چگونه فرمول های صبح زود بیدار شدن را پیدا کنیم؟

۲.۵
(۲)

اکثر ما به این موضوع واقف هستیم که سحرخیز بودن از مهم‌ترین عادت‌های افراد موفق است؛ اما چگونه صبح صبح زود بیدار شدن را تبدیل به عادت کنیم؟ چگونه سحرخیز باشیم تا کامروا شویم؟ در این مقاله از سری مقالات ویکی درمان با ما همراه باشید تا چند روش برای رختن صبح زود از خواب را برای شما شرح دهیم.

مزایای صبح زود بیدار شدن

بسیاری از افراد موفق و شناخته شده در جهان یک عادت مشترک و قابل توجه دارند و آن سحرخیزی است. آن‌ها معمولا بین ساعت‌های ۴ تا ۵ صبح از خواب بیدار می‌شوند و به مطالعه و یادگیری می‌پردازند. یکی از مزیت‌های مهم صبح زود بیدار شدن این است که عوامل وقت‌گیر و مزاحم مثل، پیامک‌ها و تماس‌های اطرافیان وجود ندارد و می‌توان روی مسائل اساسی تمرکز کرد.

یکی دیگر از مزیت‌های سحرخیز بودن بالا بودن سطح انرژی زمین است. افرادی که در صبح زود بیدار می‌شوند امید به زندگی بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند و همچنین میزان افسردگی در بین آن‌ها تقریبا نزدیک به صفر است. علاوه‌بر این افرادی که چنین عادتی را در خود پرورانده‌اند از قدرت اراده و تصمیم سازی بالاتری نسبت به دیگران برخوردار هستند. برادی اینکار میتوانید ۱۰ تکنیک زود بیدار شدن را فرا بگیرید.

زود بیدار شدن

چگونه صبح زود بیدار شدن را برای خود راحت کنیم؟

هر روز نسبت به روز پیشین ۱ دقیقه زودتر از خواب برخیزید.

تنظیم آلارم گوشی به معنای این نیست که شما سحرخیز شدید، اگر دقت داشته باشید زمانی که زنگ هشدار گوشی به صدا در می‌آید تا چند دقیقه بعد از آن حالت خواب آلودگی دارید و این پهلو به آن پهلو می‌شوید، بهتر است برای نتیجه دلخواه آلارم را هر روز یک دقیقه تا ساعت مورد نظر عقب ببرید. مثلا اگر برای ساعت ۸:۳۰ تنظیم کردید روز بعد برای ساعت ۸:۲۹ تنظیم کنید و با این کار هر روز یک دقیقه به صبح زود بیدار شدن نزدیک می‌شوید.

با این روش سر ماه متوجه می‌شوید که حداقل ۱۵ دقیقه زودتر از ساعت فعلی خوابتان بیدار می‌شوید بدون آن که به خودتان سختی بدهید. برای رسیدن به هدف خود زمان طولانی تا چند ماه را برای عادت کردن نیاز دارید.

برای صبح زود بیدار شدن به خودتان جایزه بدهید.

اگر زمان بیدار شدن شما معمولا ساعت ۸:۳۰ صبح باشد، مسلما بسیار دشوار است که ساعت ۵ صبح بیدار شوید و زمان زیادی لازم دارید تا به این هدف برسید. در روش دیو رامسی موفقیت‌های کوچک عامل انگیزه‌های بزرگ می‌شود. مثل این که با کاهش وزن یک کیلوگرمی برای ادامه کاهش وزن مشتاق‌تر می‌شوید، در نتیجه به جای تکیه بر منطق هدفی را تعیین کنید. به عنوان مثال به جای دو ساعت زودتر بیدار شدن نیم ساعت زودتر بیدار شوید و زمانی که به این هدف رسیدید؛ یعنی اولین قدم صبح زود بیدار شدن خود را بدست آوردید.

با دیگر افراد سحرخیز قرار ملاقات بگذارید.

اولین کاری که باید بکنید این است که اطرافتان را با افراد سحرخیز پر کنید و یک قرار ملاقات با آن‌ها بگذارید و در تلاش باشید که معاشرتتان را با آن‌ها بیشتر کنید؛ زیرا:

  • باعث ایجاد افزایش حس مسئولیت پذیری در شما می‌شود، تا نسبت به آن تعهد داشته باشید.
  • از سیگنال‌های بیولوژیکی استفاده می‌کنید به طوری که شما بعد از مدتی قبل از صدا آلارم بیدار می‌شوید.
  • بین شما و آن‌ها یک حس رقابت ایجاد می‌شود.

محیط اطراف را برای صبح زود بیدار شدن آماده سازی کنید.

اگر در تلاش باشید که محیط پیرامون خود را مدیریت کنید به مراتب بیشتر به سحرخیزی عادت خواهید کرد. برای مثال، اگر لباس ورزشی بپوشید تمایل بیشتری به ورزش کردن خواهید داشت. به منظور مدیریت و آماده سازی محیط برای راحت بیدار شدن باید به نکات زیر اهمیت ویژه‌ای بدهید:

  • ساعت یا گوشی را که با آن زمان بیدار شدنتان را تنظم می‌کنید از دسترس دور کنید تا زمان به صدا در آمدن آلارم مجبور باشید، از رخت خواب بلند شوید و آن را خاموش کنید.
  • لذت نوشیدن یک فنجان چای یا قهوه را از دست ندهید. برای این کار دستگاه قهوه ساز را کنار ساعت قرار دهید.
  • لباس‌های گرم خود را در محل معینی از اتاق بگذارید تا هنگام بیدار شدن در دسترستان باشد.

اشتباهاتی که نمی‌گذارند صبح زود بیدار شدن را عادت خود کنید.

باید دقیق شوید و عواملی که نمی‌گذارند شما صبح زود از خواب بیدار شوید را پیدا کنید و آن‌ها را تحلیل کنید؛ همچنین از خود سوالاتی را بپرسید تا با سرعت بیشتری به عامل اصلی برسید. نمونه‌ای از این سوالات عبارتند از:

  • چه مراحلی را انتخاب کرده بودید؟
  • چرا شکست خوردید؟
  • چه کار دیگری را می‌توانستید انجام دهید که انجام ندادید؟

در این مرحله با خودتان صادق باشید زیرا قبلا شکست خوردید و دیگر نباید تکرار شود.

چگونه صبح زود بیدار شویم

چگونه سحرخیز شویم؟

۱.بعد از بیدار شدن، فعالیت‌های لذت بخش را در برنامه‌های خود قرار دهید

نظر شما در مورد این که آیا اگر صبح زود از خواب بیدار شوید و زمان بیشتری در اختیار خواهید داشت چیست؟ آیا می‌دانید سحرخیز بودن در کارهای شما چه تاثیری دارد؟ اگر دلیل ناخوشایندی برای بیدار شدن دارید، مطمئناً بیدار شدن سخت خواهد بود. بنابراین فعالیت خواب بعدی خود را از روی علاقه تنظیم کنید، نه اجبار و الزام. اگر فعالیت خواب بعدی شما بر اساس علاقه نباشد، صبح زود بیدار شدن را به عنوان یک تنبیه در نظر می‌گیرید و انگیزه‌ای برای هدف خود نخواهید داشت.

۲.برنامه‌های خود را با پیگیری بیشتر برای این که چگونه صبح راحت بیدار شویم دنبال کنید

بسیاری از افراد موفق در جهان پیشرفت خود را در تقویم علامت گذاری می‌کنند و به هر هدف که دست می‌یابند یک ضبدر یا تیک در تقویم خود می‌زنند. شما هم به اهداف خود می‌رسید به شرط این که در این موضوع ثابت قدم باشید و هر روز برنامه‌های خود را با پیگیری بیشتری برای چگونه صبح راحت بیدار شویم دنبال کنید.

۳.طرز فکر خود را به سحرخیزی تغییر دهید تا از خواب بیدار می‌شوید، بدانید که چرا صبح زود بیدار شدن برای شما مهم است

آیا می‌دانید که سحرخیزی شما به باورهای ذهنیتان بستگی دارد؟ این که ذهنیت خود را آماده کنید که سحرخیز باشید این تغییر باور منجر به تحقق هدف می‌شود. به طور طبیعی صبح زود بیدار شدن سخت است؛ زیرا بدن برای سازگاری با شرایط جدید به زمان نیاز دارد.

شما باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید با صبح زود بیدار شدن، فعالیت، بهره‌وری و خلاقیت خود را افزایش دهید. وقتی صبح زود از خواب بیدار می‌شوید، می‌توانید کار خود را بدون حواس‌پرتی انجام دهید. وقتی به این وضعیت عادت کردید، دیگر نمی‌خواهید به وضعیت قبلی خود بازگردید.

۴.الگوی خواب منظمی داشته باشید

با یک الگوی خواب منظم، بدن به طور هم زمان عادت می‌کند که صبح زود بیدار شدن را عادت خود کند. سعی کنید هر شب تقریباً در ساعت معینی به رخت خواب بروید و زنگ ساعت را حتی در تعطیلات آخر هفته برای ساعت معین تنظیم کنید. در این صورت بدن فرصتی برای عادت به این الگو خواهد داشت.

صبح زود بیدار شدن هرروز

پیشنهادهای کاربردی از ویکی درمان

  1. با خودتان تنها بغاشد و خلوت کنید، اندیشه‌های مثبت درباره خودتان داشته باشید و ذهن خود را آرام کنید.
  2. ۳ مورد از چیزهایی که در زندگی همیشه قدر دان آن‌ها هستید را بنویسد.
  3. نرمش کنید.
  4. فعالیت‌های کششی و ذهن آرامی مثل یوگا انجام دهید.
  5. بروید و کمی بدوید.
  6. ۳ تا از اهدافی که امروز قصد دارید به آن برسید را بنویسید.
  7. حرف‌های مثبت به خودتان بگویید.
  8. مطالعه کنید.
  9. دوش آب خنک بگیرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۲.۵ / ۵. تعداد رای: ۲

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *