۴ بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه + درمان خانگی

۰
(۰)

جوش های سر سیاه یکی از انواع رایج جوش ها می باشند که بسیار ریز بوده و ممکن است در هر ناحیه از بدن نمایان شوند. به طور کلی احتمال ایجاد شدن جوش های سر سیاه بیشتر در صورت و بینی مشاهده می شود. موثر ترین روش جهت جلوگیری از ایجاد جوش سر سیاه، پاکسازی روزانه صورت می باشد. همچنین می توانید از ماسک صورت برای جوش سر سیاه کمک بگیرید و هرچه سریع تر از شر جوش های سر سیاه صورت خود خلاص شوید.

جوش های سر سیاه صورت زمانی تشکیل می شوند که مسیر فولیکول های مو روی پوست مسدود شده و بسته شوند. جالب است بدانید هر فولیکول شامل مو و غده سبوم است که وظیفه تولید چربی را بر عهده دارد، تشکیل می شود. سلول های مرده پوست به همراه چربی ها در منافذ فولیکول ها مو جمع شده و باعث ایجاد برآمدگی بر روی سطح پوست می شود.

 اگر پوست صورت روی برآمدگی بسته بماند، جوش سر سفید ایجاد شده و اگر در معرض هوا قرار بگیرید، جوش سر سیاه شکل می گیرد. در ادامه مطلب از ویکی درمان به نحوه استفاده از ماسک صورت برای جوش سر سیاه می پردازیم.

علل و علائم ایجاد شدن جوش های سر سیاه

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

برخی از عواملی که در ایجاد شدن جوش های سر سیاه بر روی پوست نقش بزرگی را ایفا می کنند، عبارتند از :

  • تجمع باکتری های آکنه روی پوست
  • تولید چربی بیش از حد در بدن
  • مصرف برخی از داروها مانند لیتیوم و آندروژن
  • تغییرات هورمونی در سنین نوجوانی

جوش های سر سیاه به دلیل ظاهر تیره ای که دارند به راحتی بر روی پوست قابل مشاهده هستند. این نوع جوش ها برخلاف سایر انواع جوش صورت، دردناک نبوده و مانند جوش های چرکی متورم نیستند.

از همین رو بهترین روش برای خلاص شدن از شر جوش های سر سیاه، لایه برداری می باشد. با استفاده از ماسک صورت برای جوش سر سیاه می توان در کوتاه ترین مدت پوست را از جوش های سر سیاه پاک سازی کرد.

مطلب پیشنهادی : روش های چاق شدن صورت 

ماسک خانگی برای جوش سرسیاه

با استفاده از برخی داروهای ارزان قیمت و ماسک های صورت طبیعی و خانگی، می توانید با جوش های سر سیاه صورت خود خداحافظی کنید. همچنین دقت داشته باشید که جوش های سر سیاه صورت در اثر آلودگی ایجاد نمی شوند، بنابراین لایه برداری و استفاده بیش از حد از ماسک صورت برای جوش های سر سیاه ممکن است باعث بدتر شدن وضعیت صورت تان بشود. به همین دلیل نباید روش های از بین بردن جوش های سر سیاه را بیشتر از ۲ الی ۳ هفته استفاده کنید. بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه سفیده تخم مرغ، عسل، لیمو و آناناس می باشند.

ماسک صورت سفیده تخم مرغ برای جوش سر سیاه

یکی از ماسک صورت برای جوش سر سیاه، سفیده تخم مرغ می باشد. این ماسک صورت علاوه بر قابل دسترس بودن، باعث رفع و پر شدن موقت منافذ پوست شده و نسبت به سایر ماسک صورت، خشکی کمتری ایجاد می کند.

 برای تهیه ماسک صورت سفیده تخم مرغ در ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کرده سپس صورت تان را شسته و خشک کنید و در نهایت لایه ای نازک از سفیده تخم مرغ روی پوست خود بمالید.

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

ماسک صورت لیمو و شکر

یکی دیگر از ماسک صورت برای جوش سر سیاه، ماسک صورت لیمو و شکر می باشد. قبل از استفاده از این ماسک صورت برای جوش های سر سیاه توجه داشته باشید که از این ماسک صورت در شب استفاده کنید؛ زیرا قرار گرفتن در معرض نور آفتاب پس از استفاده از لیمو، می تواند باعث ایجاد لک بر روی صورت تان بشود. این ماسک صورت طبیعی علاوه بر توانایی فوق العاده برای حذف سموم صورت، به عنوان یک پاک کننده طبیعی عمل می کند.

برای تهیه چنین ماسک صورتی آب یک نصفه لیمو و یک قاشق غذا خوری شکر مورد نیاز می باشد. ابتدا لیمو را به خوبی فشار دهید و آب آن را در یک کاسه با شکر مخلوط کنید. حاصل این ترکیب باید شکل خمیری به خود داشته باشد. در نهایت صورت خود را خوب شسته و ماسک صورت را بر روی مناطقی که دارای جوش سر سیاه می باشد پخش کنید.

در نهایت پس از ۱۰ دقیقه، صورت خود را با آب سرد شستشو دهید.

ماسک صورت آناناس و عسل برای درمان جوش سر سیاه

موثرترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه، ترکیب آناناس و عسل می باشد. این ترکیب علاوه بر عملکرد ضد التهابی و ضد باکتری، وظیفه آبرسانی و چربی زدایی پوست صورت را به خوبی انجام می دهند.

برای تهیه چنین ماسک صورتی به ۱ پیمانه آب آناناس و ۲ قاشق غذاخوری عسل نیاز خواهید داشت. آب آناناس و عسل را به خوبی به یکدیگر ترکیب کرده و تا خمیر شفافی به دست بیاورید، سپس ماسک صورت را در مناطقی که در آن جوش سر سیاه دارید پخش کرده و به آرامی ماساژ دهید. در نهایت بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید. دقت داشته باشید ماسک صورت برای جوش سر سیاه باید به صورت هفتگی استفاده شود و به طور روزانه توصیه نمی شود.

مطلب پیشنهادی : بهترین لایه بردار طبیعی پوست 

ماسک دارچین و عسل برای رفع جوش های سر سیاه

ماسک صورت برای جوش سر سیاه

بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه، ترکیب دارچین و عسل بوده که توصیه می شود از این ماسک صورت در شب استفاده کنید. با در اختیار داشتن ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری دارچین می توانید یک ماسک صورت فوق العاده موثر درست کنید. در ابتدا عسل را در یک کاسه ریخته  و دارچین را به آن اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید تا ساختار ماسک صورت به خمیری باشد.

ماسک صورت به دست آمده را روی بینی و روی جوش های سر سیاه پخش کنید و در نهایت بعد از ۲ ساعت صورت خود را با آب سرد بشوید.

سخن آخر

جوش های سر سیاه به دلیل مسدود شدن مسیر فولیوکول های مو بر روی پوست ایجاد شده و بیشتر در ناحیه بینی قابل رویت هستند. بهترین روش جهت پاکسازی پوست، استفاده از ماسک صورت برای جوش سر سیاه می باشد. دقت داشته باشید اگر از برخی از ماسک های صورت بیش از حد استفاده کنید، ممکن است باعث تحریک پوست شود و در نهایت تعداد جوش های صورتتان زیاد تر خواهد شد. از این رو استفاده از ماسک صورت برای جوش سر سیاه به طور هفتگی توصیه می شود.

سوالات متداول

اصلی ترین علت ایجاد جوش های سرسیاه صورت کدام است ؟

جوش های سرسیاه به دلیل مسدود شدن فولیکول مو در سطح پوست ایجاد ‌می‌شوند.

موثرترین روش جهت پیشگیری از جوش سر سیاه چیست ؟

مرتب پوست تان را تمیز نگه دارید و از شستشو بیش از حد پوست اجتناب کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۳۰ دیدگاه

  1. بهترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه، ترکیب دارچین و عسل بوده که توصیه می شود از این ماسک صورت در شب استفاده کنید. با در اختیار داشتن ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری دارچین می توانید یک ماسک صورت فوق العاده موثر درست کنید

  2. موثرترین ماسک صورت برای جوش سر سیاه، ترکیب آناناس و عسل می باشد. این ترکیب علاوه بر عملکرد ضد التهابی و ضد باکتری، وظیفه آبرسانی و چربی زدایی پوست صورت را به خوبی انجام می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *