذارد.

درمان منافذ باز صورت با درمان های خانگی

 با استفاده از ماسک خاک رس می توان آلودگی، سلول‌های مرده را از پوست پاک کرد و منافذ باز صورت را ابتدا کوچکتر و سپس از بین برد.

  • مالش یخ بر روی پوست صورت منافذ باز پوست را منقبض می‌کند و سبب بسته تر شدن منافذ می‌شود.
  • ترکیب ماست و عسل می تواند پوست صورت را تمیز و منافذ باز پوست را بسته تر می‌کند.
  • ماسک سفیده تخم مرغ برای کم کردن منافذ باز پوست تاثیری بسزایی دارد.
  • آب بیشتری در طول روز بنوشید و بیشتر بخوابید.
  • از کرم مرطوب کننده در طول روز حتما استفاده کنید.

منافذ باز پوست را از بین ببرید

شناخت انواع منافذ پوست و درمان آن

پوست از منافذ مختلفی تشکیل شده است که بعضی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  1. منافذ فرو رفته شامل نقاط فرو رفته ای در سطح پوست است که بسیار ضعیف هستند. این منافذ را می‌توان با استفاده از ماسک‌های آلوئه‌ورا، نشاسته سیب زمینی، پودر جو و ذرت کاهش داد.
  2. منافذ سر سیاه همان جوش‌های سر سیاهی هستند که اگر از روی پوست پاک نشوند، ممکن است تبدیل به خال بشوند. برای کاهش این منافذ باید از ماسک‌های عسل و دارچین، ماست و نمک استفاده کرد.
  3. منافذ سفید بر اثر ایجاد هرگونه عفونت در صورت ایجاد می‌شوند. نباید این جوش‌ها را ترکاند زیرا باعث ایجاد زخم می‌شوند. برای کاهش این منافذ سفید باید از ماسک روغن چای استفاده کرد.
  4. منافذ آکنه ای برای خلاص شدن از این عارضه باید بطور مداوم حمام بخار بگیرید و از لوسیون‌های مخصوص استفاده کنید. هرگز با این آکنه‌ها بازی نکنید زیرا وجود این آکنه‌ها ممکن است خبر از وجود یک مشکل از درون بدن بدهند.

نتیجه نهایی

منافذی که بر روی گونه‌ها، بینی و پیشانی وجود دارند نسبت به سایر منافذ موجود در صورت باز تر هستند. تمیز نگه داشتن مداوم پوست و استفاده از لوسیون‌های پاک کننده هر شب قبل از خواب تاثیر بسزایی در بستن منافذ باز صورت خواهند گذاشت.

چگونه از ایجاد منافذ باز صورت پیشگیری کنیم؟

هر روز صبح صورت را با ژل شست و شو و آب گرم بشویید سپس آب خنک به پوست بزنید تا منافذ بسته شوند. از کرم‌های مرطوب کننده با رایحه میوه استفاده کنید. هر روز باید قبل از خروج از خانه کرم ضد آفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید.

علت باز شدن منافذ پوست و راهکار ساده پیشگیری از این عارضه چیست؟

اگر به دلایل متعددی مانند: آلودگی، سلول‌های مرده پوست، آکنه و جوش صورت، منافذ صورت بسته شوند، پوست برای تنفس نیاز به بازتر شدن دارد. این حالت بیشتر در افرادی با پوست چرب دیده می‌شود. اما افرادی که پوست خشک دارند نیز اگر میزان کلاژن سازی در پوستشان کم باشد منافذ پوست باز را می‌بینیم که با بالا رفتن سن بیشتر هم می‌شود.

بهترین کرم برای رفع منافذ پوست کدام است؟

کرم کاهش دهنده منافذ باز پوست لکسیون، این کرم مخصوص پوست های چرب است و به رفع آلودگی کمک می کند.

چرا منافذ پوست باز می‌شوند؟

یکی از مهم ترین دلیل استفاده بیش از حد از مواد آرایشی است و اگر مواد آرایشی نیز نامناسب باشد منافذ پوستی افزایش پیدا می کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *