سرم کراتینه مو چیست؟ راز داشتن موی صاف و درخشان

۰
(۰)

سرم کراتینه مو چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟ اگر شما هم مثل دوست دارید موهای درخشان، نرم و لطیف داشته باشد، پس با ما در این مقاله از ویکی درمان همرا باشید تا به راز داشتن موهای جذاب و درخشان دست پیدا کنید.

سرم کراتینه مو چیست؟

موهای وز و خشک ممکن است باعث آزار شما شود و باعث شود زمان زیادی را صرف کلنجار رفتن با موی خود بکنید. در این بین ممکن است نام سرم مو به گوش شما برسد. برای اینکه متوجه شوید سرم کراتینه مو چیست و چه کاربردی دارد با ما همراه باشید تا به این پرسش، پاسخ دهیم.

سرم کراتینه؛ محصول مراقبت از مو است که برای براق کنندگی، مقاومت در برابر حرارت سشوار، لطافت بخشی به موها، مقاومت در برابر آلودگی و… استفاده می‌شود. این محصول با توجه به خواص فوق العاده‌ای که دارد، برای هر نوع مویی مناسب است. سرم مو، عمدتا به صورت مایع و در موارد نادر، به صورت جامد نیز تولید می‌شود.مقدار کمی از این محصول کافی‌ است تا موی شما به راحتی حالت بگیرد و چهره جذاب تری داشته‌باشید.

افزون بر این، با ایجاد لایه محافظتی روی ساقه مو  در برابر عوامل آسیب زا  مثل آلودگی هوا، حرارت بیش از حد و محصولات شیمیایی مضر از مو حفاظت می‌کند. اثربخشی این محصول روی سطح مو (کوتیکول) بیش تر است و به طور خلاصه با استفاده سرم کراتینه نیاز به هیچ نرم کننده مو ندارید.

مواد سازنده سرم کراتینه مو چیست؟

سرم کراتینه از موادی مثل سرامیدها، نرم کننده‌ها، آمینو اسیدها و سیلیکون تشکیل شده‌است که باعث تقویت پروتئین مو شده و مانع از ریزش مو می‌شود. ساقه مو به وسیله مواد نرم کننده مرطوب می‌شود و لازم نیست نگران این مواد شیمیایی باشید زیرا عمده تاثیر آنها روی ساقه مو است و به ریشه مو هیچ گونه آسیبی نمی رساند. سیلیکون استفاده شده در ترکیب سرم کراتینه مو، با ایجاد پوشش پلاستیکی روی ساقه مو، به بازتاب نور خورشید و ایجاد درخشندگی کمک می‌کند.

مقاله پیشنهادی: دلایل نازک شدن موی سر چیست؟مواد سازنده سرم کراتینه مو چیست؟

مزایای شگفت انگیز سرم کراتینه مو چیست؟

در این مقاله به آسیب های محیطی (آلودگی هوا، حرارت ناشی از سشوار یا اتو مو) که ممکن است بر روی موی ما تاثیر بگذارد پرداختیم و فهمیدیم سرم مو چیست و چگونه از مو محافظت می‌کند. در ادامه به مزایای آن می‌پردازیم:

  • حفظ رطوبت
  • ایجاد درخشندگی 
  • از بین رفتن گره مو
  • درمان ریزش مو
  • از بین بردن آسیب مواد شیمیایی استفاده شده روی مو
  • محافظت از مو

بهترین سرم کراتینه مو 

برای انتخاب سرم مو باید به نوع موی خود توجه کنید تا نیازهای شما را برطرف کند.

  • موهای خشک: اگر موهای وز دارید بهتر از مدل کرمی سرم مو استفاده کنید تا بهتر جذب شوند و به آبرسانی و لطافت مو کمک کند.
  • موهای ضخیم و بافته شده: اگر موی سر خود رابافته‌اید به سرم موی قوی احتیاج دارید تا آبرسانی را به بهترین شکل انجام دهد. می‌توانید سرم حاوی روغن آرگان استفاده کنید.
  • موهای فر: سرمی که حاوی عصاره جوجوبا،بادام، آرگان و مارولا هستند برای این مدل موهای فر، مناسب تر است. 
  • موخوره: موخوره باعث آسیب جدی به مو می‌شود. با استفاده از سرم مو مخصوص موخوره، می‌توانید این چالش را پشت سر بگذارید و برای همیشه از شر آن خلاص شوید.

تغذیه موی سر به حفظ شادابی آن کمک می‌کند. برای اینکه در برابر عواملی مثل مواد شیمیایی از موی خود حفاظت کنید بهتر است با بهترین ماسک مو که مناسب شما است، آشنا شوید.

نحوه استفاده از سرم کراتینه مو چیست؟

در انتخاب سرم مو دقت کنید تا محصول سازگار با موی خود، بخرید. بعد از گذشت از این مرحله نحوه استفاده از سرم مو بسیار مهم است که در ادامه این مراحل را برای شما ذکر کرده‌ایم:

  1. ابتدا باید موهای خود را توسط یک شامپو به آرامی بشویید.
  2. موهای خود را توسط حوله خشک کنید. این کار را با ملایمت انجام دهید زیرا در این زمان ریشه مو بسیار حساس است و ممکن است، آسیب ببیند.
  3. زمانی که موهای شما کمی مرطوب است می‌توانید سرم را روی موی خود اسپری نمایید.
  4. بعد از استفاده از سرم مو نیاز نیست تا مو را دوباره بشویید.

نحوه استفاده از سرم کراتینه مو چیست

چگونه گره مو را باز کنیم؟

از خواص سرم، می‌توان به نرم کنندگی آن اشاره کرد که باعث لطافت فیبر مو می‌شود. با استفاده از آن موها از حالت خشک و خشن، خارج شده و در خوش حالت ترین وضعیت خود قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث شانه موی سر را راحتتر می‌کند.

 زمان استفاده از سرم کراتین مو

استفاده روزانه از این سرم توصیه نمی‌شود و با توجه به نظر کارشناسان بهتر است بعد از هر بار شستشوی مو یا زمانی که موی شما در وضعیت  نامطلوبی قرار دارد، از آن استفاده کنید. اگر به اشتباه مقدار زیادی از آن روی موی سر شما اسپری شود، کافی است از شامپو استفاده کرده و با شانه، محصول را روی سر پخش کنید.

عوارض سرم کراتینه مو چیست؟

اگر در طولانی مدت به صورت روزانه از آن استفاده کنیم، باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود از جمله عوارض آن شامل:

  • شکنندگی
  • ریزش مو
  • خشکی پوست سر

(تا حد امکان سعی کنید در هنگام استفاده از آن به پوست سر برخورد نکند.)

سخن پایانی

در این مقاله متوجه شدید سرم مو چیست و نحو استفاده از آن را آموختید.اگر سوالی ذهن شما را مشغول کرده، کافی است در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

سوالات متداول شما کاربران عزیز

طرز استفاده از سرم کراتینه مو چیست؟

باید زمانی که موها نم دار است مقدار کمی از سرم را روی موی خود اسپری کنید و آن را شانه کنید و به حالت دلخواه درآورید.

سرم مو چیست؟

یک محصول فراوری شده است که با ایجاد لایه محافظتی روی ساقه ، از مو در برابر عمل بیرونی مراقب کرده و باعث خوش حالت شدن مو می شود

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *