درمان زودانزالی در طب سنتی چگونه است؟

۰
(۰)

درمان زودانزالی در طب سنتی بسیار وسیع و گسترده است، رژیم غذایی، استفاده از عرقیجات، دمنوش‌ها، ماساژ با روغن، طب سوزنی و بادکش انواع مختلفی از روش‌های درمان زودانزالی در طب سنتی است. در این نوشته از ویکی درمان ، ابتدا درباره‌ی زودانزالی و علل آن صحبت خواهیم کرد، سپس به روش‌های گوناگون درمان آن خواهیم پرداخت.

زودانزالی چیست؟

زودانزالی یا انزال زودرس (premature ejaculation) هنگامی اتفاق می‌افتد که به هنگام ارگاسم مایع منی از آلت تناسلی خارج شود. در این حالت علی‌رغم آن‌که مرد تحریک شده و به نعوظ کامل رسیده، بلافاصله بعد از آغاز رابطه جنسی و دخول به ارگاسم و انزال می‌رسد و نمی‌تواند همسر خود را ارضا کند. به بیان دیگر، انزال زودرس در اصل یکی از اختلالات در عملکرد جنسی است و مانع از آن می‌شود که زن و شوهر از رابطه‌ی جنسی لذت ببرند.

به‌طور طبیعی انزال ۲ تا ۶ دقیقه طول می‌کشد. بنابراین اگر انزال بین ۳۰ ثانیه تا ۲ دقیقه بعد از دخول  اتفاق بیفتد، به آن زود انزالی گفته می‌شود. گاهی زودانزالی با اختلال نعوظ نیز همراه است. که در بخش‌های بعد درباره‌ی آن توضیح خواهیم داد.

زودانزالی بین ۱۸ تا ۵۹ سال اتفاق می‌افتد و تقریبا از هر سه مرد یک نفر این مشکل را تجربه می‌کند.  این عارضه اگر به‌ندرت اتفاق بیفتد، جای نگرانی نیست؛ اما اگر به‌طور دائم و به دفعات زیاد درگیر این مشکل هستید، بهتر است به فکر درمان آن باشید.

علت زودانزالی چیست؟

عوامل زیر را می‌توان برای زود انزالی برشمرد:

  • ژنتیک: برخی از افراد به صورت ژنتیکی کمبود سروتونین دارند یا گیرنده‌های سلولی آن‌ها نقص دارد.
  • تغییرات هرمونی: تغییر در هورمون‌های غده‌ی تیروئید روی زود انزالی تأثیر می‌گذارد.
  • عفونت پروستات: زود انزالی در کسانی که بیشتر مبتلا به عفونت پروستاتی هستند، بیشتر دیده می‌شود.
  • اختلال نعوظ: این اختلال به دلایلی چون اعتماد به نفس کم، مشکلات فیزیولوژیک مانند گردش نامناسب خون و انقباض و انبساط‌های مکرر اتفاق می‌افتد. اختلال نعوظ روی انزال اثر می‌گذارد و کیفیت رابطه را کاهش می‌دهد.
  • اضطراب: فشارهای روانی یکی از عواملی است که منجر به زودانزالی می‌شود. چنین عواملی ممکن است تنش ایجاد کند و به دنبال آن روی رابطه جنسی اثر بگذارد: درگیری بین زوج‌ها، ارگاسم نامناسب یا عدم رسیدن به ارگاسم در رابطه‌های پیشین، زمان و مکان نامناسب برای برقراری رابطه جنسی.
  • افسردگی: افسردگی تأثیرات منفی روی فعالیت‌های هورمونی فرد و نیز روی میل جنسی می‌گذارد. در نتیجه در میزان تحریک، رسیدن به ارگاسم و کیفیت رابطه اختلال ایجاد می‌شود و می‌تواند منجر به زود انزالی شود.

علت زورانزالی در طب سنتی

مطالعه بیشتر: بهترین دکتر زگیل تناسلی

علت زود انزالی از نظر طب سنتی

پیش از پرداختن به درمان زودانزالی در طب سنتی، بهتر است بدانید که متخصصان طب سنتی دلایل زود انزالی را به این شرح می‌دانند:

  • بالارفتن سودا در بدن و رسوب سودا در اطراف آلت تناسلی
  • سوء مزاج دستگاه تناسلی
  • رقت منی
  • ضعف مغز و اعصاب
  • ضعف نیروی ماسکه
  • سرد مزاجی همراه با سردی و رطوبت دستگاه تناسلی و کمر

لازم به ذکر است که اگر کسی دچار انزال زودرس باشد، لزوماً به آن معنا نیست که طبع وی سرد است؛ بلکه در بسیاری مواقع زود انزالی می‌تواند به سبب گرمی بیش از حد مزاج باشد. در چنین شرایطی منی فرد داغ است و تیزی و حدّت بالایی دارد. این امر سبب می‌شود که بدن و دستگاه تناسلی تمایل داشته باشد که منی را به‌سرعت دفع کند.

درمان زودانزالی با انواع دمنوش‌ ها

درمان زودانزالی در طب سنتی

در درمان زودانزالی در طب سنتی روش‌های گوناگونی به این شرح وجود دارد:

·         رژیم غذایی

در درمان زودانزالی در طب سنتی توصیه می‌شود که هر فرد باید با توجه به طبعش رژیم غذایی مناسب خود را انتخاب کند. اگر فردی گرم مزاج باشد، می‌تواند برای درمان زود انزالی از غذاهایی با طبع سرد استفاده کند؛ همانند: آب انار، کاهو، آلبالو، آب هندوانه، دوغ محلی تازه، سماق، آبغوره، هلو، ریواس، عرق کاسنی، تمر هندی، اما اگر طبع سردی دارید، در رژیم غذایی خود کندر، اسپند، سیر، کره-عسل، سیاه‌دانه و پخته سنجد در روغن زیتون را قرار دهید.

-از میان دم‌نوش‌ها، دمنوش گشنیز، دمنوش گل شقایق و دارچین، دم‌نوش میخک، دمنوش زنجبیل و عسل برای انزال زودرس مفید هستند.

-از میان هسته‌ها: هسته انبه، هسته عناب، هسته تمرهندی توصیه می‌شود.

-از میان ادویه‌ها، ادویه‌ای که برای درمان زودانزالی در طب سنتی توصیه می‌شود، مُمسِک نام دارد. توصیه می‌شود که نیم ساعت پیش از شام، ۳ گرم از این ادویه را با یک فنجان آب ولرم بنوشید. اگر فرد مبتلا بخواهد که صرفاً برای رابطه جنسی مشکلی نداشته باشد، باید ۲۰ روز متوالی، هرشب ۳ گرم از این ادویه را مصرف کند. این ادویه ۳ ساعت بعد از مصرف تأثیر خود را نشان می‌دهد و تأثیرات تا ۱ ساعت دوام خواهد داشت.

ضمناً برای درمان زودانزالی در طب سنتی بهتر است، از مصرف ترشی پرهیز کنید؛ به‌ویژه اگر آدم سردمزاجی هستید.

·         ماساژ درمانی

یکی دیگر از روش‌هایی که برای درمان زودانزالی در طب سنتی توصیه می‌شود، ماساژ به روش‌های مختلف است.

ماساژ با روغن سیاه‌دانه

یکی از روش‌های ماساژ، ماساژ با روغن سیاه‌دانه است. برای استفاده باید یک شب در میان عضلات دور ستون فقرات، یعنی گودی کمر را، با روغن سیاه دانه ماساژ داده و ۱۰ دقیقه بادکش کنید. این کار بهتر است تا ۱۵ شب انجام شود. ماساژ با روغت سیاه‌دانه نتایج زیر را دارد:

  • خون‌رسانی به اعصاب کمر بیشتر و اعصاب محیطی تقویت می‌شود.
  • سودا از اطراف آلت تناسلی پاک می‌شود.
  • اکسیژناسیون موضعی افزایش می‌یابد و آلت تناسلی گرم می‌شود.
  • سوء مزاج اعصاب برطرف می‌شود.

ماساژ با روغن شترمرغ

روغن شترمرغ‌ را به عنوان یک محرک جنسی می‌شناسند. این روغن اسپرم را افزایش می‌دهد و گردش خون را در آلت تناسلی بهبود می‌بخشد. درنتیجه، اختلالاتی چون انزال زودرس را درمان می‌کند.

مطالعه بیشتر: بهترین مرکز لیزر در تهران

ماساژ با حنا

ماساز با حنا یکی دیگر از راه‌های درمان زودانزالی در طب سنتی است. یکی از خواص حنا ضخیم کردن پوست است. وقتی پوست آلت تناسلی خود را با حنا ضخیم کنید،  باعث می‌شود تا از تحریکات شدید پیشگیری شود. برای درمان زود انزالی با حنا، لازم است که ابتدا آلت را با آب و صابون بشویید. ۱ تا ۲ قاشق مرباخوری  حنا را با قدری آب مخلوط کنید. سپس آلت را در حالت نعوظ تحریک کنید و آن را با حنا ماساژ دهید. بعد از ۱۰ دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

طب سوزنی و درمان زودانزالی در طب سنتی

·         طب سوزنی و درمان زودانزالی در طب سنتی

طب سوزنی یکی دیگر از روش‌های درمان زودانزالی در طب سنتی است. تأثیراتی که طب سوزنی می‌گذارد به این شرح است: ایجاد آرامش، تنظیم ترشح هورمون‌های مردانه، تنظیم جریان خو در ناحیه تناسلی.

·         بادکش‌گذاری و درمان زودانزالی در طب سنتی

بادکش کمر و شکم یکی دیگر از روش‌های درمان زودانزالی در طب سنتی است که باعث افزایش جریان خون در آلت تناسلی می‌شود و به درمان زودانزالی کمک می‌کند.

·         معروف‌ترین و بهترین راه درمان زودانزالی در طب سنتی

از بین مواردی که در بالا توضیح داده شد، کندر بیش از همه برای درمان زود انزالی سرد توصیه می‌شود. بنابراین بهتر است که روزی یک نخود کندر را همانند آدامس بجوید. پس از ۴ تا ۵ دقیقه جویدن، هنگامی که شیره‌ی آن کاملاً کشیده شد، کندر جویده شده را دور بیندازید.

از میان عرقیجات عرق یوهمبین از قوی‌ترین داروهای گیاهی است که برای درمان زودانزالی در طب سنتی توصیه می‌شود. باید این عرق را روزانه ۱ فنجان و با عسل فراوان مصرف کنید. اما توجه داشته باشید که اگر فشار خون بالایی دارید، از خوردن این عرق اجتناب کنید.

سخن آخر

در این نوشته تلاش کردیم تا شما را با زودانزالی و درمان زودانزالی در طب سنتی آشنا کنیم. درمان زود انزالی با مصرف قرص داپوکستین و تزریق ژل به آلت تناسلی نیز ممکن است. برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی آن می‌توانید روی لینک موردنظر کلیک کنید.

سؤالات متداول

۱) آیا استفاده از خمیر دندان، کرم‌ها و اسپری‌ها برای درمان زود انزالی مفید است؟

استفاده از خمیردندان و کرم‌های حاوی بی‌حس‌کننده مانند لیدوکائین، مشکلاتی به این شرح به دنبال دارد: ۱) عادت می‌آورند، به طوری که فرد لازم است که دائماً از آن استفاده کند.۲) لذت جنسی مرد را کاهش می‌دهد. ۳) پس از مدتی، بدن به ماده‌ی مورد نظر عادت می‌کند و اثرات ابتدایی آن از بین می‌رود. درنتیجه فرد باید مقدار استفاده از این ماده را افزایش دهد. ۴) مواد بی‌حسی از طریق پوست جذب خون می‌شوند و این امر خطر مسمومیت دارویی را دارد. ۵)استفاده از کرم‌ها و اسپری‎‌‌ها ممکن است عفونت دستگاه تناسلی خانم‌ها را به دنبال داشته باشد. ۶) حساسیت پوستی برای زوج‌ها ایجاد می‌کند و احتمال بروز اختلال نعوظ را افزایش می‌دهد.

آیا استفاده از کاندوم به درمان زودانزالی زودرس کمک می‌کند؟

استفاده از کاندوم برای کسانی که مشکل آن‌ها چندان شدید نیست، مفید است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

الهام کریمی

الهام کریمی هستم. دانشجوی پزشکی، زنان و زایمان. تلاش میکنم شما را با محتواهای صحیح و به روز در زمینه آشنا کنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *