لیزر آر اف فرکشنال و مراقبت های بعد

۰
(۰)

با شل شدن پوست و ظاهر شدن چین‌ و چروک روی آن، همه افراد به خصوص بانوان عزیز، به دنبال روش های جدیدی هستند که در عین حفظ سلامت، بتوانند از داشت پوستی شاداب، جوان و درخشان لذت ببرند. یکی از بهترین و موثرترین روش های درمانی لیزر آر اف فرکشنال است که می تواند پوست چروک شده شما را پر و ترمیم کند. این نوع لیزر درمانی یکی از خدمات نوین جوانسازی پوست است. ترکیبی بسیار موثر از فرکانس رادیویی و میکرو سوزن زدن بر پوست می‌باشد. 

امواج رادیویی آر اف فرکشنال به درم (لایه میانی پوست) نفوذ می کند و باعث یک واکنش درمانی طبیعی و قدرتمند در پوست می‌شود؛ به همین دلیل بازسازی سلول‌ها و هورمونهای کلاژنساز تحریک می‌شوند و آشکارترین نتیجه آن رفع چین و چروک پوست خواهد بود. در ادامه این مقاله از ویکی درمان نگاه دقیق‌تری به لیزر آر اف فرکشنال می‌اندازیم.

مطلب پیشنهادی: قیمت لیزر فرکشنال co2 چیست؟

سازوکار لیزر آر اف فرکشنال (Fractional RF)

بافت هدفی که لیزر آر اف فرکشنال بر آن تاثیر می‌گذارد، لایه سطحی پوست (اپیدرم) و لایه میانی پوست (درم) است. چیزی که باعث پیری پوست می‌شود، تحلیل رفتن لایه میانی پوست است. آر اف فرکشنال با تحریک کلاژن سازی و فیبروپلازی در لایه میانی پوست، باعث جوانسازی و رفع چین و چروک پوست می‌شود.

آر اف نیز دارای ظرفیت تولید حرارت است و با گرم کردن لایه های عمیق پوست به تولید کلاژن و الاستین جدید و جذب سلول ها کمک می‌کند تا پوست قوی‌تر، ضخیم‌تر و جوانتر به نظر برسد.

لیزر آر اف فرکشنال چگونه کار می‌کند؟

تاثیرات باورنکردنی لیزر آر اف فرکشنال

از لیزر RF فرکشنال و لیزر فرکشنال CO2 جای جوش به هدف زیبایی و درمانی استفاده می‌شود. به سبب تحریک کلاژن سازی در لایه میانی پوست بیشترین تاثیر را در رفع افتادگی و چین و چروک های ریز پوست دارد در عین حال برطرف کردن ترک های پوستی، اسکارهای آکنه و جوش، درمان منافذ باز پوست، درمان ترشح بیش از حد چربی پوست، از مزایای درمانی لیزر آر اف فرکشنال می‌باشد. تاثیراتی که لیزر آر اف بر پوست می‌گذارد را در قسمت زیر بیشتر توضیح داده‌ایم.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک زیبایی در تهران

جوانسازی و سفت کردن پوست

 یکی از اثراتی که کلاژن سازی بر پوست دارد حجم‌دهی، سفت و لیفت شدن پوست است. بنابراین نتیجه‌ای که لیزر آر اف فرکشنال بر پوست دارد بازگشتن طراوت به پوست و از بین رفتن چین و چروک‌های ظریف و جوانسازی پوست است.

بهبود جای جوش، اسکارها و استرچ مارک

کلاژن سازی که به دنبال لیزر آر اف فرکشنال در پوست تحریک می‌شود، روی بهبود جای زخم، جای جوش و استرچ مارک تاثیر مثبت دارد. استرچ مارک ترک‌های سفیدی در سطح پوست هستند که در پی افزایش وزن ناگهانی و بارداری در اکثر افراد وجود دارد.

بستن منافذ باز پوست

منافذ باز پوست یکی از دلایلی است که باعث می‌شود پوست زیبا به نظر نرسد. آر اف فرکشنال با بستن منافذ باز پوست باعث یک دست شدن رنگ و بافت سطحی و درمان ترشح بیش از حد چربی پوست می‌شود.

مزایای استفاده از آر اف فرکشنال

لیزر آر اف فرکشنال یک روش غیرتهاجمی و کاملاً مؤثر است. استفاده از آر اف فرکشنال مزایای زیادی به دنبال دارد. از جمله مهمترین مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان انعطاف‌پذیر برای رفع چند نوع مشکل پوستی
  • راحت‌تر از سایر روش‌های زیبایی پوست است.
  • ایمن و مؤثر برای همه رنگ پوست
  • نتایج عالی در مدت‌زمان کوتاه

    کمک به بهبود نتایج لیزر آر اف فرکشنال

توصیه های قبل از لیزر rf فرکشنال

  • دو هفته قبل از انجام آر اف فرکشنال در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از انجام سولاریوم خودداری کنید.
  • از لایه برداری و اسکراب بر روی پوست، دو هفته قبل از آر اف فرکشنال خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لیزر آر اف فرکشنال

  • بعد از انجام لیزر آر اف فرکشنال مایعات فراوان بنوشید و به دلیل حساسیت پوست از کرم ضد آفتاب به طور مرتب استفاده کنید.
  • با استفاده از مرطوب‌کننده روزانه پوست خود را مرطوب نگه دارید.
  • تا یک هفته صورت خود را با کلاه بپوشانید تا در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  • اگر دچار تورم و قرمزی شدید نگران نباشید تا ۳ روز بعد این تورم بهبود میابد.
  • توصیه می شود برای هر نوع آرایشی تا دو روز صبر کنید.

نتیجه گیری

اگر شما به فکر آن هستید که در مدت‌ زمان کمی پوستی شفاف و درخشان داشته باشید، استفاده از لیزر آر اف فرکشنال توصیه می‌شود. سعی کنید در رابطه‌ با استفاده از آن حداقل از یک مشاور پوست و مو مشورت بگیرید، چراکه روش‌های زیادی برای جوانسازی و رفع چین و چروک پوست وجود دارد که از جمله آن می‌توان به هایفوتراپی و مزوتراپی صورت اشاره کرد. هرچند استفاده از آن برای هر پوستی مناسب است، اما بهتر است که به کلینیکی معتبر مراجعه کرده و از توصیه‌های آن‌ها بهره ببرید که معتبر و تخصصی باشد.

سوالات متداول در مورد لیزر آر اف فرکشنال

این دستگاه مناسب برای کدام قسمت‌های بدن است؟

لیزر آر اف فرکشنال در صورت و گردن، برای سفت شدن پوست و کمک به کاهش علائم پیری استفاده می‌شود، اما استفاده از آن در لب‌ها و پلک ها ‌قابل انجام نیست.

چه مدت طول می‌کشد تا اثرات این دستگاه نمایان شود؟

نتایج استفاده از لیزر آر اف فرکشنال معمولاً پس از ۲ هفته قابل‌مشاهده است. اگرچه برخی از مراجعین می‌توانند بلافاصله نتایج را مشاهده کنند.

آیا امواج لیزر آر اف امن است؟

تاثیر آن بر سلامت انسان ها بررسی شده است، هیچ شواهد قطعی وجود ندارد که قرار گرفتن در معرض فرکانس رادیویی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان در انسان شود. حتی در افرادی که به طور منظم در معرض مقادیر شدیدترى از آن برای مشاغل خود قرار دارند مشکلی نداشته اند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *