درمان خانگی گودی زیر چشم (۱۶ روش درمان موثر، ساده، ارزان)

۰
(۰)

بسیاری از افراد متوجه می شوند که با افزایش سن خسته به نظر می رسند. هر چقدر هم که استراحت کنند، به نظر می رسد که زیر چشمانشان حلقه های سیاهی دارد و گود شده است. در واقع، این امر به دلیل از دست دادن حجم آب در داخل و اطراف چشم است. اگر متوجه شدید که ناحیه زیر چشم شما تیره شده است نگران نباشید.

خبر خوب اینکه بسیاری از داروهای خانگی، محصولات مراقبت از پوست و درمان‌های پزشکی برای کمک به مقابله با حلقه‌های تیره زیر چشم و گودی زیر چشم وجود دارد. در ادامه این مطلب از ویکی درمان درباره درمان خانگی گودی زیر چشم شرح می دهیم.

علت گودی و سیاهی زیر چشم چیست؟

دایره های سیاه اطراف و زیر چشم زمانی می توانند ایجاد شوند که رگ های خونی شکننده و شکسته  شده و باعث تغییر رنگ در دو لایه رویی پوست می شوند همچنین می توانند در نتیجه گردش خون ضعیف ایجاد شوند. برخی از افراد ممکن است مستعد گودی زیر چشم باشند در اینصورت انجام یکسری موارد می تواند به این امر دامن بزند و آن را تشدید کند. در ادامه برخی از این عوامل ذکر شده اند.

رابطه DNA و سلامتی شما

  • سن: افراد مسن بیشتر در معرض گودی زیر چشم هستند.
  • ژنتیک: ژن‌های شما می‌توانند باعث هیپرپیگمانتاسیون اطراف چشم و گودی شوند.
  • آلرژی های مزمن و مالیدن چشم ها می تواند باعث این مشکل شود.
  • ابتلا به بیماری خودایمنی مانند درماتومیوزیت یا اختلال تیروئید.

بهترین کرم برای گودی زیر چشم

سبک زندگی

  • کمبود خواب
  • خشکی چشم
  • کم آبی بدن 
  • ماندن در آفتاب زیاد 
  • خستگی چشم
  • دود سیگار 

درمان خانگی گودی زیر چشم کدام اند؟

برای درمان خانگی گودی زیر چشم موارد زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

  • خواب کافی

بسته نشد کافی چشم می تواند باعث تجمع مایع در زیر چشم و ایجاد گودی در زیر چشم شود. برای اطمینان از اینکه به اندازه کافی می خوابید، ممکن است لازم باشد روال خواب خود را تغییر دهید. ۶ ساعت قبل از خواب کافئین را کنار بگذارید و از ورزش کردن یا غذا خوردن خیلی نزدیک به زمان خواب خودداری کنید. خاموش کردن وسایل الکترونیکی ۱ تا ۲ ساعت قبل از خواب می تواند منجر به خواب راحت تری شود.

  • بالش مناسب

گودی زیر چشم شما ممکن است نتیجه میزان خواب شما نباشد، بلکه نتیجه وضعیتی باشد که در آن می خوابید. استفاده از بالش مناسب هنگام خواب بسیار مهم است.

  • ماسک خیار

خیار ممکن است شناخته شده ترین گیاه زیبایی بخش برای پوست باشد و محتوای بالای آب آن می تواند در درمان گودی زیر چشم مؤثر باشد. این درمان زمانی بهترین نتیجه را دارد که بتوانید به مدت ۱۵ دقیقه با برش های خیار سرد روی چشمان خود دراز بکشید. پس این روش یکی از راههای درمان حانگی گودی زیر چشم است.

رفع گودی زیر چشم

  • استفاده از چای

چای سیاه یا سبز کافئین دار در درمان خانگی گودی زیر چشم استفاده می شود. ابتدا دو کیسه چای را به مدت ۵ دقیقه در آب داغ قرار دهید و سپس آنها را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در یخچال قرار دهید. چای کیسه ای را روی چشم های بسته خود بمالید و ۵ تا ۱۰ دقیقه استراحت کنید. سپس با آب خنک بشویید. این کار به افزایش گردش خون در ناحیه چشم، کوچک شدن عروق خونی و کاهش احتباس مایعات کمک می کند.

  • استفاده از کانسیلر

پوشاندن گودی زیر چشم با کانسیلر راهی برای پنهان کردن آن است و البته بعد از شستشوی صورت اثر آن از بین می رود.

  • کمپرس سرد

قرار دادن کمپرس سرد روی چشم‌ها می‌تواند به انقباض رگ‌های خونی که باعث گودی و سیاهی دور چشم می‌شوند کمک کند.

  • کاهش استفاده از نمک

سدیم بیش از حد در رژیم غذایی شما می تواند احتباس مایعات را افزایش دهد و تجمع مایعات در اطراف چشم می تواند منجر به گودی زیر چشم شود. انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم سدیم در روز مصرف نکنید. 

  • دریافت آنتی اکسیدان

خوردن غذاهای فرآوری شده خاص می تواند استرس اکسیداتیو را افزایش دهد و منجر به التهاب، از جمله در ناحیه چشم شما شود. خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان مانند انواع توت ها، شکلات تلخ و لوبیا می تواند به مقابله با این اثرات کمک کند. همچنین می توانید از کرم دور چشم غنی از آنتی اکسیدان یا بالم زیر چشم خود استفاده کنید.

کرم برای گودی زیر چشم

  • روغن بادام

مخلوطی از روغن بادام و ویتامین E در صورت استفاده به مرور زمان ممکن است یک راه درمان خانگی گودی زیر چشم باشد. این مخلوط را قبل از خواب زیر چشمان خود ماساژ دهید. وقتی از خواب بیدار شدید، ناحیه مورد نظر را با آب سرد بشویید.

  • مصرف پتاسیم

غذاهای غنی از پتاسیم می توانند به کاهش مایعات اضافی که باعث گودی زیر چشم می شود کمک کنند. سعی کنید موز، لوبیا و سبزیجات برگدار را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

  • کاهش استرس

استرس می تواند باعث افزایش گودی زیر چشم شود. گفتن کاهش استرس آسان‌تر از انجام آن است، اما خواب بیشتر و ورزش منظم روش های خوبی برای شروع هستند. 

  • ماساژ چشم

ماساژ ۳۰ ثانیه ای چشم می تواند به درمان خانگی گودی زیر چشم کمک کند. استفاده از حرکات ضربه ای ملایم دور چشم می تواند جریان خون را در این ناحیه ایجاد کند. بر خلاف یک آرایش کامل صورت، ماساژ چشم ضربه ای به آرایش شما آسیب نمی رساند و روشی کاملا بی هزینه است!

  • پاک کردن آرایش چشم

همیشه قبل خواب آرایش چشمتان را پاک کنید.

  • استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل طیف گسترده ای از کاربردهای عملی دارد، بنابراین جای تعجب نیست که بتوانید از آن در درمان خانگی گودی زیر چشم نیز استفاده کنید. پس از شستن صورت، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل با دمای اتاق را زیر هر چشم به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید.

تزریق چربی زیر چشم

  • شیر درمانی

شیر حاوی اسید لاکتیک است و می تواند به عنوان کمپرس استفاده شود. دو گلوله پنبه را در شیر سرد خیس کنید و سپس آنها را زیر چشم خود نگه دارید، یک راه مؤثر درمان خانگی گودی زیر چشم و سیاهی اطراف آن.

  • کره یخی

غلتک یا کره یخی وسیله ای است که می توانید روی ناحیه زیر چشم خود حرکت دهید. این ابزار را شب در فریزر قرار دهید و صبح از آن استفاده کنید.

سوالات متداول

دلایل به وجود آمدن گودی زیر چشم چیست؟

خستگی، آلرژی، ژنتیک، اختلالات رنگدانه ای، افزایش سن، از دست دادن کلاژن و چربی

چه درمان های دیگری برای رفع تیرگی زیر چشم وجود دارد؟

تزریق ژل ( پرکننده )، پی آر پر، مزوتراپی

سخن پایانی

مشکل گودی زیر چشم می تواند هر کسی را تحت تأثیر قرار دهد. سن، رنگدانه های پوست و ژنتیک نیز از عوامل مهم ایجاد این مشکل است. برخی تغییرات در سبک زندگی، مانند ترک سیگار و بیدار نبودن تمام شب می تواند سیاهی دور چشم را بهبود بخشد.

در برخی موارد ممکن است نیاز باشد به بهترین دکتر پوست مراجعه کنید.. یک متخصص پوست می تواند به شما کمک کند و در صورت مؤثر نبودن درمان خانگی گودی زیر چشم، درمان های پزشکی احتمالی را به شما پیشنهاد دهد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *