ماسک صورت استیکی چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

۵
(۱)

به تازگی استفاده از انواع ماسک‌ها، به دلیل راحتی در مصرف و تاثیر مثبت آن‌ها بر روی انواع پوست، طرفداران زیادی پیدا کرده است. یکی از انواع جدید ماسک‌ها که به واسطه طراحی خلاقانه‌اش مورد توجه واقع شده است، ماسک صورت استیکی است. در ادامه مطلب از ویکی درمان با ویژگی‌های این ماسک از قبیل طریقه مصرف، مزایا و تاثیرات آن آشنا می‌شویم؛ همچنین در انتها به معرفی برندهای موجود در بازار می‌پردازیم.

ماسک صورت استیکی چیست؟

ماسک صورت استیکی یا استیک ماسک به نوع خاصی از ماسک گفته می‌شود که به صورت رولی (همانند مام‌ها یا دئودورانت‌ها) در بازار موجود است. همچنین به آن استیک ماسک جادویی نیز گفته می­‌شود. نقش اصلی این ماسک، پاکسازی، اسکراب و لایه‌برداری پوست است؛ بنابراین اگر به دنبال ماسکی هستید که استفاده آسان و سریع داشته باشد، ماسک استیکی گزینه مناسبی است. این ماسک، به دلیل طراحی منحصر‌به فرد خود که باعث می‌شود دست‌ها به هنگام استفاده به مواد تشکیل‌دهنده ماسک آغشته نشوند، مورد استقبال قرار گرفته است.

ماسک صورت استیکی

ماسک صورت استیکی برای چه پوست‌هایی مناسب است؟

پوست‌هایی که جوش سرسیاه، کک و مک و لک پوستی دارند، بیشترین مصرف‌کنندگان این ماسک هستند. هر دو نوع پوست چرب و خشک می‌توانند از این ماسک استفاده کنند؛ اما تعداد دفعات استفاده آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. بهتر است تا دارندگان پوست­های خشک یک تا دوبار و دارندگان پوست‌های چرب، سه بار در هفته، از ماسک صورت استیکی استفاده کنند.

فواید و تاثیرات ماسک صورت استیکی چیست؟

طرز عملکرد این ماسک به صورت لایه‌برداری است و از طریق برداشتن یک لایه نازک از پوست­‌های مرده انجام می­‌شود. جوش­‌های سرسیاه، کک و مک و لک­‌های قهوه­ای در لایه سطحی اولیه پوست صورت قرار دارند؛ بنابراین، ماسک صورت استیکی، با برداشتن یک لایه نازک پوستی به کمرنگ شدن و ازبین‌­بردن این جوش و لک‌­ها کمک می­‌کند. فواید و تاثیرات این ماسک را می­­‌توان در فهرست زیر دید:

  • این ماسک یک لایه از سلول­‌های مرده پوست را برمی‌دارد.
  • این ماسک به کم­‌کردن یا ازبین‌­بردن کک و مک­‌ها کمک می‌کند.
  • این ماسک به کم‌­شدن یا رفع لک یا تیرگی­‌های موضعی پوستی یاری می‌رساند.
  • این ماسک در کاهش یا از بین‌­رفتن جوش‌­ها، به خصوص جوش­‌های سرسیاه موثر است.
  • این ماسک به روشن­‌ترشدن پوست به واسطه برداشته‌­شدن سلول­‌های مرده منجر می‌شود.
  • این ماسک به افزایش نرمی و رطوبت پوست به واسطه پاکسازی منافذ پوست کمک می‌کند.

مطلب پیشنهاد: ماسک صورت برای جوش سر سیاه

انواع ماسک صورت استیکی

ماسک استیکی صورت چگونه استفاده می‌شود؟

به طور کلی باید قبل از استفاده از هر ماسکی، صورت خود را بشویید و پس از آن کاملاً خشک کنید. از آنجایی‌­که این ماسک رولی است، می‌­توانید آن را بر روی هر قسمتی که مدنظر دارید، به راحتی بزنید؛ در واقع لازم نیست کل صورت خود را با آن بپوشانید. مدت زمان اثرگذاری این ماسک حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است. بعد از آن لازم است تا پوست خود را با شوینده یا دستمال آرایشی تمیز کنید و به شستن تنها با آب اکتفا نکنید.

انواع و برندهای ماسک صورت استیکی موجود در بازار کدام است؟

انواع ماسک صورت استیکی موجود در بازار، بر اساس اسانس استفاده‌­شده در آن‌ها طبقه‌بندی می‌شوند. هرکدام از این مواد خاصیت متفاوتی دارند که زیرمجموعه‌ای از خواص ماسک مربوطه قرار می‌گیرد. مهم‌ترین نقطه اشتراک تمامی این انواع، خاصیت لایه‌برداری و اسکراب آن‌هاست. برخی از انواع اسانس‌های این ماسک:

  • ماسک استیکی چای سبز
  • ماسک آتشفشانی
  • ماسک شیر
  • ماسک خاک رس
  • ماسک استیکی بادمجان
  • ماسک گریپ فروت
  • ماسک استیکی زغال

مطلب پیشنهادی: ماسک صورت ورقه ای

برندهای ماسک صورت استیکی موجود در بازار ایران، عبارت‌اند از:

  • برند میدیان، Median
  • برند یالکونی، Qklovni
  • برند منسیکی، Mengsiqi
  • برند اوفانیا، Ofanyia
  • برند سفورا، Sephora

جمع‌بندی و سوالات متداول

درنهایت می‌توان گفت، با این‌که روش‌های گوناگونی برای اسکراب و لایه‌برداری پوست وجود دارد، اما ماسک صورت استیکی، ساده‌تر و سریع‌تر از سایر روش‌هاست. همچنین به دلیل استفاده رولی، می‌توان از آن به صورت موضعی استفاده کرد و لازم نیست تمامی سطح پوست صورت پوشیده شود.

مهم ترین خواص ماسک صورت استیکی کدام است؟

بهترین و موثرترین خواص ماسک صورت استیکی رفع جوش های سرسیاه می باشد.

آیا ماسک صورت استیکی عوارضی را به همراه دارد؟

ماسک صورت استیکی از مواد گیاهی و همچنین ترکیبات معدنی تشکیل شده است و می تواند پوست را به صورت کامل از سلول‌ های مرده پاکسازی کرده و بدون عوارض می باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *