طرز تهیه ماسک صورت آرد برنج

۱
(۱)

ماسک صورت آرد برنج خاصیت از بین بردن چین و چروک، جوش و اکنه و لک های پوستی را دارد. این ماسک در بین بانوان آسیایی محبوبیت زیادی دارد. ماسک آرد برنج به کاهش چربی پوست شما کمک می کند و همین اتفاق باعث از بین بردن جوش و آکنه می شود. ماسک آرد برنج همچنین در روشن کردن پوست بسیار موثر می باشد.

طرز تهیه ماسک آرد برنج

مطلب پیشنهادی: طرز تهیه ماسک صورت با عسل

خواص ماسک صورت آرد برنج

ماسک صورت آرد برنج به کاهش چربی پوست شما کمک می کند. به دلیل خاصیت جذب بالایی که دارد از باز شدن منافذ و بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند. چربی اضافه پوست باعث تیره تر شدن رنگ پوست می شود. ماسک صورت آرد برنج روغن اضافی پوست شما را جذب می کند و پوست را کاملا تمیز می کند.

ماسک آرد برنج را می توان یک لایه بردار عالی نام برد خصوصا در صورت ترکیب با مواد دیگر مانند آب، شیر و روغن نارگیل. این ماسک با ترکیبات طبیعی باعث از بین بردن سلول های مرده و شفاف و نرم شدن است. آرد برنج دارای ویتامین های B است و به این دلیل خاصیت ضد پیری دارد. باعث بهبود در روند تولید سلول های جدید می شود و از روند پیری جلوگیری می کند.

ماسک صورت آرد برنج می تواند تولید ملانین های پوست را کنترل کند. ملانین ماده ای کاملا طبیعی است که باعث تیره تر شدن پوست می شود و به پوست رنگدانه می بخشد. اگر تولید ملانین پوست کم شود ماسک صورت آرد برنج به افزایش ان کمک می کند. این ماسک به درمان پوست های آسیب دیده توسط آفتاب نیز کمک می کند. ماسک آرد برنج ماده ای دارد که به تسکین آفتاب سوختگی کمک می کند، نام این ماده الانتویین است.

شاید بهتر است بدانید روش خانگی لیفت صورت در منزل که برای ساخت یک صورت زیبا و جذاب مناسب است را بدانید.

انواع ماسک صورت آرد برنج

ماسک صورت آرد برنج و گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی کمک به از بین رفتن لکه های تیره پوست، بهبود کلاژن سازی، برطرف کردن خشکی پوست و درخشان شدن پوست کمک می کند. گوجه فرنگی را باید رنده کنید و آن را با یک قاشق غذاخوری آرد برنج ترکیب کنید. ماسک را به تمام نواحی گردن و صورت بزنید و بعد از گذشت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آن را با آب سرد شسوشو دهید.

خواص ماسک صورت آرد برنج

ماسک صورت با آرد برنج و ویتامین E:

این ماسک به دلیل وجود ویتامین E به جوان سازی پوست کمک می کند. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدان دارد و باعث خنثی کردن رادیکال های آزاد پوست می شود و از باعث کاهش جوش و آکنه می شود. یک قاشق از آرد برنج را با چند قطره از ویتامین E ترکیب کنید و بعد ماسک را بر روی صورت و گردن خود بزنید، بعد از گذشت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را با آب ملایم شستوشو دهید.

ماسک صورت آرد برنج و پودر چوب صندل:

پودر صندل به عنوان لایه بردار عمل می کند و کاملا به صورت عمقی پوست را تمیز می کند. این ماسک روغن و چربی اضافه پوست را از بین می برد. این ماسک را باهم ترکیب کنید و بر روی گردن و صورت خود ماساژ دهید و بعد شستوشو دهید. از این ماسک می توانید در هفته دوبار استفاده کنید.

ماسک صورت آرد برنج و جو دوسر:

این ماسک پوست شما را عمیقا تمیز می کند و سموم و ناخالصی ها را از بین می برد. همچنین باعث از بین رفتن لکه های تیره پوست شما نیز می شود. پودر جودوسر را به صورت مساوی با آرد برنج ترکیب کنید. حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می توانید بگذارید بر روی پوست باشد. این ماسک را می توان ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.

ماسک صورت آرد برنج و آلوئه ورا:

آلوئه ورا مشکلات پوست را مثل آکنه و سلول های مرده از بین می برد. این ماسک به شفافیت و رطوبت رسانی پوست کمک خواهد کرد، همچنین باعث حفاظت پوست از آفتاب و مواد شیمیایی است. یک قاشق از آرد برنج و آلوئه ورا را با هم ترکیب کنید. کاسک به دست آمده را بر روی گردن و صورت خود بزنید و بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه آن را بشویید.

انواع ماسک صورت با آرد برنج

مطلب پیشنهادی: ماسک صورت پیل اف

ماسک ها را قبل از استفاده بر روی دست خود امتحان کنید تا باعث ایجاد حساسیت نشود. آرام و خیلی ملایم ماسک ها را بر روی صورت خود بزنید. اگر شما پوست خشکی دارید بعد از استفاده از هرکدام از ماسک ها از مرطوب کننده استفاده کنید. ماسک ها را وارد چشم و دهان خود نکنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۱ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *