عمل بینی با لیزر واقعی است یا دروغ؟!

۰
(۰)

عمل بینی با لیزر، یکی از روش‌های جراحی بینی است که در طی آن، از لیزر برای اعمال تغییرات بر روی سطح بینی استفاده می‌شود. در عمل بینی با لیزر، ضخامت بیش از حد پوست بینی برطرف شده و ناهنجاری‌های سطح آن نیز ترمیم می‌شود. در طی این فرآیند، از لیزر، یک دسته پرتوی نوری تقویت شده به محل مورد‌نظر تابانده شده و میزان و شدت تابش آن نیز، بسته به نظر پزشک متخصص متغیر است.

عمل بینی با لیزر، در دسته‌ی عمل‌های جراحی سرپایی قرار دارد چرا که در طی آن، تنها از بیحسی موضعی استفاده شده و فرد به صورت کامل هوشیار است با این تفاوت که در جراحی بینی، فرد به صورت کامل بیهوش می‌شود.

اما خوب است بدانید عمل بینی با لیزر، تنها قابلیت انجام برش بر روی سطح پوست بینی را دارد و امکان تغییر در فرم بینی در این روش وجود ندارد و تغییر ساختار بینی با لیزر تنها جنبه تبلیغاتی دارد.

عمل بینی با لیزر چیست؟

همانطور که در ابتدای این مطلب به آن اشاره کردیم، در طی عمل بینی با لیزر، تنها پوست ضخیم روی بینی برداشته می‌شود و تاثیر خاصی در تغییر فرم بینی ندارد. در طی چند سال اخیر، تبلیغات گسترده‌ای در زمینه عمل بینی با لیزر به میان آمده است که تعدادی از جراحان پلاستیک ادعا می‌کنند میتوانند با استفاده از لیزر، ساختار بینی را مانند روش جراحی تغییر دهند.

همین تبلیغات موجب شده است، بسیاری از مراجعان مطب‌های زیبایی بخواهند بینی خود را با استفاده از لیزر کوچک کنند. باید این نکته را به شما یادآور شویم که ادعاهای مبتنی بر کوچک کردن بینی با لیزر کذب بوده و هیچ تاثیری در شکل و فرم بینی ندارد.

کوچک کردن بینی با لیزر

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از طرفداران عمل‌های زیبایی را به خود معطوف کرده، این است که آیا با استفاده از لیزر میتوان بینی را کوچک کرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که لیزر تنها قابلیت تاثیرگذاری بر روی پوست را دارد و بهترین راه برای تغییر فرم بینی و کوچک کردن آن، استفاده از روش جراحی بینی است.

برخی از افرادی که بینی خود را جراحی کرده‌اند، ادعا می‌کنند که پوست بینی آنها پس از جراحی ضخیم شده‌است؛ این ضخیم شدن پوست را میتوان با لیزر درمان کرد اما کوچک کردن بینی با لیزر امکانپذیر نیست، چرا که اگر به بهترین جراح بینی در تهران برای تغییر فرم بینی خود مراجعه کنید، بهترین راه را برای تغییر فرم بینی، جراحی خواهند دانست.

عمل بینی با لیزر چیست؟

کاربردهای لیزر در عمل زیبایی بینی

لیزر کاربرد‌های مشخص و اندکی در زیبایی بینی دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

  • از بین بردن جوش‌های سرسیاه در سطح بینی
  • از بین بردن جوش‌های سطح پوست
  • تغییرات ساختاری در پوست بینی
  • نازک کردن پوست‌های ضخیم روی بینی

مطالعه بیشتر: بهترین جراح بینی استخوانی در تهران چه کسی است؟

عوارض جراحی بینی با لیزر

جراحی بینی با استفاده از تکنولوژی لیزر، یک روش نوین و متفاوت برای اصلاح شکل و ظاهر بینی است. این روش، علاوه بر ارائه نتایج زیبا و طبیعی، دارای مزایایی از جمله دوره نقاهت کوتاه، کاهش زمان عمل بینی، عدم کبودی و ورم بعد از جراحی بینی و همچنین عدم نیاز به بیهوشی است. در کنار همه این موارد که ذکر شد، برخی از معایبی نیز به همراه دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

  • از جمله معایب مهم جراحی بینی با لیزر، این نکته باید ذکر شود که این روش نمی‌ تواند به رفع تمام مشکلات و نواقص مربوط به بینی کمک کند. با استفاده از لیزر، معمولاً نمی‌ توان آناتومی و ساختار بینی را به طور جامع تغییر داد.
  • یکی دیگر از معایب مرتبط با جراحی بینی با لیزر، تاثیرات جانبی مرتبط با تابش نور لیزر است. این تابش ممکن است منجر به سوختگی کمی روی سطح پوست بیمار شود که باعث تجربه ناراحت‌ کننده‌ ای برای بیمار می‌ شود.
  • خشکی و پوسته‌ پوسته شدن نیز از دیگر عوارض جانبی معمول در جراحی بینی با لیزر است. این مشکلات پوستی ممکن است بعد از عمل جراحی ایجاد شده و نیاز به مراقبت مکمل داشته باشند.

همچنین، باید توجه داشت که عفونت در موارد نادر ممکن است اتفاق بیفتد و باید به عنوان یکی دیگر از احتمالات جانبی در نظر گرفته شود. بنابراین، قبل از تصمیم‌ گیری برای این نوع جراحی، مشورت با یک پزشک تخصصی و مطمئن شدن از مزایا و معایب مرتبط با آن بسیار حیاتی است.

عمل بینی با لیزر برای چه افرادی مناسب است؟

عمل بینی با لیزر به همه‌ی افراد توصیه نمی‌شود چرا که این کار در افرادی که دارای دیابت هستند و یا مشکلی در لخته شدن خون خود دارند یا اخیرا پوست خود را برنزه کرده اند، ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری را به آنها وارد کند.

همچنین، عمل بینی با لیزر به افرادی که بر اثر تصادف‌ و سرطان فرم بینی آنها تغییر کرده نیز توصیه نمی‌شود. چرا که تغییر محسوسی در اصلاح فرم بینی ایجاد نمی‌شود. عموما افرادی که دارای شرایط زیر هستند میتوانند عمل بینی با لیزر را انجام دهند.

  • افراد با پوست مناسب جهت لیزر
  • افراد دارای سلامت روانی
  • عدم مبتلا بودن به بیماری قندخون یا دیابت
  • عدم برنزه بودن پوست
  • عدم ابتلا به بیماری‌های انعقاد خون
  • گذراندن سن رشد و بلوغ

مزایای عمل بینی با لیزر چیست

مزایای عمل بینی با لیزر چیست؟

عمل بینی با لیزر اما چند مزایا نیز به نسبت روش جراحی دارد که عبارتند از:

  1. کوتاه بودن دوره نقاهت
  2. عدم کبودی و تورم بعد از عمل جراحی که باعث می‌شود بلافاصله بعد از عمل نتایج آن را مشاهده کنید.
  3. کوتاه بودن زمان عمل
  4. عدم استفاده از بیهوشی کامل و استفاده از بیحسی موضعی
  5. بدون درد و بی‌خطر

هزینه عمل بینی با لیزر چقدر است؟

هزینه جراحی بینی در سال ۱۴۰۲، می‌تواند از ۱۵ میلیون تا ۸۰ میلیون تومان متفاوت باشد. این مبلغ متغیر و بسته به متخصص جراحی بینی، مکان انجام عمل، پیچیدگی و نیازهای خاص هر بیمار متفاوت است. بنابراین، اگر شما قصد دارید جراحی بینی انجام دهید، باید با پزشک مشورت کنید و هزینه دقیق مرتبط با مورد خود را تایید کنید. در ادامه لیستی برای شما تهیه کرده ایم که هزینه عمل بینی با لیزر به طور تقریبی در آن بیان شده است.

هزینه عمل بینی با لیزرنوع عمل بینی
شروع هزینه از ۱۵ میلیون تومانعمل بینی استخوانی
شروع  هزینه از ۱۶ میلیون تومانعمل بینی گوشتی
شروع هزینه از ۲۰ میلیون تومانعمل بینی ترمیمی

عمل بینی گوشتی با لیزر

اگر شما هم دارای بینی گوشتی هستید به نحوی که عمل بینی گوشتی روی شما تاثیر چندانی ندارد و پس از طی مدت زمانی دوباره به حالت اولیه خود بازمی‌گردد، استفاده از لیزر برای کوچک‌تر نشان دادن بینی شما، راه حلی مناسب است؛ چرا که در این روش، پزشک با اعمال تغییر رنگ در پوست بینی و ایجاد سایه‌روشن در آن، به کوچک نشان دادن بینی شما به وسیله سایه‌سازی، کمک می‌کند.

این روش از کوچک‌سازی، عموما بدون بازگشت بوده و افرادی که دارای بینی گوشتی هستند به سادگی می‌توانند از این روش برای زیبایی بینی خود استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: بهترین جراح بینی گوشتی

مراقبت های بعد از عمل بینی با لیزر

تاثیر لیزر بر روی پوست بینی، حسی شبیه به آفتاب سوختگی و سولاریوم را به شما القا می‌کند. چرا که باعث سوزش و التهاب بسیاری شده و می‌تواند تا مدت زمان کوتاهی برای شما آزاردهنده باشد.

به منظور کاهش سوزش و التهاب پس از عمل، میتوانید از شوینده‌های ملایم برای پاکسازی پوست خود استفاده کرده و از مالیدن مداوم پوست ناحیه موردنظر در زمان شستشو اجتناب کنید چرا که ممکن است به پوست حساس شده در ناحیه بینی آسیب وارد کنید. رعایت این نکات باعث می‌شود، هرچه زودتر، سوزش، قرمزی و التهاب روی سطح پوست بینی از بین برود.

جمع بندی و سوالات عمل بینی با لیزر

عمل بینی با لیزر، نوعی از جراحی بینی است که عموما برای از بین بردن پوست‌های ضخیم بینی از آن استفاده می‌شود. لیزر همچنین می‌تواند با تغییر در رنگ پوست بینی و ایجاد کانتور و سایه روشن در این ناحیه، باعث کوچک‌تر دیده شدن بینی‌های گوشتی شود. عمل بینی با لیزر به همه افراد خصوصا افرادی که دچار دفرمگی بینی شده‌اند مناسب نیست چرا که در این روش نمیتوان فرم بینی را تغییر داد.

آیا انجام عمل بینی با لیزر دردناک است؟

به دلیل استفاده از بیحسی موضعی دردی را حس نخواهید کرد تنها ممکن است کمی احساس سوزش کنید.

آیا عمل بینی با لیزر بر روی بینی های استخوانی تاثیر دارد؟

خیر، عمل بینی با لیزر تنها بر روی پوست بینی و بینی‌های گوشتی نتیجه ی مثبتی می گذارد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *