قیمت آمپول مزوتراپی صورت در ایران

۲
(۱)

امروزه عمل‌های زیبایی در کشورهای جهان در حال همه‌گیر شدن است. در بین عمل‌های زیبایی، عمل‌های لاغری دردناک و پرهزینه  با ریسک بالا متاسفانه رشد چشمگیری داشته‌اند. در نقطه مقابل عمل‌های زیبایی،  مزوتراپی ظهور کرد. قیمت آمپول مزوتراپی صورت نسبت به عمل‌های لاغری بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است.

هدف مزوتراپی تحریک ظرفیت بیوسنتز فیبروبلاست‌ها، افزایش تولید کلاژن و الاستین و دادن مولکول‌های ضروری فعال برای یک محیط فیبروبلاست است. در این مقاله قصد داریم به مزوتراپی، مزوتراپی صورت و قیمت آمپول مزوتراپی صورت بپردازیم.

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک سری تزریق داخل پوستی است که مقادیر بسیار کمی از اسید هیالورونیک و یا ویتامین‌ها، مواد معدنی یا سایر مواد فعال را با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف به‌طور مستقیم در داخل و اطراف نواحی تحت درمان وارد می‌کنند. به‌عنوان‌مثال این محصول به‌عنوان ضد پیری در امتداد خطوط چین‌وچروک صورت، گردن، ناحیه قفسه سینه و پشت دست تزریق می‌شود.

مزوتراپی ضد پیری می‌تواند به‌صورت دستی و با استفاده از یک سوزن کوچک یا با تفنگ مزوتراپی انجام شود. این روش ممکن است در انواع پوست برای درمان‌های ضد پیری یا کند کردن خطوط ریز و چین‌وچروک اعمال شود. در ادامه در مورد قیمت آمپول مزوتراپی صورت بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مزوتراپی صورت

مزوتراپی صورت یک روش جوانسازی پوست و زیبایی پزشکی برای پیشگیری از پیری پوست است که شامل استفاده از درم در دوزهای کمی از مواد مانند اسید هیالورونیک با شدت بالا، اسیدهای آمینه ضروری، ویتامین‌ها و عناصر کمیاب است که برای پیشگیری از پیری پوست و رسیدن به یک اثر درمانی استفاده می‌شود.

با توجه به مناسب بودن قیمت آمپول مزوتراپی صورت در ایران، این روش به یکی از روش‌های درمانی پرطرفدار در ایران تبدیل شده است. این روش درمانی به‌منظور بهبود شل شدن صورت و گردن است؛ زیرا پوست را به‌طور عمیق آب‌رسانی می‌کند و تشکیل کلاژن و الاستین را تحریک می‌کند.

فواید مزوتراپی صورت

برخلاف جراحی، مزوتراپی عملاً بدون درد است، نیازی به زمان بهبودی بعد از عمل، بدون نیاز به باندپیچی یا کمربند سنگین و بیهوشی لازم نیست و قیمت آمپول مزوتراپی صورت بسیار مناسب است درحالی‌که بسیاری از اقدامات جراحی نیاز به یک تا دو هفته بهبودی دارند.

بیمارانی که تحت مزوتراپی قرار می‌گیرند، درحالی‌که جوان‌سازی مواد آرایشی طبیعی را به دست می‌آورند، هیچ مشکلی در زندگی روزمره خود ندارند. با استفاده از مزوتراپی صورت می‌توانیم پوست را سفت کرده و با علائم اصلی پیری در کاهش شل شدن پوست مقابله کنیم. همچنین مزایای زیر را فراهم می‌کند:

  • ظاهر و کیفیت پوست
  • تضعیف چین‌وچروک‌ها
  • اثر لیفتینگ یا کششی
  • قابلیت ارتجاعی
  • مرطوب‌کننده
  • تغذیه سلولی
  • جوان‌سازی صورت
  • خاصیت ارتجاعی پوست
  • مناسب بودن قیمت آمپول مزوتراپی صورت

بهترین-قیمت-آمپول-مزوتراپی-صورت

مکانیسم عمل مزوتراپی

محلول‌های تزریقی داخل پوستی در مقایسه با تزریق زیر جلدی مدت طولانی‌تری در ناحیه تزریق‌شده باقی می‌مانند و تا ۷ روز به‌عنوان یک ماده آزاد کننده زمان طبیعی عمل می‌کنند، محلول‌های تزریق‌شده با ادامه پخش شدن در بافت‌های عمیق‌تر، در بافت‌های مشکل‌دار مجاور عمل می‌کنند.

این روش شامل تزریق مواد برای تحریک مزودرم برای اهداف مختلف بیولوژیکی است. به‌عنوان‌مثال، اگر گردش خون ضعیف باشد، از یک گشادکننده عروق استفاده می‌شود. در صورت وجود التهاب بیش‌ازحد، از داروی ضدالتهاب استفاده می‌شود.

داروهای مورد استفاده در مزوتراپی

موادی که در مزوتراپی تجویز می‌شوند، مواد مغذی (ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه)، عصاره‌های گیاهی و عوامل هومیوپاتی هستند. داروهای رایجی که استفاده می‌شوند، گشادکننده‌های عروق، عوامل ضد التهابی، شل کننده‌های عضلانی، لیپولیتیک، آنزیم‌های فتولیتیک، واکسن‌ها و هورمون‌ها هستند.

این ترکیبات غالباً در کوکتل‌هایی با یا بی‌حس‌کننده موضعی (پروکائین یا لیدوکائین) ترکیب می‌شوند. موارد زیر در مزوتراپی صورت نفوذ می‌کنند. با توجه به اینکه در مزوتراپی از داروهای خاصی استفاده می‌شود، بنابراین باید از آمپول‌های مخصوصی نیز استفاده شود. قیمت آمپول مزوتراپی صورت تاثیر پذیر از نوع این داروها و کشور ساخت آن است.

داروهای مورد استفاده در مزوتراپی باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • ایزوتونیک بودن
  • تحمل پوست یا بافت زیرپوستی
  • عدم وجود درد، تشکیل گره یا نکروز
  • ادغام با بافت مواد تزریقی
  • عدم وجود آلرژی یا حساسیت بیش‌ازحد
  • عدم استفاده از محلول روغنی

قاعدتا هر چقدر این موارد در بهترین کیفیت ممکن باشند، به همان اندازه نیز قیمت آمپول مزوتراپی صورت افزایش خواهد داشت.

شرایط انجام مزوتراپی صورت

به خاطر مناسب بودن قیمت آمپول مزوتراپی صورت  این نوع درمان همه‌گیر شده و هیچ محدودیت سنی ندارد اما بیماران از سن ۳۰ سالگی، با پیری صورت، افتادگی، سیاهی حلقه، از بین رفتن چربی صورت و جای زخم می‌توانند انجام دهند. افراد زیر نمی‌توانند مزوتراپی صورت را انجام دهند:

  • افرادی که تحت عمل جراحی در ناحیه مورد معالجه قرارگرفته‌اند و حداقل چهار ماه از مدت زمان آن سپری نشده است‌.
  • افرادی که بیماری یا پاتولوژی خاصی دارند، به همین دلیل پزشک شما باید سابقه پزشکی قبلی را انجام دهد.
  • اگر یک درمان اصلاحی یا جراحی پلاستیک انجام‌شده باشد و حداقل چهار هفته از آن نگذشته باشد.
  • بیماری‌های حاد یا مزمن پوستی
  • عفونت یا التهاب در ناحیه مورد معالجه
  • افرادی که به این محصول حساسیت دارند.

جلسات و مدت‌ زمان درمان

زمان درمان تقریباً سی دقیقه طول می‌کشد و درحالی‌که دردناک نیست، ممکن است کمی ناخوشایند باشد؛ بنابراین اگر پوست کمی حساس باشد می‌توان از کرم بی‌حس‌کننده استفاده کرد. ممکن است کمی کبودی و تورم ایجاد شود اما مدت کوتاهی خواهد بود و باید در عرض ۲۴ ساعت برطرف شود. پوست با بافتی بهتر، درخشان‌تر، مرطوب‌تر، تغذیه‌شده و سفت‌تر خود را نشان خواهد داد. به گونه‌ای که افراد بدون توجه به قیمت آمپول مزوتراپی صورت سعی در خرید آن دارند.

روش مزوتراپی شامل نفوذ اسید هیالورونیک، ویتامین‌ها و داروهای هومیوپاتی از طریق تزریق میکروبی بدون درد در ناحیه آسیب‌دیده است. این‌یک روش بسیار ایمن و سریع همراه با ارزان بودن قیمت آمپول مزوتراپی صورت است. درمان معمولاً با رعایت ۲ دستورالعمل زیر انجام می‌شود:

  • هر ۱۵ روز ۱ جلسه به مدت ۲ یا ۳ ماه
  • هرماه یا یک ماه و نیم ۱ جلسه نگهداری

مناسب بودن قیمت آمپول مزوتراپی صورت نسبت به عمل‌های جراحی سنگین دلیلی بر انتخاب این روش است.

قیمت-آمپول-مزوتراپی-صورت

قیمت آمپول مزوتراپی صورت

مزوتراپی درمانی مبتنی بر تزریق مواد خاص است مسلماً برای تزریق این مواد به ناحیه‌های حساس مثل پوست باید از آمپول‌های مخصوص استفاده کرد. در غیر این صورت عوارض جبران‌ناپذیری خواهد داشت که ممکن است دائمی باشند؛ بنابراین قیمت آمپول مزوتراپی صورت که خود وابسته به جنس و کشور سازنده است، بر هزینه این نوع عمل تاثیرگذار است.

ارز ارزان در کشور باعث می‌شود قیمت آمپول مزوتراپی صورت در ایران در مقایسه با هزینه آن در سایر کشورها بسیار پایین باشد. هزینه مزوتراپی مو با عوامل زیادی مانند ناحیه عمل و تعداد جلسات و قیمت آمپول مزوتراپی صورت در ارتباط است.

قیمت آمپول مزوتراپی صورت در ایران

ایران علاوه بر پزشکان باتجربه‌ای که دانش و عمل خود را در بهترین دانشگاه‌های ایران و غرب دریافت کرده‌اند، از امکانات پزشکی خوب، بیمارستان‌های مجهز، مراکز درمانی و کلینیک‌های خوبی برخوردار است. آنچه در این مقاله مورد بحث قرار گرفت قیمت آمپول مزوتراپی صورت بود. مناسب بودن قیمت آمپول مزوتراپی صورت نسبت به عمل‌های جراحی سنگین سبب شده بیماران و متقاضیان عمل زیبایی و لاغری صورت به سمت مزوتراپی هدایت شوند. به‌عنوان‌مثال، هزینه مزوتراپی کاهش وزن با هزینه مزوتراپی زیر چشم متفاوت است؛ زیرا به جلسات بیشتری نیاز دارد.

در کنار کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران، هزینه مزوتراپی و قیمت آمپول مزوتراپی صورت در ایران به دلیل ارزان بودن ارز در کشور ممکن است بخشی از این مبلغ باشد. از آنجا که مزوتراپی درمان زیبایی محسوب می‌شود، به‌طورکلی تحت پوشش بیمه درمانی نیست. ولی به طور کلی می‌توان بدون توجه به قیمت آمپول مزوتراپی صورت، نسبت به انجام این روش اقدام کرد.

انجام مزوتراپی چقدر طول می کشد؟

۱۰تا ۲۰ دقیقه بیشتر زمان نمی برد.

عوارض مزوتراپی صورت چیست؟

توصیه می شود بعد از معالجه مزوتراپی شما میزانی از تورم سطحی را تجربه خواهید کرد که طی ۲۴-۴۸ ساعت برطرف می شود. اگرچه نادر است ، عوارض جانبی احتمالی دیگر ممکن است ظاهر برخی علائم سوزن کوچک باشد که همچنین طی چند روز برطرف می شود. درمان در اطراف ناحیه چشم ممکن است مدت بیشتری طول بکشد – احتمالاً ۵-۷ روز.

چند جلسه به مزوتراپی نیاز است؟

بعد از آن که با دکتر مشاوره داشته و معاینه شدید، با توجه به هدفی که از مزوتراپی دارید. تعداد جلسات مشخص می شود. ولی به طور معمولبین ۳ تا ۶ جلسه است.

بعد از انجام مزوتراپی می توان به فعالیت های روزانه رسید؟

بله هیچ ایرادی ندارد و فقط کمی زخم های کوچک به دلیل تزریق ایجاد می شود. پوست قرمز می شود و کمی متورم می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۲ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *