علائم بارداری دختر چیست؟

۰
(۰)

تشخیص علائم بارداری دختر و پسر با هم متفاوت است. برخی از والدین دوست دارند که بدون استفاده از سونوگرافی، جنسیت جنین را تعیین کنند. احتمالا در این دوران برخی افراد برای تشخیص جنسیت فرزندتان به شما مشاوره دادند اما تشخیص قطعی جنسیت بدون استفاده از روش‌های علمی،ممکن نیست. با این وجود اگر فرزندی که در شکم دارید، دختر باشد؛ به کمک علائم بارداری دختر می‌توان نشانه‌های خاص را اثبات کرد. در ادامه با ویکی درمان همراه باشید تا علائم بارداری دختر را برای شما عزیزان شرح دهیم. 

مطالب پیشنهادی: علائم بارداری پسر

شکم گرد از علائم بارداری دختر

اگر مادر احساس کرد که جنین در قسمت بالایی رحم قرار دارد، احتمال دختر بودن آن زیاد است. از دیگر علائم بارداری دختر می‌توان به وزن بیشتر در وسط شکم اشاره کرد. در طب چینی اعتقاد دارند که اگر شکم مادر در دوران بارداری به شکل سبد حصیری گرد درآمد، فرزند دختر است. اگر شکل شکم به حالت بیضی باشد، احتمالا فرزند پسر خواهد بود. ابته با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده؛ نوع بدن مادر در فرم شکم تاثیر دارد و منابع علمی از آن پشتیبانی نمی‌کنند.علائم دختر بودن نوزاد

ضربان قلب بالا از علائم بارداری دختر

از دیگر احتمالاتی که در تشخیص جنسیت جنین به آن اشاره شده‌است؛ تند بودن ضربان قلب جنین است. اگر در دوران حاملگی میزان ضربان قلبتان بین ۱۶۰ تا ۱۴۰ باشد، می‌توان گفت که فرزند شما دختر است. سعی کنید در این دوران میزان ضربان قلب را چک کنید. انجام این کار به پیشگیری از مشکلات شایع در دوران بارداری کمک می‌کند. حدود ۱۰ سال پیش محققان با انجام آزمایشات مختلف در این مورد، این فرضیه را کردند. با استناد به نظرات آنها؛ میزان ضربان قلب در جنین پسر و دختر، تفاوت محسوسی ندارد.

میزان استرس

بانوانی که در قبل از لقاح از سطح نسبتا بالای از استرس برخوردار باشند، احتمال دختر بودن فرزند آنها بیشتر است. طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۲، میزان بالای استرس در قبل از انجام لقاح، در دختر یا پسر بودن جنین تاثیر می‌گذارد. در این مطالعات به ارتباط بین هورمون استرس به نام کورتیزول در بدن مادران و تولد فرزند دختر پی بردند. طبق این مطالعات اگر مادری از سطح بالایی از هورمون کورتیزول برخوردار باشد، احتمال دختر بودن فرزند بسیار بالا است. شاید جالب باشد که بدانید که دانشمندان در سال ۲۰۱۳، دقیقا دو سال بعد از وقوع زمین لرزه در جزیره زاکینتوس، پی بردند که تولد نوزادان پسر رو به کاهش است. 

میل به خوردن شیرینی یکی از علایم بارداری دختر

اگر شما در ۳ ماه دوم بارداری، اشتیاق به خوردن شیرینی جات پیدا کردید، می‌توان احتمال داد که فرزندتان دختر است. مادران باردار در این دوره، هوس‌های مختلفی را تجربه می‌کنند. اگر بانوی بارداری در این دوره ویار مواد غذایی شیرین را کرد، امکان دارد تا صاحب فرزند دختر شود. همچنین علاقه به خوردن غذاهای شور، نشان از پسر بودن جنین است. البته باید این نکته را ذکر کنیم که هیچ گونه مدرک علمی که این قضیه را اثبات کند، وجود ندارد.میل به خوردن شیرینی | علایم بارداری دختر

تغییرات خلقی

از جمله مواردی که بر روی خلق و خوی مادر تاثیر می‌گذارد، تغییرات هورمونی است. بنا بر عقیده عده‌ای از افراد اگر مادر فرزند دختر باردار باشد، سطح استروژن آن بالا است که بر خلق و خوی او تاثیر می‌گذارد. همین موضوع دلیل تغییرات رفتاری شدید است. با مطالعات انجام شده، این فرضیه که تغییرات خلقی از علایم بارداری دختر در هفته دهم است، رد شده‌است. در حقیقت سطح هورمون های مادر در دوران حاملگی، بدون توجه به جنسیت کودک، دچار تغییر می‌شود و بعد از زایمان به حالت قبلی باز می‌گردد.

چربی پوست

تیره شدن رنگ موها از علائم بارداری دختر در ماه چهارم است. با توجه به باورهای قدیمی، تیره شدن پوست و چرب شدن پوست از علائم بارداری دختر است. همانند آنچه گفته شد، این عقیده هیچ گونه پایه و اساس علمی ندارد. این امکان وجود دارد که تیره شدن مو و چربی پوست ناشی از تغییرات گسترده هورمونی باشد. همچنین این احتمال وجود دارد که به دلیل تغییر رژیم غذایی بانوان باردار، این اتفاق رخ دهد.

حالت تهوع صبحگاهی

حالت تهوع

از علائم بارداری دختر به میزان حالت تهوع صبحگاهی اشاره می‌شود. برخی افراد این باور را دارند که حالت تهوع با شدت زیاد در هنگام صبح، از نشانه‌های دختر بودن، جنین است. با توجه به تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، جنسیت جنین با حالت تهوع شدید در ارتباط است. طبق تحقیقات انجام شده، سیستم ایمنی مادر بارداری که جنین دختر حامله است، نسبت به مادری که جنین پسر دارد، در هنگام قرار گرفتن در معرض باکتری از واکنش التهابی بیشتری برخوردار است. همین موضوع در مادران باردار که فرزند دختر دارند، تاثیر می‌گذارد و از حالت تهوع در بارداری برخوردار می‌شوند. با در نظر گرفتن این موارد هنوز برای اطمینان خاطر از این موضوع، نیاز به تحقیقات بیشتر است.

سخن آخر

در این مقاله از ویکی درمان تلاش کردیم تا علائم بارداری دختر را به طور مفصل برای شما شرح دهیم. نشانه‌هایی که در این مقاله ذکر شد بنا بر باورهای قدیمی بوده‌است و احتمال خطا بودن آن وجود دارد. بهترین روش علمی که می‌توان نسبت به آن اطمینان داشت، سونوگرافی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

الهام کریمی

الهام کریمی هستم. دانشجوی پزشکی، زنان و زایمان. تلاش میکنم شما را با محتواهای صحیح و به روز در زمینه آشنا کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *