منظور از عمل بینی با قالب کنترلی چیست؟

۰
(۰)

اگر قصد انجام عمل بینی با قالب کنترلی را دارید، لازم است بدانید که عمل بینی با قالب کنترلی، نوعی تصویربرداری سه بعدی‌ است که به خوبی تمام زوایای بینی و حتی صورت شما را جهت انجام عمل بینی مورد بررسی قرار می‌دهد. این قالب بینی به شما کمک می‌کند تا تصور درستی از نتایج نهایی عمل زیبایی بینی خود داشته باشد.

در واقع بهتر است بگوییم که جراح متخصص زیبایی، از طریق این تکنیک می‌‌تواند راهنمایی بهتر و اصولی‌تری را به شما دهد و حتی در مواردی که نوع مدل عمل بینی انتخابی توسط شما با چهره‌تان همخوانی نداشته باشد، قطعا شما را از انجام این کار منصرف خواهد کرد. در این مقاله از ویکی درمان قصد داریم به چگونگی انجام عمل بینی با قالب کنترلی و روش انجام آن بپردازیم.

مطلب پیشنهادی: بهترین جراح بینی در تهران

عمل بینی با قالب کنترلی چیست؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و نگرانی‌های متقاضیان جراحی بینی، نتیجه‌ نهایی عمل بینی است. چراکه همواره عده زیادی در میان خانواده و دوستان و آشنایان هستند که از نتیجه عمل بینی خود ناراضی هستند. به همین دلیل، متقاضیان عمل بینی همواره نسبت به نتیجه تصمیم خود دچار شک و تردید هستند. حال عمل بینی با قالب کنترلی برای اطمینان خاطر از فرم نهایی بینی و برطرف کردن نگرانی‌ها، ابداع شده است.

در عمل بینی با قالب کنترلی، جراح بینی با استفاده از طراحی سه بعدی، قالبی از جنس پلاستیک را از فرم مطلوب و نهایی بینی شما تهیه و با کمک پرینتر سه‌بعدی، طراحی و چاپ می‌‌کند و در جلسه مشاوره پیش از عمل به شما نشان می دهد تا نتیجه عمل، نزدیک‌ترین نتیجه به مدل انتخابی شما باشد.

البته قابل ذکر است که انواع فرم‌های بینی برای همه متقاضیان عمل بینی، مناسب نیستند. گاهی فرم بینی‌ای که روی چهره‌ شخصی دیگر، جلوه بسیار جذاب و زیبایی دارد؛ ممکن است روی بینی شما به شدت ناهماهنگ و نامناسب به نظر برسد. به همین دلیل، عمل بینی با قالب کنترلی یکی از بهترین روش‌های ممکن می‌باشد.

عمل بینی با قالب کنترلی چیست ؟

انواع قالب کنترلی برای عمل بینی

قالب‌های کنترلی بینی باید در جهات گوناگون، بینی را مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند کنترل مناسبی روی نتیجه‌ حاصله از جراحی داشته باشند. به همین علت، قالب‌های کنترلی بینی در چهار محور اندازه‌گیری دستگاه مختصات، طراحی می‌شوند. هر کدام از این قالب‌ها، کارایی و قابلیت خاص خود را دارند و نمی‌توانند به جای یکدیگر به کار برده شوند. انواع قالب‌ها برای عمل بینی با قالب کنترلی، شامل موارد زیر می‌باشند:

  • قالب Transverse: محل عبور تیغه سپتوم و استخوان پل بینی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
  • قالب Axial: برای آنالیز قوس و زاویه نوک بینی استفاده می‌شود.
  • قالب Basal: برای بررسی شکل پره‌های بینی و فرم نمای پایین بینی استفاده می‌شوند.
  • قالب Final: جهت ارزیابی نهایی استفاده می‌شود.مراحل عمل بینی با قالب کنترلی چیست ؟

مراحل عمل بینی با قالب کنترلی چگونه است؟

عمل بینی با استفاده از قالب‌های کنترلی، یک روش جالب توجه برای اطمینان خاطر از فرم نهایی بینی و برطرف کردن نگرانی‌ها محسوب می‌شود. زمانیکه شما عمل بینی با استفاده از قالب کنترلی را انتخاب نمایید؛ مراحل عمل به شرح زیر می‌باشند:

اسکن سه بعدی صورت : اولین قدم در این نوع عمل، اسکن سه بعدی صورت شما می‌باشد. درواقع صورت شما با استفاده از دستگاه اسکنر سه بعدی به صورت کاملا واضح و دقیق اسکن می‌شود و مدل سه بعدی چهره‌تان ایجاد می‌شود. حال با در اختیار داشتن این مدل و ایجاد تغییرات لازم روی مدل قبل از جراحی، می‌توانید از نتیجه عمل آگاه شوید.

مشاوره در مورد انتظار شما از فرم بینی‌تان بعد از عمل: بعد از این که مدل سه ‌بعدی صورت شما ایجاد شد؛ جراح و شما هر دو این مدل را بررسی می‌کنید و نظراتتان را روی مدل اعمال می‌کنید تا به فرم‌ نهایی برسید. شما در این مرحله می‌توانید فرم صورتتان را به صورت سه بعدی بعد از عمل مشاهده کنید؛ در نتیجه می‌توانید قبل از عمل، نتیجه جراحی را ببینید تا دیگر نگرانی و دغدغه نداشته باشید.

 ایجاد قالب کنترلی بینی: بعد از این که فرم نهایی بینی روی مدل سه بعدی توسط شما و جراح تأیید شد، چند قالب کنترلی ایجاد می‌شود که کاملا مطابق فرم خارجی بینی شما هستند. این قالب‌ها در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که از هر نوع، برای کنترل بخشی از بینی شما استفاده می‌شود.

بررسی دوباره قالب کنترلی بینی شما توسط جراح: بعد از این‌که قالب‌ها ساخته‌ شدند، مجددا توسط جراح شما مورد بررسی قرار می‌گیرند تا ایرادی نداشته باشند و کاملا مطابق با فرم مورد انتظار باشند.

انجام عمل با قالب کنترلی : بعد از این که قالب کنترلی بینی توسط جراح مورد بررسی قرار گرفت و تاییدیه نهایی را کسب کرد، از آن‌ها در فرایند عمل استفاده می‌شود.

در هر مرحله و بعد از ایجاد هر تغییر، فرم ایجاد ‌شده با قالب تطبیق پیدا می‌کند و زمانی که دقیقا فرم بینی با قالب مورد انتظار شخص یکی باشد، جراحی تمام می‌شو. در نتیجه تمام ایرادات توسط قالب‌ها بررسی و برطرف می‌شوند تا مطلوب‌ترین نتیجه حاصل شود.

مطلب پیشنهادی : بهترین مدل عمل بینی استخوانی

مزایای عمل بینی با قالب کنترلی چیست؟

اگر شما قصد عمل بینی با قالب کنترلی را دارید، لازم است بدانید که مزیت‌های روش مورد انتخاب شما برای جراحی زیبایی بینی به شرح زیر است:

  • طراحی بر اساس نظر جراح و شما انجام می‌شود.
  • مدرن‌ترین روش جراحی بینی محسوب می‌شود.
  • قبل از عمل، شما می‌توانید فرم بینی و تغییرات لازم بینی خود را بطور دقیق مشاهده کنید.
  • طراحی فرم بینی بر اساس تناسبات چهره و سلیقه شما صورت می‌گیرد.
  • استفاده از قالب‌های کنترلی به افزایش دقت جراحی بینی کمک می‌کنند.

معایب عمل بینی با قالب کنترلی چیست؟

معایب عمل بینی با قالب کنترلی

با وجود اینکه عمل بینی با قالب کنترلی می‌تواند نتایج مطلوبی را برای شما به همراه داشته باشد، اما ممکن است معایبی نیز داشته باشد که به شرح زیر می‌باشند:

  1. در حین عمل، ممکن است شرایطی به وجود آید که جراح شما نتواند بینی را طبق فرم قالب کنترلی جراحی کند.
  2. برای تغییر در ساختار بینی؛ حتما باید برش‌هایی روی بینی زده شود تا جراح پس از ملاحظه ساختار داخلی، بتواند تغییرات را اعمال کند.
  3. اولویت جراح در عمل بینی با قالب کنترلی، باید عملکرد تنفسی بیمار باشد و از بروز مشکلات پس از تغییرات ظاهر بینی، جلوگیری نماید.

قیمت عمل بینی با قالب کنترلی چقدر است؟

هزینه‌ عمل بینی با قالب کنترلی معمولا در اثر استفاده از تجهیزات مدلسازی رایانه‌ای، کمی با دیگر جراحی‌ها متفاوت است. در این جراحی‌ها، علاوه بر دریافتی‌هایی که بهترین جراح بینی، متخصص بی‌هوشی و کلینیک دریافت می‌کنند، باید هزینه‌ای جداگانه برای این مراحل در نظر گرفته شود.

مراقبت های قبل و بعد از انجام عمل بینی با قالب کنترلی

برای انجام عمل بینی با قالب کنترلی، لازم است تا مدتی قبل و بعد از این عمل، اقداماتی را انجام دهید تا عملی راحت داشته باشید و نتیجه مطلوبی بگیرید. اقداماتی که لازم است انجام دهید عبارتند از:

  1. قبل از عمل باید از مصرف داروهای التهاب‌زا خودداری کنید.
  2. حداقل دو هفته قبل از عمل، استعمال دخانیات را کنار بگذارید.
  3. قبل از جراحی، حتما نسخه‌ پزشک‌تان را تهیه کنید.
  4. ۷۲ ساعت بعد از عمل باید شخصی از شما مراقبت کند، بنابراین قبل از عمل اقدامات لازم را انجام دهید.
  5. به زمان‌بندی مصرف داروها توجه کنید.
  6. قبل از عمل، مکان مناسب برای ریکاوری را در منزل خود فراهم کنید.
  7. تا دو هفته بعد از عمل بهتر است از غذاهای ساده مانند سوپ استفاده کنید.
  8. برای کاهش تورم بینی و کبودی از بسته‌های یخ استفاده کنید.
  9. از کرم‌های مرطوب‌‌کننده و ژل‌های مناسب، تحت‌ نظارت پزشک استفاده کنید.

جمع بندی

با همه این تفاسیر؛ اگر قصد انجام عمل بینی با قالب کنترلی دارید، حتما جراح باتجربه‌ای را انتخاب کنید تا از نتیجه تصمیم خود رضایت کامل را داشته باشید.

جراحی بینی با قالب چیست ؟

روش جدید جراحی بینی است که با استفاده اسکن سه بعدی و قالب نتیجه عمل مطلوب تر است.

عمل بینی با قالب کنترلی برای چه افرادی توصیه می شو ؟

متقاضیان عمل بینی همواره نسبت به نتیجه تصمیم خود دچار شک و تردید هستند. حال عمل بینی با قالب کنترلی برای اطمینان خاطر از فرم نهایی بینی و برطرف کردن نگرانی‌ها، ابداع شده است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *