عوارض کاشت ابرو و مژه چیست؟

۵
(۱)

ابروها و مژه‌ها ممکن است در بازه‌ای از زمان دچار ریزش شوند و مایل باشید تا با کاشت آن‌ها این ریزش را جبران کنید. برای این کار نیز باید در رابطه با عوارض کاشت ابرو و مژه اطلاعات کافی داشته باشید.

فراموش نکنید که این امکان وجود دارد به صورت ژنتیکی دارای ابرو و مژه‌های کم پشتی باشید. همین طور ممکن است به خاطر برخی بیماری‌ها و استفاده از داروهای خاص با این پدیده مواجه شوید.

برای انجام این کار باید با عوارض کاشت ابرو و مژه آشنا باشید تا در صورت مشاهده‌ هریک از آن‌ها بتوانید عکس العمل درستی نشان دهید. از آنجایی که هر عمل جراحی ممکن است عوارضی داشته باشد کاشت ابرو نیز از آن مستثنی نیست.

عوارض کاشت ابرو و مژه که در این متن بیان می‌شوند احتمالی هستند و قرار نیست تمام افراد پس از انجام این عمل زیبایی به آن مبتلا شوند. تنها ممکن است شدت آن و بازه زمانی بهبود این عوارض با سایر افراد متفاوت باشد.

عوارض کاشت ابرو و مژه چه مواردی می باشند؟

قرمزی پوست

از جمله عوارض کاشت ابرو و مژه می‌توان به حالت تورم و قرمزی در اطراف بخش‌های کاشت، اشاره کرد. سه الی چهار روز پس از انجام این روش ممکن است این قرمزی ادامه داشته باشد و پس از این مدت بهبود یابد.

خونریزی

یکی از عوارض کاشت ابرو و مژه احتمال خونریزی حین عمل و پس از آن خواهد بود. طی این مدت پزشک با تجویز داروهای مربوطه از خونریزی در این بخش‌ها جلوگیری به عمل می‌آورد. در صورت ادامه خونریزی پس از دو روز لازم است به پزشک مراجعه کنید.

عوارض کاشت ابرو و مژه چه مواردی می باشند؟

خارش در ناحیه کاشت مو

از جمله عوارض کاشت ابرو و مژه می‌توان به ایجاد خارش در ناحیه‌ای که کاشت در آن صورت گرفته است، اشاره کرد. همینطور این عارضه ممکن است در ناحیه‌ای که اهدا کننده مو بوده است، نیز احساس شود.

ایجاد عفونت

از عوارض کاشت ابرو و مژه که مسئله مهمی نیز است، احتمال بروز عفونت پس از پیوند ابرو و مژه است. در صورت مشاهده این عارضه می‌توانید با پزشک خود در تماس باشید. معمولاً پزشکان برای درمان این مشکل آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کنند. توجه نمایید که اگر با این عارضه پس از این عمل مواجه شدید به هیچ عنوان به صورت خودسر دارو مصرف نکنید.

بی‌حسی در ناحیه اهدا کننده و کاشت

بی حسی از عوارض کاشت ابرو و مژه بوده که ممکن است، شخص آن را پس از عمل احساس کند. ممکن است این حالت به خاطر داروهای موضعی ایجاد شود، در نتیجه بیمار باید با پزشک خود در تماس باشد.

عوارضی که تنها در پیوند ابرو ایجاد می‌شوند

رشد سریع و مداوم ابروها

افرادی که این جراحی را انجام می‌دهند، ممکن است با رشد سریع و مداوم به خصوص ابروها مواجه شوند که از عوارض کاشت ابرو و مژه به حساب می‌آید. ابروهایی که پیوند شده‌اند سرعت رشد بیشتری نسبت به ابرو‌های طبیعی خواهند داشت. در نتیجه به صورت دائم نیاز به مرتب شدن دارند.

پوست پوست شدن

پوسته پوسته شدن در اطراف فولیکول‌های موهای کاشته شده، ممکن است برای بسیاری از افرادی که این جراحی را انجام داده‌اند، پیش بیاید و از عوارض کاشت ابرو و مژه باشد. این پوسته شدن‌ها باید پس از مدتی بهبود یابند. در غیر این صورت نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت.

ناحیه پیوند ممکن است جوش بزند و لکه‌های ریز قرمز رنگی در آن ظاهر شود. این مشکل پس از گذشت چند روز باید برطرف شود و برای بهبود نیز به درمان خاصی نیاز ندارد. اما در صورت ادامه این قرمزی باید به پزشک مراجعه کنید.

آیا این عوارض جدی هستند؟

عوارض کاشت ابرو و مژه ممکن است در بسیاری از افراد که این عمل را انجام می‌دهند، مشاهده شود. حتی ممکن است یک مورد و یا بیشتر از یکی از آن‌ها رخ دهد. مهم است که دستورالعمل پزشک خود را کاملا رعایت کرده و در صورت تجویز دارو آن‌ها را مصرف کنید.

کاشت مژه اگر به صورت دائم و به کمک موهای قابل رشد انجام بپذیرد جراحی حساسی خواهد بود. هرگونه سهل انگاری از جانب شما و پزشک مربوطه می‌تواند منجر به آسیب در چشم و نواحی اطراف چشم شود و عوارض کاشت ابرو و مژه را شدت ببخشد.

از سوی دیگر کاشت مژه علاوه بر روش طبیعی از روش کاشت با مژه مصنوعی توسط چسب‌های مخصوص نیز انجام می‌شود. باید توجه نمایید که چسبی که از آن استفاده می‌شود ایجاد حساسیت نکند و باعث کندن مژه‌های طبیعی شما نیز نشود.

نکات مهم در عوارض کاشت ابرو و مژه

روش های کاهش عوارض کاشت ابرو و مژه چیست؟

بسیاری از افراد ممکن است جهت رفع عوارض کاشت مو و مژه از تجربیات سایر افراد استفاده کنند که پیشنهاد می‌شود، هرگونه راهکاری با پزشک مربوطه هماهنگ شود. زیرا راهکارهای ابداعی و غیر مطمئن می‌توانند ضرر جبران ناپذیری را به وجود آورند.

عوارض کاشت ابرو و مژه کوتاه مدت هستند و ماندگاری ندارند؛ مگر آنکه مراقبت‌های کافی انجام نشوند و یا آنکه پزشک مهارت کافی در این کار را نداشته باشد. در صورت بروز هرگونه علائم مانند ایجاد حساسیت و تورم و خارش از دست زدن به این نواحی خودداری کنید.

انتخاب پزشک مناسب برای انجام این کار نکته‌ بسیار مهمی است؛ زیرا اگر نزد شخصی بروید که تجربه کاری ندارد ممکن است عوارض کاشت ابرو و مژه شدیدتر شوند و مشکلات خطرآفرینی را ایجاد کنند. در نتیجه باید در انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو دقت بالایی داشته باشید.

چکیده مقاله

این عمل می‌تواند هم برای تقویت رشد ابرو و مژه و هم برای جبران ریزش موی این دو بخش انجام گیرد. هنگامی که از پیوند ابرو و مژه استفاده کنید دارای ابروها و مژه‌های پرپشت، زیبا و حالت‌دار خواهید شد.

اما ممکن است با عوارض کاشت ابرو و مژه مواجه شوید که جای نگرانی ندارد؛ زیرا این عوارض معمولا باید طی مدت کوتاهی رفع شوند. در غیر این صورت نیاز به مراجعه به پزشک خواهید داشت. عوارض کاشت ابرو و مژه که رخ می‌دهند مانند ایجاد تورم و قرمزی در ناحیه کاشت، خارش و حساسیت، تقریبا یکسان هستند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۴ دیدگاه

    1. درود بر شما
      نتیجه نهایی کاشت ابرو تا حد زیادی به کلینیک و پزشکی که برای شما کاشت انجام میدهد، دارد. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه کاشت مو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *