رفع چین و چروک با طب سنتی

۰
(۰)

رفع چین و چروک با طب سنتی بسیار محبوب است. از روش‌های طب سنتی رفع چین و چروک صورت بسیار استفاده می‌شود. امروزه تعداد بی‌شماری از کرم‌ها، لایه‌بردارها و روش‌هایی وجود دارد که همگی ادعا می‌کنند چین و چروک‌ها را از بین می‌برند، اما اگر به دنبال یک رویکرد طبیعی‌تر هستید طب سنتی راهکار مناسبی است.

اگرچه به‌صورت کلی نمی‌توانید چین و چروک ها را از بین ببرید، اما می‌توانید با چیزهایی که احتمالاً در خانه دارید یا با انجام چند تغییر سبک زندگی، ظاهر آنها را به طرز چشمگیری کاهش دهید. برخی از بهترین راهکارهای رفع چین و چروک با طب سنتی را برای داشتن پوستی سالم و شفاف در ادامه این مقاله بخوانید.

راهکارهای رفع چین و چروک با طب سنتی
روش های متنوعی در طب سنتی هستند که میتوانند چین و چروک پوست را درمان کنند

روش‌های ازبین‌بردن چین و چروک با طب سنتی

روش‌های سنتی زیادی برای ازبین‌بردن چین ‌و چروک وجود دارد. از جمله:

  • سفیده تخم‌مرغ
  • روغن زیتون 
  • ماساژ
  • میوه و سبزیجات
  • آب‌لیمو
  • تمرینات صورت
  • تغییر حالت خواب
  • ترک سیگار و دخانیات
  • شستن صورت
  • استفاده از مرطوب‌کننده
  • کاهش مصرف شیرینی‌ها و غذاها فرآوری شده
  • و…

روش‌های رفع چین و چروک صورت با طب سنتی روش‌هایی طبیعی و بدون خطر هستند. استفاده از این روش‌ها توصیه می‌شود.

روش‌های ازبین‌بردن چین و چروک با طب سنتی
با ماساژ درمانی میتوانید چین و چروک خود را درمان کنید

سفیده تخم‌مرغ

به‌عنوان یک روش طب سنتی رفع چین و چروک استفاده از سفیده تخم‌مرغ بسیار رایج است. چندین سفیده را در یک کاسه کوچک بزنید. روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل ۱۵ دقیقه بماند و خشک شود. سپس با آب گرم صورت خود را بشویید. اجازه دهید ویتامین‌های B طبیعی و ویتامین E غنی از جادوی جوان‌سازی در سفیده تخم‌مرغ در پوست شما عجین شوند.

سفیده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین‌هایی است که پوست را پوشانده و مهروموم محافظتی می‌کند. این می‌تواند به آبرسانی، آرامش و آرامش پوست کمک کند. بااین‌حال هر فایده‌ای که آنها در درمان چین و چروک دارند، به طور متوسط و موقتی خواهد بود. اما بازهم استفاده از تخم‌مرغ برای رفع چین و چروک با طب سنتی کارساز است.

برای جلوگیری از چین و چروک پوست یادتان باشد که هر روز ضدآفتاب با SPF حداقل ۳۰ استفاده کنید. اشعه ماورا بنفش مضر خورشید می‌تواند پیری را تسریع کرده و باعث ایجاد چین و چروک شود. 

مطلب پیشنهادی: لیست بهترین دکتر طب سنتی

روغن زیتون

روغن زیتون طبیعی می‌تواند به لطافت و شادابی پوست شما کمک کند. قبل از خواب چند قطره را به‌آرامی روی صورت خود ماساژ دهید. روغن زیتون برای پوست به‌عنوان یک مرطوب‌کننده عالی است. همچنین پر از اسیدهای چرب ضدالتهاب امگا ۳ است که برای پوست مفید است. 

استفاده از روغن زیتون برای رفع چین و چروک با طب سنتی از قدیم رایج بوده و به شما پوستی نرم و لطیف اهدا می‌کند. 

ماساژ

با استفاده از لوسیون ملایم موردعلاقه خود، چند دقیقه وقت بگذارید تا با لمس محکم اما ملایم صورت خود را ماساژ دهید. بر روی مناطق حساس مانند گردن، زیر چشم و پیشانی خود تمرکز کنید. ماساژ صورت ممکن است به افزایش جریان خون در پوست و رساندن اکسیژن و مواد مغذی کمک کند. 

همچنین ممکن است به بهبود تخلیه لنفاوی مایعات کمک کند که ممکن است منجر به پف صورت و زیر چشم شود؛ بنابراین به‌عنوان یک روش رفع چین و چروک با طب سنتی ماساژ دادن نیز می‌تواند به کاهش چین و چروک ها کمک کند.

ماساژ در طب سنتی
با ماساژ میتوانید چین و چروک صورت خود را کاهش دهید

میوه‌ها و سبزیجات

میوه‌ها و سبزیجات تازه پر از ویتامین A و C به تجمع پوست شما کمک می‌کند و با مصرف آن به نظر می‌رسد که پوست شما درخشان‌تر باشد. میوه‌ها و سبزیجات تازه از بهترین غذاهای دوستدار پوست هستند. انواع آنتی‌اکسیدان‌های آنها برای مبارزه با اکسیداسیون بسیار مناسب است. 

به یاد داشته باشید که رفع چین و چروک با طب سنتی و مصرف میوه‌ها نتایج یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد. برای داشتن تجربه بهتر برای پوست خود با مصرف میوه‌ها، یاد بگیرید که کدام میوه‌ها و سبزیجات غنی از آنتی‌اکسیدان را باید بخورید. 

آب‌لیمو از روش‌های مهم رفع چین و چروک با طب سنتی

استفاده از لیمو به‌عنوان یک روش رفع چین و چروک با طب سنتی بسیار رایج است. یک لیمو را برش داده و آب را به‌صورت خطوط ریز و چین و چروک صورت ماساژ دهید. اسیدیته لیمو به شما کمک می‌کند تا پوست روشن‌تر به نظر برسد درحالی‌که از بروز چین و چروک ها می‌کاهد.

شما می‌توانید آب‌لیمو را با اسید میوه درست کنید. اسیدسیتریک موجود در آب‌لیمو می‌تواند به‌عنوان یک‌لایه بردار ملایم عمل کند و باعث شود پوست پس از آن نرم و لطیف شود.” نوشیدن یک لیوان آب‌لیمو در هر صبح نیز می‌تواند سلامت شما را بهبود بخشد.

برای مطالعه مقاله بیشتر، میتوانید جوانسازی پوست در طب سنتی را مشاهده نمایید.

آب‌لیمو برای رفع چین و چروک
با آب لیمو میتوانید زیبایی پوست خود را چندبرابر کنید

تمرینات صورت از روش‌های رفع چین و چروک با طب سنتی

کشش‌های ساده صورت ممکن است باعث استحکام پوست شما شود بنابراین چین و چروک ها را می‌تواند کاهش دهد؛ بنابراین صرف چند دقیقه در روز و کار با عضلات اطراف دهان، ضرری ندارد. 

برای این کار انگشت اشاره و انگشت شست خود را در گوشه‌های مخالف دهان خود فشار دهید. سپس، با دست دیگر خود همان کار را انجام دهید و آن را بالای دست‌اول خود قرار دهید. درحالی‌که لبخند می‌زنید انگشتان را در جای خود قرار دهید. لبخند را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید و ۳ بار دیگر آن را تکرار کنید. 

همچنین می‌توانید ورزش‌های عضلانی چشم، ‌مانند فشار دادن انگشتان روی پلک های بسته و حرکت کره کره چشم به سمت بالا را امتحان کنید، اگرچه ثابت نشده است که این ها باعث کاهش چین و چروک می شوند. اما نتایج تجربی نشان میدهد که این روش‌های به‌عنوان یک روش رفع چین و چروک با طب سنتی تاحدودی کارساز هستند.

به پشت بخوابید

اگر هنگام صبح بیشتر چین و چروک را در خود مشاهده کردید وضعیت خواب خود را تغییر دهید. اگر هنگام برخاستن اولین چیزی را در آینه نگاه کنید، این باشد که چین و چروک های شما عمیق‌تر یا قابل‌توجه‌تر به نظر برسند، اینها ممکن است به دلیل نحوه خوابیدن شما باشد.

 چین و چروک های عمیق پیشانی شما می‌تواند به دلیل خوابیدن به پهلو باشد. هنگام خوابیدن روی شکم باعث بدتر شدن چین و چروک های اطراف بینی شود. برای به‌حداقل‌رساندن ظاهر چین و چروک ها، سعی کنید که به پشت خوابید. خوابید به پشت‌هم یک روش رفع چین و چروک با طب سنتی به‌حساب می‌آید. خیلی از ما نسبت به آن بی‌تفاوت هستیم.

غذاهای فرآوری شده و شیرینی‌ها را قطع کنید.

غذاهای پرچرب و فرآوری شده می توانند به سلول‌های پوست شما آسیب برسانند، بنابراین چین و چروک ها بدتر می‌شوند. بدن شما از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای ترمیم پوست استفاده می‌کند، اما چربی‌های اشباع باعث آسیب می‌شود. مصرف گوشت قرمز، کره، لبنیات و تنقلات فراوری شده را تاحدامکان کاهش دهید. تغییر سبک تغذیه می‌تواند یک روش رفع چین و چروک با طب سنتی باشد. 

ترک سیگار و یا کاهش مصرف آن

اگرچه ترک آن از شر چین و چروک ها خلاص نمی‌شود، اما از بدتر شدن آنها جلوگیری می‌کند. از آنجا که سیگار کشیدن روند پیری طبیعی را تسریع می‌کند، هنگام ترک آن، پوست شانس بیشتری برای بهبودی و سلامت به نظر می‌رسد.

اگر در ترک این عادت مشکل دارید با پزشک خود تماس بگیرید. آنها می‌توانند محصولات توقف را به شما پیشنهاد دهند یا شما را با برنامه‌های پشتیبانی ارتباط دهند. بهبود چین و چروک های پوست با ترک یا کاهش مصرف دخانیات به‌عنوان یک روش رفع چین و چروک با طب سنتی تلقی می‌شود.

پوست خود را با پاک‌کننده ملایم روزی یک یا دو بار بشویید.

تمیز نگه‌داشتن پوست از شر آلودگی، آرایش و عرقی که باعث تحریک پوست شما می‌شود، خلاص می‌شود. اگر پوست شما ملتهب به نظر می‌رسد، چین و چروک های شما بیشتر دیده می‌شود بنابراین حداقل روزی دو بار صورت خود را بشویید. پوست خود را با آب خنک بپاشید و یک پاک‌کننده ملایم را روی پوست خود ماساژ دهید تا کف کند. سپس، آن را کاملاً بشویید. 

شما می‌توانید یک پاک‌کننده ضد پیری متناسب با حساسیت پوست بخرید که ملایم و مرطوب‌کننده باشد. از استفاده از پاک‌کننده‌های خشن و حاوی مواد لایه بردار صرف‌نظر کنید زیرا ممکن است روی پوست شما تأثیر بدی بگذارند. پس پاک‌کننده‌های ملایم می‌توانند به‌عنوان رفع چین و چروک با طب سنتی خوب عمل کنند. 

 به همین دلیل یک مرطوب‌کننده عالی برای مراقبت از پوست ضد چروک مهم است. از فروشگاه‌های مواد غذایی محلی یا داروخانه مرطوب‌کننده‌ای مناسب خریداری کنید. نوعی را استفاده کنید که برای نوع پوست شما مناسب است. به‌عنوان‌مثال، اگر مبتلا به اگزما هستید، ممکن است یک مرطوب‌کننده مناسب برای پوست‌های حساس بخواهید. 

شستشوی پوست روزانه دوبار
روزانه صورت خود را یک یا دوبار شستشو دهید

سخن پایانی

روش‌های رفع چین و چروک با طب سنتی بسیار زیاد هستند. اگر واقعاً چین و چروک های پوست شما بسیار شدید نیستند، می‌توانید از این نوع روش‌ها استفاده کنید. روش‌های بالا تست شده هستند و طبق تجربیات افرادی که از آن استفاده کرده‌اند به اشتراک گذاشته شده‌اند. 

اگر دوست دارید نتیجه بهتری برای بهبود رفع چین و چروک با طب سنتی بگیرید، حتماً به یک متخصص پوست مراجعه کنید. آن‌ها راهکارهای بهتری را به شما پیشنهاد می‌دهند.

چه گونه چروک دست را از بین ببریم؟

با روغن زیتون ، کمی روغن زیتون را روی دستان خود بمالید و تا ۱۰ دقیقه ماساژ دهید و بعد از ۱۰ دقیقه دستان خود را با آب گرم بشویید و این کار را حداقل دو بار در هفته انجام دهید.

آیا جوش شیرین به تنهایی برای از بین بردن چین و چروک صورت مناسب است؟

جوش شیرین به عنوان ماسک لایه بردار نیز استفاده می شود اما استفاده هر روز از این ماسک توصیه نمی شود و این ماسک بیشتر به عنوان پاک کننده صورت استفاده می شود نه برای رفع چین و چروک صورت.

بهترین روغن برای رفع چین و چروک صورت کدام است؟

هر روغن کاربرد خاص خودش را دارد. بهترین روغن ها برای رفع چین و چروک صورت می توان به روغن زیتون، اسطوخودوس، بابونه آلمانی و روغن نرولی اشاره کرد.

آیا رفع چین و چروک پوست با لیزر امکان پذیر است؟

اگر با درمان های طبی موفق به رفع چین و چروک پوست نشدید بهتر است به سراغ لیزر پوست بروید و چین و چروک پوست خود را برای همیشه از بین ببرید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *