خواص ماسک صورت آووکادو (طرز تهیه انواع ماسک آووکادو)

۰
(۰)

آووکادو مواد معدنی و ویتامین های بسیاری مانند کلسیم ها، آهن، پتاسیم و مس دارد که به تقویت مو و پوست بسیار کمک می کند. ماسک صورت آووکادو یکی از پر فروش ترین ماسک های دنیا است. ماسک صورت آووکادو به آبرسانی و لطافت پوست، لایه برداری، جوانسازی پوست و از بین بردن جوش های سر سیاه کمک می کند.

درست کردن ماسک صورت آووکادو در منزل بسیار کار راحت و سریعی می باشد. همچنین خیال شما از نداشتن مواد شیمیایی در ماسک راحت است و می دانید تماماَ با محصولات ارگانیک تهیه شده است.

مطلب پیشنهادی: ماسک صورت پیل اف

ویتامین F در ماسک صورت آووکادو

خواص ماسک صورت آووکادو

  • آبرسانی
  • مرطوب کنندگی بسیار زیاد
  • روشن کنندگی پوست
  • از بین بردن چین و چروک های پوست
  • شفاف کردن پوست
  • از بین بردن پف زیر چشم
  • درمان پوسته پوسته شدن پوست
  • محافظت در برابر اشعه های آفتاب
  • درمان جای لک
  • از بین بردن جای جوش و آکنه

ویتامین F در ماسک صورت آووکادو باعث درمان پوسته پوسته شدن صورت می شود و از بروز این مشکل جلوگیری می کند. ویتامین F باعث می شود که از اشعه های آفتاب جلوگیری کند و در مرور زمان روند برنزه شدن شما طولانی تر باشد. وجود ویتامین B باعث رطوبت رسانی و آبرسانی بسیار زیادی می شود. ویتامین های A و K در این ماسک برای آنتی اکسیدانی آن است و خاصیت درمانی بسیار زیادی دارد.

انواع ماسک صورت آووکادو

ماسک صورت آووکادو، زردچوبه، ماست و لیمو ترش:

این ماسک برای لب های پوستی بسیار مفید است. به پاک سازی کمک می کند و باعث از بین رفتن لک های صورت می شود. این ماسک به یک آووکادو و یک قاشق زردچوبه و یک قاشق ماست و یک لیمو ترش نیاز دارد. از این مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

ماسک صورت آووکادو و عسل:

این ماسک باعث رطوبت رسانی قوی پوست، رفع چین و چروک، جوانسازی و رفع خستگی پوست کمک می کند. این ماسک باعث روشن کنندگی و شفافیت پوست می شود. ماسک صورت آووکادو و عسل به یک آووکادو و یک قاشق عسل نیاز دارد. بعد از ترکیب این دو ماده آن را بر روی پوست خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

انواع ماسک صورت با آووکادو

مطلب پیشنهادی: همه چی در مورد ماسک صورت آرد برنج

ماسک صورت آووکادو با هسته آووکادو:

هسته اووکادو به زیاد شدن جریان خون و از بین رفتن چین و چروک های پوست شما بسیار کمک می کند. به این صورت که هسته آووکادو را به مدت ۳ تا ۴ ساعت در فریزر بگذارید و بعد آن را به پوست خود و دور چشم هایتان ماساز دهید. این ماسک به جوانسازی پوست شما بسیار کمک می کند.

ماسک صورت آووکادو و ماست:

این ماسک به کاهش چربی در پوست کمک می کند و باعث از بین رفتن جوش و آکنه می شود. وجود اسید لاکتیک ماست باعث می شود که باکتری های جوش و آکنه از بین برود در نتیجه دیگر جوش و اکنه وجود نخواهد داشت. برای این ماسک از نصف یک آووکادو و یک قاشق ماست استفاده کنید و بعد از ترکیب آنها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پوست خود بزنید.

ماسک صورت آووکادو و خیار:

ترکیب این ماسک برای بستن منافذ های پوست و از بین رفتن جوش و آکنه بسیار مفید است. طرز تهیه این ماسک نصف یک آووکادو را با نصف یک خیار ترکیب کنید و بر روی پوست بزنید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد با آب ولرم بشویید. بهتر است از این ماسک ۳ بار در هفته ایتفاده شود و هر دفعه به صورت تازه درست شود.

ماسک صورت آووکادو و موز و تخم مرغ:

این ماسک برای پوست های چرب و مستعد به اکنه و جوش بسیار مفید است. به صورتی که چربی پوست را کم می کند و به درمان و پیشگیری از اکنه و جوش کمک می کند. برای تهیه این ماسک از یک آووکادو و یک موز و یک زرده تخم مرغ استفاده کنید بعد از ترکیب ان این ماسک را بر روی پوست خود بزنید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بگذارید بماند.

ماسک صورت آووکادو با ماست

ماسک صورت آووکادو و جو دوسر:

این ماسک یکی از ماسک های ترمیم کننده بسیار قوی است که با آبرسانی قوی به پوست باعث ترمیم پوست شما و آسیب دیدگی های آن می شود. برای تهیه این ماسک از یک قاشق جو دوسر و نصف آووکادو استفاده کنید و آنها ترکیب کنید. این ماسک را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و بعد از خشک شدن، آن را بشویید.

سوالات متداول

این ماسک برای استفاده افرادی که پوست خشک دارند مناسب است؟

بله برای انواع پوست مورد استفاده است.

بعد از حمام می توان از این ماسک استفاده کرد؟

بله بهتر است بعد از حمام از این ماسک استفاده شود به دلیل اینکه بخار حمام باعث باز شدن منافذ شده است و این ماسک داخل منافذ را تمیز می کند.

نکات مهم در استفاده ماسک صورت آووکادو

  1. برای تهیه انواع ماسک صورت آووکادو بهتر است از آووکادو های رسیده استفاده کنید.
  2. هربار برای استفاده از این ماسک بهتر است تازه آن را درست کنید.
  3. قبل از استفاده از ماسک آن را در یخچال بگذارید تا خنک شود.
  4. قبل از استفاده از ماسک ها صورتتان باید عاری از آلودگی و آرایش باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *