معرفی ۵ ماسک برطرف کننده آکنه

۵
(۱)

وقتی نوبت به مشکلات پوستی می‌رسد، هیچ چیز ناخوشایند‌تر از وجود آکنه روی پوست نیست. استفاده از ماسک برطرف کننده آکنه همراه با داشتن یک زندگی سالم تاثیر خیلی خوبی در از بین بردن جوش‌های صورت دارد. زندگی سالم به این منظور که به سلامت تک تک اجزای بدن اهمیت داده می‌شود. پس تغذیه سالم، نوشیدن آب کافی، رعایت بهداشت خواب در سلامت پوست تاثیر بسیار زیادی دارد. در این مقاله از ویکی درمان چند روش برای سلامت پوست شما معرفی کرده ایم.

درمان آکنه

راهکارهای جدید برای از بین بردن جوش و آکنه

 برای مبارزه با جوش‌های صورت روش‌های جدیدی به وجود آمده است. گروهی از روش‌ها از بین برنده آکنه‌های پوست هستند و پوست را در سطح سلولی هدف قرار می‌دهند و به بازیابی پوست کمک می‌کنند. همچنین به ساخت کلاژن و الاستین کمک می‌کنند. در نتیجه باعث شفاف‌تر شدن و مهمتر از همه جوانسازی پوست می‌شود.

اگر از روش‌های جدید از بین بردن آکنه بخواهیم نام ببریم می توانیم به نور درمانی قرمز (RLT) و میکرودرم ابریژن، فرمولاسیون‌های جدید ماسک برطرف کننده آکنه، کرم‌ها و لایه بردارهای صورت اشاره کرد. این‌ها همه محصولاتی هستند که واقعاً می‌توانند تفاوت های چشمگیری ایجاد کنند و باعث بهبود پوست شوند.

مطلب پیشنهادی: بهترین لایه بردار پوست

دلایل بروز آکنه روی صورت

آکنه نوعی بیماری پوستی است که هنگامی رخ می‌دهد که فولیکول های موی شما با روغن و سلول های مرده پوست پر شود. باعث ایجاد جوش های سفید، جوش‌های سرسیاه می‌شود. آکنه بیشتر در بین نوجوانان دیده می‌شود، اگرچه در همه سنین دیده می‌شود.

اولین و ساده ترین اقدام برای درمان جوش ماسک برطرف کننده آکنه است که می‌توانید این ماسک را به صورت آماده تهیه و یا در خانه درست کنید. بحثی که وجود دارد این است که آکنه ممکن است ماندگار باشد و لکه‌هایی را روی پوست ایجاد کند. بسته به شدت آکنه، می‌تواند باعث پریشانی عاطفی کمبود اعتماد به نفس و ایجاد زخم در پوست شود. هرچه زودتر درمان را شروع کنید، خطر ابتلا به چنین مشکلاتی کاهش می‌یابد.

انواع آکنه

انواع آکنه

علائم آکنه با توجه به شرایط شما متفاوت است:

  • سر سفید (منافذ بسته پلاگین)
  • جوش های سرسیاه (منافذ باز پلاگین)
  • برجستگی های کوچک قرمز و لطیف (پاپول)
  • جوش (چرک) ، که پاپول هایی است که در نوک آنها چرک قرار دارد
  • توده های بزرگ ، جامد و دردناک زیر پوست (ندول ها)
  • توده های دردناک و پر از چرک در زیر پوست (ضایعات کیستیک)

ماسک برطرف کننده آکنه

امروزه راه های درمانی زیادی برای از بین بردن جوش وجود دارد که در برخی افراد به دلیل وجود بیماری‌های زمینه ای و دلایل دیگر می‌تواند بیشتر یا کمتر شود و راه‌های درمان نیز تغییر کند. استفاده از ماسک برطرف کننده آکنه روشی موثر بر برخی از این جوش‌ها است که در اینجا روش ساخت برخی از ماسک برطرف کننده آکنه می‌پردازیم.

ماسک زردچوبه

بگذارید به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه بماند. زردچوبه موادی است که خاصیت ضد التهاب دارد و می‌تواند به کاهش آن در پوست کمک کند. پودر، زردچوبه می‌تواند با ترکیب شدن با ماده دیگری مانند آب، به خمیر برای استفاده موضعی تبدیل شود. همچنین ترکیب آن با عسل، تبدیل به یک محصول غنی از آنتی اکسیدان که به طور طبیعی ضد باکتری است، می‌شود که ممکن است به تسکین پوست ملتهب کمک کند.

ماسک برطرف کننده آکنه با روغن درخت چای

دکتر رابینسون می‌گوید: ماسک برطرف کننده جوش روغن درخت چای یک ضد باکتری و ضد التهاب آزمایش شده و واقعی است. در حالی که تحقیقات نشان داده است که این ماده خواص ضد آکنه دارد و طبیعی است، که می‌تواند در دوزهای بالا مستقیماً روی پوست قرار گیرد. بنابراین باید محتاط باشید زیرا غلظت های بالاتر باعث تحریک پوست نیز می‌شوند.

به دلیل  احتمال مختل کننده هورمون، ۱ تا ۲ قطره را با ترکیب عسل یا خاک رس بنتونیت کلسیم می‌توان رقیق کرد، که باعث ایجاد یک مانع بین پوست و مواد محرک احتمالی می‌شود. یک گزینه دیگر وجود دارد، چند قطره روغن درخت چای را با  چند قطره روغن زیتون، جوجوبا یا بادام شیرین مخلوط کنید. 

ماسک برطرف کننده آکنه با فندق، خاک رس، گلاب 

 یک عصاره گیاهی که از  فندق گرفته می‌شود، ممکن است به از بین بردن چربی اضافی پوست نیز کمک کند. همچنین به طور طبیعی خاصیت ضد باکتری دارد و خواص ضد التهابی آن گزینه مناسبی برای آزمایش برآمدگی های قرمز است.

برای ماسک برطرف کننده آکنه که قدرت ضد آکنه را دارد، سعی کنید چند قطره روغن فندق را با گلاب یا چای سفید مخلوط کنید. از این مایع برای آبرسانی ماسک خاک رس بنتونیت استفاده کنید. بگذارید تا برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی پوستتان بماند. دکتر رابینسون توصیه می‌کند: از آماده سازی با الکل خودداری کنید زیرا باعث خشکی و آسیب پوست و تحریک آن می شود.

ماسک آلوئه ورا و زردچوبه یا چای سبز 

 آلوئه یک ماده طبیعی آرام بخش است، اگر آکنه بسیار ملتهب و تحریک شده باشد  به آرامش پوست کمک می‌کند. این گیاه همچنین دارای اسید سالیسیلیک و گوگرد دارای منبع طبیعی است که باعث می‌شود آن را به عنوان یک خالف برای آکنه، به ویژه برای افرادی که پوست چربی دارند، بشناسند.  ترکیب این گیاه با دیگر مواد مانند، زردچوبه پودر شده یا چای سبز به کنترل چربی و پوست حساس کمک می‌کند. 

 ماسک با بلغور جو دوسر 

جو دو سر حاوی خواص آنتی اکسیدانی است و سبوس جو دوسر منبع خوبی از ویتامین های B کمپلکس، ویتامین E، پروتئین، چربی و مواد معدنی است. همچنین این ماسک خاصیت ضد التهاب هم دارد. ابتدا جو دوسر را با آب بجوشانید، اجازه دهید قبل از استفاده از آن، ماسک برطرف کننده آکنه کاملاً سرد شود. مدت زمان استفاده بین ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می‌باشد. برای نتیجه گیری از ترکیبات، چند قطره روغن درخت چای یا زردچوبه نیز به آن اضافه کنید. 

همچنین ماسک صورت با قرص ویتامین سی یکی از بهترین راه هایی است که می توانید برای کاهش کنه هم استفاده نمایید.

 ماسک با بلغور جو دوسر 

نتیجه گیری 

با توجه به میزان چربی پوست و یا مشکلات هورمونی و مواردی از این جمله آکنه یا جوش بر روی صورت پدیدار می‌شود که یکی از راه های درمانی استفاده از ماسک برطرف کننده جوش می‌باشد. در این مقاله راه های ساختن چند مورد از ماسک برطرف کننده آکنه را گفتیم شما نیز می‌توانید از آنها برای درمان آکنه بهره ببرید.

سوالات رایج

  • چرا بعضی افراد با اینکه در سنین بالا هستند مانند نوجوانان جوش می زنند؟

علت جوش در بزرگسالان همان دلیلی است که باعث ایجاد جوش در نوجوانان می شود، مانند چربی اضافه پوست و باکتری، تغییرات هورمونی. پس این عوامل در هر سنی وجود داشته باشد باعث ایجاد جوش و آکنه می شود.

  • آیا همه می توانند از ماسک های برطرف کننده آکنه استفاده کنند؟

افراد برای استفاده از ماسک باید ابتدا ماسک را در یک قسمت کوچک پوست خود تست کنند. بهتر است در یک قسمت کوچک از پوست بازوی خود ماسک مورد نظر را تست کنید و اگر حساسیتی به آن نداشتید می توانید آن را بر روی پوست خود استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *