مراقبت های بعد از هایفوتراپی چیست؟

۰
(۰)

ایجاد چین‌ و چروک‌های پوستی با بالا رفتن سن یک امر طبیعی می‌باشد. اما از آن جا که این امر بر زیبایی افراد تأثیرگذار است؛ بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با روش‌های مختلف پزشکی اقدام به جوانسازی پوست و رفع چین‌ و چروک پوست خود بکنند.؛ یکی از روش‌های درمانی که برای این منظور ارائه‌شده است هایفوتراپی است. این روش اثربخشی بسیار زیادی برای رفع چین‌ و چروک پوست و برطرف کردن پیری دارد.

امروز در این مقاله قصد داریم تا به بررسی مراقبت های بعد از هایفوتراپی پرداخته و نکاتی را در مورد این روش پزشکی ارائه دهیم. اگر شما هم قصد دارید از این روش برای جوانسازی پوست خود استفاده نمایید، برای شناخت مراقبت های بعد از هایفوتراپی با ما در این مقاله همراه باشید.

هایفوتراپی پوست چیست؟

قبل از ارائه مراقبت های بعد از هایفوتراپی، لازم است ابتدا قدری با این روش آشنا شویم. هایفوتراپی یک روش جوان‌سازی پوست با امواج فراصوت یا همان اولتراساوند است. از امواج فراصوت در دستگاه‌های سونوگرافی نیز استفاده می‌شود؛ اما در روش‌ هایفوتراپی این امواج، انرژی خود را بر لایه‌ی خاصی از پوست متمرکز کرده و کلاژن سازی را در آن ناحیه افزایش می‌دهند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین دکتر هایفوتراپی در تهران

برای مراقبت های بعد از هایفوتراپی لازم است بدانید؛ کلاژن ماده‌ای است که بین پوست و ماهیچه‌ها قرار گرفته و وظیفه‌ی استحکام اعضای مختلف بدن از جمله پوست را دارد. برای آنکه بهتر متوجه نقش کلاژن در بدن شوید؛ یک بادکنک را در نظر بگیرد که پرباد است. در این شرایط پوسته‌ی بادکنک سفت و بدون چین‌وچروک است. اما با گذشت زمان و خارج شدن مقداری از هوای داخل آن، بادکنک کم‌باد شده و چین‌وچروک‌هایی در آن مشخص می‌شود. کلاژن نیز مانند هوای داخل بادکنک باعث سفتی و شادابی پوست می‌شود.

گفتنی است؛ از روش‌هایفوتراپی ابتدا برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می‌شد؛ اما از سال ۲۰۰۸ با مشاهده اثرات بسیار مفید آن برای کلاژن سازی و ترمیم پوست؛ راه این دستگاه به صنعت زیبایی نیز باز شد. در ادامه مراقبت های بعد از هایفوتراپی را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

3 نکته مهم در مراقبت های بعد از هایفوتراپی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی

بعد از هایفوتراپی به‌منظور ماندگاری و اثربخشی بیشتر عمل، مانند دیگر روش‌های پزشکی نیاز به برخی مراقبت‌ها می‌باشد. هم‌چنین مراقبت های بعد از هایفوتراپی به شما کمک می‌کند، تا با عوارض کمتری بعد از درمان به این روش، مواجه شوید. از این رو اگر بگوییم، توجه به این موارد دست کمی از خود درمان با این روش ندارد پر بی‌راه نگفته‌ایم.

برای انجام مراقبت های بعد از هایفوتراپی، لازم است که با پزشک معالج خود مشورت کاملی داشته باشید. چراکه هر پوستی بسته به شرایط که دارد و درمانی که روی آن انجام‌شده است ممکن است به مراقبت های مختلفی نیاز داشته باشد. اما برخی از این موارد مراقبتی به‌صورت عام بوده و برای تمامی افراد یکسان می‌باشند. در ادامه مواردی که به‌عنوان مراقبت های بعد از هایفوتراپی باید به آن عمل کنید را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

بعد از هایفوتراپی در معرض آفتاب قرار نگیرید.

اولین موردی که در مراقبت های بعد از هایفوتراپی باید در نظر داشته باشید؛ آن است که باید تا حد امکان از تماس اشعه آفتاب با پوست خود جلوگیری نمایید. برای این منظور پزشکان توصیه می‌کنند؛ به مدت ۴ الی ۶ هفته پس از جلسات هایفوتراپی، زیر نور خورشید قرار نگیرید. توجه داشته باشید که بعد از انجام هایفوتراپی پوست شما بسیار حساس است. به همین خاطر قرار گرفتن در معرض آفتاب علاوه بر؛ امکان آفتاب‌سوختگی، ایجاد لک و تیرگی پوست، می‌تواند التهابات پوستی شما را نیز افزایش دهد.

یکی از بهترین مراقبت های بعد از هایفوتراپی که به این منظور می‌توانید انجام دهید. استفاده از کلاه و کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ می‌باشد. این کرم‌ها به‌خوبی از پوست شما در برابر اشعه‌ی فرابنفش موجود در نور خورشید محافظت می‌کند. توصیه می‌شود برای این منظور از برندهای شناخته‌شده‌تری استفاده کنید که از کیفیت بالای آن‌ها آگاه هستید.

مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید آن است که فرآیند برنزه کردن در دستگاه‌های سولاریوم نیز با اشعه فرابنفش انجام می‌شود. به همین خاطر تفاوتی بین اثرات مخرب این روش با قرار گرفتن در معرض آفتاب وجود ندارد. پس توصیه می‌شود اگر قصد برنزه کردن پوست خود را دارید آن را بعد از تکمیل درمان انجام دهید.

مطلب پیشنهادی: قیمت هایفوتراپی

مراقبت های بعد از هایفوتراپی صورت

بعد از هایفوتراپی پوست خود را نخارانید.

همان‌طور که گفته شد؛ بعد از هایفوتراپی به مدت ۴ الی ۶ هفته پوست بسیار حساس است. به همین منظور و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید در مراقبت های بعد از هایفوتراپی در نظر داشته باشید؛ لازم است که از انجام هرگونه عملی که باعث تحریک پوست می‌شود خودداری نمایید. این امر می‌تواند شامل مواردی مانند خاراندن، کشیدن پوست و حتی تماس برخی مواد محرک مانند گیاه گزنه با پوست می‌شود.

از مصرف نوشیدنی‌های الکلی و کافئین دار پرهیز نمایید.

یکی از مهم‌ترین مراقبت های بعد از هایفوتراپی، عدم مصرف کافئین و الکل است. دلیل این امر آن است که در صورت مصرف کافئین و الکل، کبد شما به جای آنکه به دفع سلول‌های چربی غیرفعال بدنتان بپردازد؛ توان خود را صرف دفع این مواد می‌کند. از این رو توصیه می‌شود حداقل تا ۴۸ ساعت پس از هایفوتراپی از مصرف نوشیدنی‌های الکل دار و حاوی کافئین خودداری نمایید.

پس از هایفوتراپی آب بیشتری بنوشید.

در مراقبت های بعد از هایفوتراپی لازم است حتماً آب بیشتری از قبل بنوشید. این امر علاوه بر تأمین رطوبت کافی بدن؛ فرآیند دفع سموم و سلول‌های مرده را در بدنتان تسریع می‌نماید. توجه داشته باشید که نوشیدنی‌های دیگر چنین خواصی ندارند. و نمی‌توان نوشابه، چای و حتی آبمیوه‌های صنعتی و حاوی قند را جایگزین آب نمود.

چکیده مقاله

علاوه بر مواردی که در بالا برای مراقبت های بعد از هایفوتراپی؛ خدمت شما معرفی گردید. برخی موارد دیگر را نیز باید رعایت نماید. موارد دیگری که برای مراقبت های بعد از هایفوتراپی لازم است انجام دهید شامل موارد ذیل می‌شود:

  • از استفاده از حمام آب گرم، جکوزی و موارد مشابه اجتناب نمایید.
  • برای کاهش التهاب ناحیه درمان می‌توانید از کمپرس یخ استفاده نمایید.
  • بعد از هایفوتراپی نیازی به استفاده از مسکن‌ها نمی‌باشد.
  • از آرایش با محصولاتی که باعث التهاب پوست می‌شود؛ خودداری نمایید.
  • تا سه روز بعد از هایفوتراپی از مواد پاک‌کننده و لایه‌بردار استفاده نکنید.

هم‌چنین لازم به ذکر است برای آشنایی بیشتر با روش‌های مراقبت پوستی و دیگر روش‌های درمانی می‌توانید دیگر مقالات ویکی درمان را نیز مطالعه نمایید.

سوالات متداول

  • بعد از چند مدت از انجام هایفوتراپی، می توانم آرایش کنم؟

بعد از انجام هایفوتراپی بهتر است تا ۴۸ ساعت از لوازم آرایشی استفاده نکنید و اجازه دهید تا پوست بهبود یابد.

  • آیا بعد از انجام هایفوتراپی می توان پوست خود را بشویم؟

بله می توانید پوست خود را بشویید ولی نباید از مواد تحریک کننده استفاده شود و بهتر است از آب سرد استفاده کنید.

  • آیا بعد از انجام هایفوتراپی باید رژیم غذایی خود را تعییر دهیم؟

به طور کلی لازم نیست که رژیم غذایی شما تغییر کند. هر چند برخی از متخصصین به مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان توصیه می کنند. مواد حاوی آنتی اکسیدان می تواند به حفظ سلامت پوست کمک کند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *