درمان عفونت زنان با روغن پونه

قوی ترین داروی گیاهی عفونت رحم زنان + خواص درمانی پونه

۰
(۰)

عفونت واژن یکی از شایع‌ترین بیماری‌های عفونی در میان زنان است. عفونت واژن معمولا، در سنین باروری زنان، یعنی فاصله سن بلوغ تا دوران یائسگی بروز کند. این عفونت می‌تواند مجاری ادراری و تناسلی را درگیر کند. مطالعات نشان داده، حدود ۳۰ درصد از خانم‌ها در این دوران به عفونت واژن مبتلا می‌شوند.

این عفونت انواع و درمان‌های مختلفی دارد. در این مقاله از وبسایت ویکی درمان، به بررسی درمان عفونت زنان با روغن پونه می‌پردازیم. 

مخمر در بدن همه وجود دارد، مانند باکتری‌ها کارایی مخصوصی در بدن دارند. گاهی با رشد بیش از حد این مخمرها عفونت در بدن ایجاد می‌شود. اخیرا برای درمان عفونت واژن، از روش‌های سنتی و طبیعی استفاده می‌شود که در این میان روغن‌های گیاهی نتایج اثربخشی دارند.

آیا روغن‌های گیاهی عفونت واژن را درمان می‌کنند؟

آیا روغن‌ های گیاهی عفونت واژن را درمان می‌ کنند؟

از درمان عفونت زنان با روغن پونه، در چندین نسل انجام شده که با موفقیت همراه بوده است. از روغن‌های گیاهی می‌توان برای کاهش عفونت و مخمرها استفاده کرد. روغن‌های گیاهی آنقدر خوب عمل می‌کنند، ممکن است اولین خط دفاعی در برابر عفونت باشند. 

توجه داشته باشید، قبل از خرید روغن‌های گیاهی تحقیقاتی انجام دهید تا روغنی با کیفیت بالا تهیه کنید، تا برای بدن شما مناسب باشد و حتما با مشورت متخصصین طب سنتی از این درمان استفاده کنید.

بیشتر بدانید: بهترین دکتر طب سنتی

چگونگی درمان عفونت زنان با روغن پونه

روغن‌های گیاهی می‌توانند در سلول‌های مخمر نفوذ کرده و طی ۲۰ دقیقه آن را از بین ببرد. روغن‌های گیاهی را می‌توان به ۳ روش مختلف در واژن و بافت‌های اطراف آن استفاده کرد. این روش‌ها عبارتند از:

  • استفاده موضعی: در روشی برای درمان عفونت زنان با روغن پونه، چند قطره انتخاب شده از این روغن را با یک روغن حامل مخلوط کرده، سپس روی یک پنبه ریخته و به صورت مستقیم روی ناحیه تحریک شده واژن بمالید. پس از ۲۰ دقیقه این ناحیه را خوب شستشو دهید.
  • دوش واژینال: برای درمان عفونت زنان با روغن پونه یا روغن‌های گیاهی می‌توان چند قطره از روغن گیاهی را داخل مخزن دوش اضافه کرده و ترکیب کنید. این ترکیب به داخل واژن وارد می‌شود.
  • تامپون: برای درمان عفونت زنان با روغن پونه یا روغن‌های گیاهی دیگر، ترکیبی از آب و چند قطره روغن گیاهی را روی تامپون ریخته و استفاده کنید. توجه کنید که پس از حدود ۲ ساعت، تامپون را تعویض کنید و ناحیه واژن را شستشو دهید. زیرا، این روغن‌های گیاهی ممکن است آنقدر قوی باشند که مدت زمان زیادی روی پوست بمانند.
روغن‌های گیاهی برای درمان عفونت‌ها

روغن‌ های گیاهی خوب برای درمان عفونت‌ ها

روغن پونه:

سالها پیش مردم از روغن پونه برای از بین بردن قارچ و عفونت در هر نقطه از بدن استفاده می‌کردند. شما نیز می‌توانید برای از بین بردن عفونت دستگاه تناسلی و عفونت‌های پوستی نیز استفاده کنید. برای درمان عفونت زنان با روغن پونه، ۴ قطره از روغن پونه را با روغن زیتون و نارگیل مخلوط کنید، این مخلوط را روزی یک یا دو بار به نواحی واژن بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه ناحیه را شستشو دهید. 

روغن آویشن:

علاوه بر درمان عفونت زنان با روغن پونه، می‌توان از روغن‌های گیاهی دیگر استفاده کرد. به دلیل خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی روغن آویشن، می‌توان از آن برای از بین بردن مخمرها استفاده کرد. می‌توانید ۵ قطره از روغن آویشن را با روغن حامل ترکیب کرده و روی تامپون ریخته و وارد واژن کنید. به مدت یک ساعت صبر کنید تا این روغن بتواند قارچ داخل واژن را از بین ببرد.

روغن دارچین:

مواد شیمیایی موجود در روغن دارچین برای از بین بردن عفونت‌ها موثر است. برای رفع ناراحتی ناحیه واژن، ۴ قطره از روغن دارچین را با روغن نارگیل مخلوط کرده و در فضای واژن بمالید تا نتیجه دلخواه را بگیرید.

روغن میخک:

این روغن، روغنی است که برای کاهش درد از آن استفاده می‌شود. این روغن حاوی خواص آنتی اکسیدانی است که برای از بین بردن عفونت‌ها مناسب است. برای استفاده از این روغن می‌توانید ۵-۴ قطره از این روغن را روی پنبه ریخته و در مناطق دردناک واژن قرار دهید.

درمان عفونت زنان به وسیله روغن پونه

کلام آخر

به صورت کلی، پس از یائسگی سطح هورمون استروژن در بدن کاهش می‌یابد. این امر باعث خشکی واژن شده و اختلال در ترشح میزان استروژن، باعث ایجاد عفونت در واژن می‌شود. عفونت واژن یکی از عفونت‌های شایع زنان محسوب می‌شود. این عفونت‌ها انواع مختلفی دارد مانند: عفونت باکتریایی، عفونت قارچی، تریکومونیازیس. علائم عفونت واژن، خارش واژن، سوزش ادرار، ادرار همراه با درد، خونریزی یا لکه بینی، تغییرات میزان ترشحات واژن و سوزش واژن است.

 در صورت بروز عفونت واژن، عوارضی مانند سوزش و درد واژن به وجود می‌آید. برای درمان عفونت‌های واژن روش‌های طبیعی و سنتی زیادی وجود دارد، که یکی از روش‌ها استفاده از روغن‌های گیاهی است. در این مقاله سعی کردیم درباره درمان عفونت زنان با روغن پونه و انواع دیگر روغن‌های گیاهی صحبت کنیم و روش‌های استفاده از این روغن‌ها را توضیح دهیم.

به منظور درمان عفونت زنان، عصاره چه گیاهانی توصیه می‌شود؟

روغن آویشن، روغن پونه، روغن دارچین و روغن میخک.

چند روش استفاده برای درمان عفونت زنان با روغن پونه وجود دارد؟

در حالت کلی برای این منظور سه روش توصیه می‌شود: موضعی، دوش واژینال و تامپون.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

الهام کریمی

الهام کریمی هستم. دانشجوی پزشکی، زنان و زایمان. تلاش میکنم شما را با محتواهای صحیح و به روز در زمینه آشنا کنم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *