معرفی روش لیفت چشم در خانه (ساده و کم هزینه)

۰
(۰)

بالا رفتن سن، معضلی که روزی ممکن است برای هرکدام از افراد پیش بیاید و علائمی نیز دارد که معمولا ناراحت کننده است. از اولین نشانه‌هایی که زنگ خطر پیری را برای ما به صدا درمی‌آورند، تغییرات پوست است مثل; چین و چروک و افتادگی و موارد دیگر، و چشم به علت نازکی پوست اطراف آن ممکن است زودتر دچار این مشکلات شود. لیفت چشم در خانه یکی از راه‌های بسیار موثر می‌باشد که ما در این مقاله به آن می‌پردازیم.

چرا چین و چروک و افتادگی دور چشم؟

یکی از اولین سوالاتی که برای شما در زمان مواجه شدن با چین و چروک دور چشم پیش می‌آید چرایی آن است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که پدیدار شدن چین و چروک دور چشم به عوامل بسیاری (داخلی و خارجی) بستگی دارد که ما در ذیل به برخی آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • نازک بودن پوست اطراف چشم نسبت به مناطق دیگر بدن
  • قرار گرفتن در معرض اشعه فربنفش و نور خورشید
  • سیگار کشیدن که باعث کاهش جریان خونی در زیر پوست می‌شود.
  • استرس که نه تنها بر پوست بلکه در کارکرد تمام اعضای بدن تاثیر می‌گذارد.
  • نداشتن خواب کافی
  • مشکلات ژنتیکی

لیفت چشم در خانه

پس از متوجه شدن چرایی ایجاد چین و چروک در پوست اطراف چشم، قطعا برای حل این مشکل به دنبال راه حل هستیم و با توجه به پیشرفت تکنولوژی راه‌های بسیار زیادی برای درمان وجود دارد که به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: درمان‌های پزشکی (عمل‌های مختلف مانند جراحی لیفت چشم یا تزریق مواد) و درمان‌های خانگی (ماسک، ماساژ و موارد دیگر)، که خوب به علت گرانی و مشکلات اقتصادی، بسیاری از افراد سعی در استفاده از روش‌های خانگی دارند.

لیفت چشم در خانه با ماسک‌های طبیعی

استفاده از مواد طبیعی که خواص بسیاری دارند یکی از راه‌های لیفت چشم در خانه است که با صرف کمی هزینه و وقت، می‌توانید به هدف خود برسید و ما در ذیل به برخی از ماسک‌های طبیعی و بسیار موثر در رفع چین و چروک صورت اشاره می‌کنیم:لیفت چشم در خانه با ماسک های ارگانیک

ماسک خیار

حتما اگر کمی در مورد زیبایی پوست تحقیق کرده باشید یا حتی در میان دوستان خود در مورد زیبایی صحبت کرده باشید اسم ماسک خیار به گوشتان خورده است. یکی از روشهای لیفت چشم در خانه استفاده از ماسک خیار است که به جوانسازی پوست و همچنین رفع چین و چروک پوست و افتادگی آن کمک می‌کند.

معجزه عسل

همانطور که می‌دانید یا شنیده‌اید، عسل یکی از مواد خوراکی طبیعی با خواص بالا است که بسیار برای بدن مفید می‌باشد. یکی از خاصیت‌های بسیار مهم عسل، تاثیر آن در جوانی و شادابی پوست است که از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار میگرفته، یکی از راههای لیفت چشم در خانه استفاده از ماسک‌های متنوع تشکیل شده از عسل است که روش درمانی بسیار خوبی برای رفع افتادگی پوست و چین و چروک دور چشم است.

آلوئه‌ورا

این گیاه طبیعی که امروزه از بهترین و موثرترین راههای جوانسازی پوست می‌باشد، با بهبود قابلیت ارتجاعی پوست به رفع چین و چروک‌ها و افتادگی پلک، بسیار کمک می‌کند.

انگور

آنتی اکسیدان‌های موجود در انگور، این میوه را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان بیماری‌های پوستی تبدیل کرده است، چرا که وجود آنتی اکسیدان به انسجام و حفظ قابلیت ارتجاعی پوست بسیار کمک می‌کند، همین عوامل باعث می‌شوند تا استفاده از ماسک‌های دارای انگور یکی از بهترین گزینه‌های لیفت چشم در خانه باشد.

مقاله پیشنهادی: لیفت چشم گربه ای یا کانتوپلاستی چیست؟

مراقبت‌های ویژه در زمان لیفت چشم در خانه

استفاده از ماسک‌های طبیعی، یکی از روش‌های رهایی از چین و چروک اطراف چشم و افتادگی پلک می‌باشد، اما این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در کنار استفاده از این روش، باید مراقبت‌های خاصی نیز صورت بگیرد تا تاثیر گذاری بیشتری نیز حس شود، که ما به برخی از آنها اشاره میکنیم:لیفت چشم در خانه

تنظیم خواب

یکی از دلایلی که برای پوست و به طور کلی سیستم بدن مضر است، تنظیم نبودن خواب است که بر ایجاد بیماری‌های پوستی تاثیر بسیار زیادی دارد و شما باید در کنار استفاده از ماسک‌ها برای لیفت چشم در خانه، خواب خود را تنظیم کنید تا نتیجه مطلوب‌تری کسب کنید.

نور مستقیم خورشید

همیشه پوست در معرض اشعه‌های خطرناک خورشید قرار می‌گیرد که همین عامل باعث ایجاد انواع امراض پوستی است، پوست اطراف چشم به دلیل نازک بودن نسبت به مناطق دیگر با قرار گرفتن در معرض نور خورشید زودتر دچار چین و چروک ‌می‌شود که برای جلوگیری از آن باید از عینک آفتابی استاندارد و همچنین کرم‌های ضد آفتاب مناسب پوستتان استفاده کنید.

آب داغ

در کنار استفاده از روش‌های طبیعی لیفت چشم در خانه شما باید استفاده از آب داغ را کم کنید یا کنار بگذارید، چرا که به طور کلی استفاده از آب داغ روند افتادگی و شل شدن پوست را تسریع می‌کند و برعکس استفاده از آب سرد باعث سفت شدن و جلوگیری از افتادگی پوست می‌شود.

ماساژ  صورت

یکی از مسائلی که در کنار لیفت چشم در خانه بسیار به شادابی پوست شما کمک می‌کند، انجام ماساژهای مختلف صورت است که با استفاده از آن در ناحیه دور چشم می‌توانید به تقویت و فرم‌دهی آن سرعت ببخشید.

کلام پایانی

امروزه چین و چروک، افتادگی در صورت و به خصوص ناحیه دور چشم به یکی از معضلات بزرگ هنگام بالا رفتن سن در زیبایی تبدیل شده است و با توجه به گرانی عمل‌های جراحی زیبایی، افراد بسیاری به استفاده از روش‌های درمان خانگی روی می‌آورند تا با صرف هزینه کمتربه نتیجه دلخواه برسند. لیفت چشم در خانه یکی از روشهای رفع مشکلات پوستی در ناحیه چشم است، مانند چین و چروک، افتادگی پلک و بسیاری مسائل دیگر که ما در بالا به برخی از روش‌های درمان آن اشاره کردیم، در نهایت انتخاب هرکدام از روش‌های لیفت چشم در خانه کاملا به شما و هدفتان بستگی دارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

سمیرا حسن آبادی

من متخصص سئو و بهینه سازی سایت هستم. جزو نفرات اول تیم ویکی درمان بوده ام و خوشحالم که توانسته ایم محتوای به روزی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همیشه برای بالا بردن کیفیت محتواها و خدمات ویکی درمان در تلاش خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *