عمل شکم و پهلو (لیپوماتیک شکم)

۰
(۰)

دستیابی به تناسب اندام  و درمان چاقی یکی از مواردی است که همه افراد خواستار آن هستند. بعضی افراد برای این خواسته خود شروع به اصلاح سبک زندگی می کنند و با اقداماتی نظیر ورزش و رژیم های غذایی سالم برای رسیدن به اندامی ایده آل قدم بر می دارند. در بعضی افراد این اقدامات جواب نمی دهد و تصمیم به انجام عمل شکم و پهلو می گیرند.

عمل شکم و پهلو روشی است که با برداشتن چربی اضافه و پوست اضافی و آویزان در نواحی اطراف شکم و پهلو، شکم را صاف و سفت می کند. این روش جراحی به ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty) و در برخی موارد با نام «تامی تاک» نیز معروف است. در جراحی شکم و پهلو بافت های سست شده و تحلیل رفته شکم تا حد خیلی خوبی ترمیم می شود.

نکته مهم که پزشکان زیبایی همیشه به آن تاکید دارد این است که عمل شکم و پهلو باید به عنوان آخرین خط درمان و آخرین راه برای دستیابی به اندام زیبا در نظر گرفته شود.

مطلب پیشنهادی: بهترین دکتر لیپوماتیک

عوارض عمل لاغری شکم و پهلو

انواع روش های عمل لاغری شکم و پهلو 

عمل شکم و پهلو به دو روش انجام می شود. یک روش لیپوماتیک است که به وسیله دستگاه لیپوماتیک و از طریق سوراخ های کوچکی که بر روی پوست ایجاد می کنند لوله های کانولا دستگاه را وارد بافت چربی شکمی می کنند و با استفاده از امواج فروصوت سلولهای چربی را نابود می کنند. این روش برای افرادی مناسب است که دارای چاقی موضعی هستند.

روش دیگری که برای عمل شکم و پهلو استفاده می شود ابدومینوپلاستی است. این روش که عمل جراحی سنگین تری نسبت به لیپوماتیک است برای افرادی مناسب است که حجم زیادی چربی در ناحیه شکم خود دارند و علاوه بر آن پوست شکمشان از عضله جدا شده است و دچار شکمی بزرگ و افتاده شده اند.

گاهی جراح بسته به شرایط بیمار تصمیم می گیرد از روش های ترکیبی برای عمل شکم و پهلو استفاده کند. یعنی هم لیپوماتیک و هم ابدومینوپلاستی که اصطلاحا به آن لیپوابدومینوپلاستی گفته می شود. موضوع مورد بحث این مقاله حول محور روش دوم یعنی ابدومینوپلاستی است.

کاندیدای مناسب عمل شکم و پهلو 

  • افرادی که دارای شکم بزرگ به همراه پوست شل و آویزان هستند.
  • افرادی که بدنشان به ورزش و رژیم درمانی جواب نمی دهد.
  • افرادی که کاهش وزن شدید داشته اند ولی پوست شل و آویزان برایشان باقی مانده است.
  • خانم هایی که پس از بارداری پوست شکمشان شل شده است.
  • افرادی که به لحاظ روانی در سلامت کامل به سر می برند و انتظارات واقع بینانه از عمل شکم و پهلو دارند.
  • بیمارانی که دچار شلی بیش از حد پوست، چربی و ضعف دیواره شکم هستند، کاندیدای ایده آل برای جراحی های کامل شکم می باشند.

انجام عمل شکم و پهلو به چه کسانی توصیه نمی شود؟

  • خانم هایی که قصد بارداری دارند باید عمل شکم و پهلو را به بعد از بچه دار شدن به تعویق بیندازند. علت آن این است که در پی حاملگی و افزایش حجم شکم ممکن است دوباره پوست شکم از عضلات زیرین خود جدا شود و نتایج عمل از بین می رود.
  • افراد درگیر با مشکلات ریوی، قلب، کلیه، کبد یا بافت همبند هستند.
  • افرادی که مشکل انعقاد خون دارند و داروهایی مثل آسپرین استفاده می کنند.
  • افرادی که پوست شان خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است.
  • افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، دیابتی و سیگاری ها.

عمل شکم و پهلو

نحوه انجام عمل شکم و پهلو چگونه است؟

عمل شکم و پهلو تحت بیهوشی کامل انجام می شود و زمان تقریبی آن حدود ۴ تا ۶ ساعت طول می کشد. ابتدا برشی در ناحیه زیر شکم (نزدیک به محل برش سزارین) زده می شود. طول برش بسته به شرایط چاقی فرد و تشخیص جراح فرق می کند.

از طریق این برش ایجاد شده پوست و چربی های زیر جلدی را از عضله شکمی جدا می کنند و بافت چربی های اضافه را از شکم خارج می کنند. با استفاده از بخیه هر جا از عضلات شکم که نیاز به اصلاح داشته باشد را ترمیم می کنند و فرم مناسب شکم را ایجاد می کنند.

بعد از انجام همه این کارها پوست را به سمت پایین می کشند و هر چقدر از پوست که اضافه بود را جدا می کنند و محل جدید ناف را مشخص می کنند و سوراخی برای ناف ایجاد می کنند و لبه های سوراخ را به لبه ناف بخیه می زنند و در نهایت پوست شکم را به بخیه می زنند.

سوالات متداول عمل شکم و پهلو

هزینه عمل شکم و پهلو چقدر است؟

به طور کلی نمی‌توان در این زمینه یک قیمت مشخص اعلام کرد چرا که عوامل بسیاری در هزینه عمل شکم و پهلو تاثیر دارند مثل: نوع عمل شکم و پهلو، هزینه جراح، بیهوشی، مراکز درمانی، آزمایشات قبل و بعد از عمل و بسیاری موارد دیگر که هر کدام با قیمت های مختلف تاثیر مستقیم بر هزینه عمل شکم و پهلو دارند.

جراحی شکم شل و افتاده چه روش‌هایی دارد؟

برای جراحی شکم شل و افتاده راه‌های بسیار زیادی وجود دارد مثل: لیپوماتیک، ابدومینوپلاستی و خیلی موارد دیگر که هرکدام با توجه به مزایا و معایبی که دارند، کاربردهای مختلفی نیز دارند، انتخاب نوع جراحی باید توسط پزشک متخصص و با توجه به نتایج تست های مختلف، انجام شود تا بهترین نتیجه را بگیرید.

برداشتن چربی شکم بدون جراحی چگونه است؟

روش های زیادی برای برداشت چربی شکم وجود دارد مثل: سرما درمانی، لیزر لیپولیز، لیپوماتیک و بسیاری موارد دیگر که به دلیل جراحی نشدن، طرفداران زیادی دارد و در این سایت می‌توانید مقالات مربوط به هر موضوع را مطالعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نوشته های مشابه

۱۶ دیدگاه

    1. پیشنهاد یم شود قبل از بارداری شما از روش های دیگری استفاده کنید تا وزنتون کاهش پیدا کنه.. بعد از زایمان به دلیل افتادگی و شل شدن پوست شکم، می توونید با خیال راحت جراحی شکم و انجام بدید

    1. سلام زیباجو
      شما می توانید با کلینیک ویکی درمان در تماس باشید و با بهترین متخصصینمون مشاوره ای داشته باشید تا بهتر بتوانیم به شما کمک کنیم.
      سپاس?

    1. جراحی شکم بعد از بررسی‌های بسیار زیاد و امتحان کردن انوع رژیم پزشکی مجوز می‌گیرد. در سن ۲۰ سالگی شما فرصت تغییر دارید در نتیجه احتمال پیشنهاد جراحی شکم به شما وجود ندارد.

    1. دوست عزیز شما لازمه قبل از هر عملی با پزشکتون مشورت کنید تا آزمایش های لازم رو انجام بدن ولی به طور کلی مشکلات ریوی مانعی برای عمل محسوب نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *