قرمزی چشم بعد از عمل بینی +راهکارهای درمان

۲.۵
(۲)

کبودی، ورم و قرمزی چشم بعد از عمل بینی، یکی از شایع‌ترین عوارضی می‌باشد که افراد، تجربه می‌کنند. قرمزی چشم بعد از عمل بینی، یکی از اقدامات ایمنی بدن برای جبران مایعات از دست رفته می‌باشد. درواقع بدن با ارسال مایعات بین بافتی به اطراف چشم و بینی، سبب تورم و قرمزی آن‌ها می‌شود.

شما باید آگاه باشید که عمل زیبایی بینی، یک عمل سنگین و پچیده است که پس از انجام آن، با چالش‌های زیادی روبرو خواهید شد. گاهی اوقات باتوجه به نوع عمل انجام شده، ممکن است عوارض جانبی آزاردهنده‌ای اتفاق بیافتند که بهبود آن‌ها نیاز به گذشت زمان و مراقبت‌های خاص خود را دارند.

در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی علت قرمزی چشم بعد از عمل بینی و نکات مطرح مراقبت‌های بعد از عمل بینی جهت تسریع روند بهبودی، بپردازیم.

مهم ترین دلیل قرمزی بعد از عمل بینی

مقاله پیشنهادی: هرآنچه که باید درباره استحمام بعد از عمل بینی بدانید!

مهم‌ترین علت تورم و قرمزی چشم بعد از عمل بینی چیست؟

عمل زیبایی بینی، همانند سایر عمل‌های زیبایی با خطرات و عوارض جانبی قابل ملاحظه‌ای همچون کبودی، تورم و قرمزی اطراف چشم همراه است. درواقع بلافاصله پس از انجام عمل؛ به علت فشار سنگین ایجاد شده روی صورت، درجاتی از کبودی و قرمزی اطراف بینی و چشم نمایان می‌شود.
قابل ذکر است؛ کبودی، تورم و قرمزی چشم بعد از عمل بینی زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی آسیب‌دیده، زیر پوست محبوس می‌شوند و همچنین این رگ‌های خونی در امتداد لبه مداری چشم نیز به دام می‌افتند و کبودی و قرمزی ایجاد می‌کنند.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح بینی گوشتی

آیا قرمزی چشم بعد از عمل بینی سبب کاهش بینایی می‌شود؟

اصلا نگران بینایی خود بعد از عمل بینی نباشید. عمل زیبایی بینی به هیچ عنوان بر روی بینایی شما تأثیر نمی‌گذارد. قرمزی چشم بعد از عمل بینی، ربطی به بینایی شما ندارد. عارضه‌ای طبیعیست که به مرور زمان و بدون ایجاد مشکل بر بینایی شما، رفع می‌شود.
البته درنظر داشته باشید؛ زمانی که جراح شما باتجربه و ماهر باشد، عوارض جانبی بعد از عمل بینی تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند.

چه زمانی برای بهبود قرمزی چشم بعد از عمل بینی به پزشک مراجعه کنیم؟

همانطور که پیش‌تر نیز به آن پرداختیم؛ تورم و قرمزی چشم بعد از عمل بینی، یک اتفاق کاملا طبیعیست و همه کسانی که این عمل زیبایی را انجام می‌دهند، درجات مختلفی از تورم و کبودی را تجربه می‌کنند. اما اگر با گذشت زمان با موارد زیر مواجه شدید، حتما در اسرع وقت به مطب جراح متخصص خود مراجعه نمائید:

  • تورم، کبودی و قرمزی چشم شما با گذشت زمان، بیشتر شود.
  • اگر رگه‌های قرمز چشم شما، پس از عمل به مرور افزایش پیدا کرد.
  • تورم و قرمزی چشم شما بعد از چند روز همچنان ادامه‌دار بود.
  • اگر درد شدیدی در چشمان‌تان احساس می‌کنید که حتی با دارو هم تسکین پیدا نمی‌کند.
  • اگر خونریزی یا علائم غیرعادی مشاهده کردید.

توجه داشته باشید، در صورت حاد بودن قرمزی چشم‌ها، استفاده از قطره‌های چشمی گزینه خوبی است.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین جراح بینی استخوانی

زمان بهبود قرمزی چشم بعد از عمل بینی

قطره‌های چشمی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند در کاهش قرمزی چشم بعد از عمل بینی، مؤثر واقع شوند. از جمله این قطره‌ها می‌توان قطره چشمی بتامتازون و قطره چشمی نفازولین را نام برد. البته درنظر داشته باشید که بدون تجویز پزشک، مصرف هیچگونه دارویی برای کاهش قرمزی چشم بعد از عمل بینی مجاز نمی‌باشد.

چگونه از قرمزی چشم بعد از عمل بینی جلوگیری کنیم؟

قرمزی چشم بعد از عمل بینی؛ یکی از عوارض شایع این عمل می‌باشد اما همیشه هم اتفاق نمی‌افتد. درواقع عوامل بسیار مختلفی در به وجود آمدن لخته خون و قرمزی چشم بعد از عمل بینی نقش دارند که انتخاب تکنیک جراحی بینی توسط پزشک، مهم‌ترین تأثیر را روی قرمز شدن یا نشدن چشم‌ها دارد.
در حال حاضر نیز، اکثر پزشکان روش‌هایی را برای جراحی بینی انتخاب می‌کنند که کم‌ترین عوارض را روی صورت افراد داشته باشند. انتخاب پزشک خوب می‌تواند از قرمزی چشم بعد از عمل بینی جلوگیری کند و یا میزان قرمزی را به حداقل رساند.

مطلب پیشنهادی: معرفی بهترین جراح بینی ترمیمی

مراقبت‌های لازم برای بهبود قرمزی چشم بعد از عمل بینی کدام‌اند؟

قرمزی چشم همانند سایر عارضه‌های عمل بینی به مرور زمان؛ با اجرای دستورات پزشک و مراقبت‌های لازم در دوران نقاهت، از بین خواهد رفت. فقط کافیست که برای رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان از عمل زیبایی، صبر داشته باشید و در انجام دستورات پزشک خود کوتاهی نکنید.
درنظر داشته باشید که رعایت توصیه‌های پزشک و توجه به مراقبت‌های لازم بعد از عمل بینی، تأثیر بسزایی در نتیجه عمل شما خواهد داشت. از جمله مراقب‌هایی که  موجب از بین رفتن کبودی و قرمزی چشم‌ بعد از انجام عمل بینی می‌شود، عبارتند از:

  • استفاده از بالش‌های قطور هنگام خواب و یا قرار دادن دو بالش زیر سر
  • قرار دادن کمپرس آب سرد روی چشم‌ها و اطراف آن‌ها در ۲۴ ساعت بعد از عمل جراحی
  • نوشیدن آبمیوه‌ها و سبزیجات با فیبر بالا، همچون آب کرفس، آب هویج و آب آناناس
  • مصرف مواد غذایی نرم و میکس شده که نیاز به جویدن زیاد ندارند، ترجیحا در هفته اول جراحی
  • خودداری از فعالیت‌های سنگین بلافاصله بعد از عمل
  • استفاده از آب ولرم هنگام استحمام
  • اجتناب از خوردن غذاهای پر ادویه

مراقبت قرمزی چشم بعد از عمل بینی

مقاله پیشنهادی: ۱۰ نکته و توصیه طلایی در مورد مراقبت های بعد از عمل بینی

دیگر نکات مطرحی که می‌توانند در از بین رفتن قرمزی چشم و همچنین تورم، تأثیرگذار باشند به شرح زیر است:

  • کنترل عواطف و احساسات در صورت بروز مشکل
  • استراحت کافی
  • پرهیز از مصرف الکل
  • پرهیز از دخانیات
  • خودداری از عینک زدن
  • پرهیز از دوش گرفتن با آب داغ
  • خودداری از قرارگرفتن زیر نور مستقیم خورشید

جمع بندی و سوالات متداول

با همه این تفاسیر؛ پس از انجام عمل بینی، شاهد به وجود آمدن مشکلاتی مانند کبودی ،تورم و قرمزی چشم و مواردی از این قبیل خواهید بود. لذا لازم است که شما برای رفع مشکلات به وجود آمده و تسریع روند بهبودی، توصیه‌های پزشک خودتان و راهنمایی‌ها و دستورات ذکر شده در مقاله را جدی بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح بینی در تهران

جراحی بینی یا رینوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی که به طور عام با نام جراحی بینی خوانده می شود، یک نوع روش جراحی بوده که به منظور تغییر در شکل و ظاهر بینی یا بهبود عملکرد آن پس از آسیب یا ضربه یا نقایص مادرزادی می باشد.

چند روز بعد از جراحی بینی می توانم به حمام بروم؟

در صورتی که سر و صورت محافظت شود می توان بدن را شست. در صورت لزوم ۴۸ ساعت بعد از عمل می توان از گردن به پائین حمام کرد ولی حمام کلی لازم است به بعد از برداشتن گچ از روی بینی موکول شود. بعد از برداشتن گچ نیز ، پس از حمام محل بخیه ها و بینی به آرامی خشک شوند.ر

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۲.۵ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *