صفر تا صد خواص روغن بادام شیرین و تلخ بر کل بدن چیست؟

۰
(۰)

دو نوع روغن بادام وجود دارد: تلخ و شیرین و هر دو نوع خواص روغن بادام و کاربردهای متفاوتی دارند. روغن بادام تلخ بوی قوی دارد و در صابون‌ها، رایحه‌درمانی و ماساژ درمانی استفاده می‌شود. استفاده از آن برای پوست شما بی خطر است؛ اما اگر آن را بخورید یا بنوشید، می تواند سمی باشد. روغن بادام شیرین از بادام شیرین به دست می آید. معمولاً به عنوان یک عنصر در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو استفاده می شود.

در این مقاله از ویکی درمان در مورد روغن بادام صحبت می کنیم که به سادگی از فشردن بادام به دست می آید، روغن بادام تصفیه نشده است و بیشتر این مواد مغذی و طعم اصلی روغن را حفظ می کند. روغن بادام تصفیه شده، از حرارت دادن و تصفیه شیمیایی روغن بادام تصفیه نشده به دست می آید. این روغن در برابر گرما مقاومت بیشتری دارد اما حاوی مواد مغذی کمتری است.

خواص روغن بادام بر پوست و مو

خواص روغن بادام برای پوست بسیار زیاد است، مانند کاهش ظاهر جای زخم و چین و چروک. همچنین فوایدی برای سلامت مو نیز دارد.

خواص روغن بادام برای درمان بیماری های پوستی

روغن بادام آبرسانی است که می تواند به مرطوب کردن پوست کمک کند. همچنین می تواند یک نرم کننده باشد که به صاف شدن پوست کمک می کند. این خواص روغن بادام را به یک ماده محبوب برای محصولات مراقبت از پوست تبدیل می کند. روغن بادام به طور کلی برای پوست های حساس بی خطر است زیرا غیر تحریک کننده و سبک است. روغن بادام در درمان برخی بیماری های مزمن پوستی مانند پسوریازیس، آکنه، اگزما و درماتیت مؤثر است.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از کرم دست ساخته شده با روغن بادام شیرین می تواند درماتیت دست را تسکین دهد. در یک مطالعه، افرادی که از این کرم استفاده کردند دریافتند که این کرم علائمی مانند سوزش، سوزش، قرمزی و خارش پوست را تسکین می دهد. برخی از افراد روغن بادام را به عنوان مرطوب کننده روزانه صورت استفاده می کنند زیرا احساس می کنند که رنگ پوست آنها را بهبود می بخشد. 

خواص روغن بادام برای کاهش جای زخم

بهبود زخم پس از جراحت یا جراحی می تواند باعث ایجاد جای زخم شود. پزشکان طب آیورودا و چین باستان از روغن بادام برای کاهش ظاهر جای زخم و تسکین پوست استفاده می کنند. برخی افراد از روغن بادام برای رفع جای آکنه استفاده می کنند.

خواص روغن بادام برای از بین بردن علائم کشش

وقتی بدن شما در دوران بلوغ یا بارداری رشد سریعی را تجربه می کند، کشش می تواند باعث شکسته شدن کلاژن و الاستین پوست شود. با بهبود پوست، کشش و ترک در آن ایجاد می شود.

تحقیقات نشان داده است که روغن بادام ممکن است به جلوگیری از ترک‌های پوستی در افراد باردار و کاهش خارش ناشی از ترک‌های پوستی در هنگام بهبودی پوست کمک کند. یک مطالعه بر روی افراد باردار نشان داد که استفاده روزانه از روغن بادام بروی ترک، علائم کشیدگی پوست را کمتر می کند.

خواص روغن بادام بر پوست و مو

مطالعه بیشتر : روغن رزهیپ

 کاهش آسیب اشعه ماوراء بنفش

قرار گرفتن زیاد در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید (UV) می تواند باعث پیری زودرس پوست شود. اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به خطوط ریز، چین و چروک و لکه های تیره روی پوست شود.

تحقیقات نشان داده است که خواص روغن بادام ممکن است در کند کردن فرایند پیری زودرس ناشی از آسیب خورشید موثر باشد. روغن بادام یک سد موثر است که از پوست در برابر اشعه های مضر UV محافظت می کند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در روغن دارای خواص آنتی اکسیدانی است که از آسیب سلولی ناشی از اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند.

خواص روغن بادام برای موهای سالم

روغن بادام سرشار از بیوتین است، بنابراین به حفظ سلامت و استحکام مو کمک می کند. وقتی روغن بادام به شامپو اضافه می‌شود، می‌تواند به موها درخشندگی طبیعی بدهد که آن را سالم و درخشان می‌کند. استفاده از روغن بادام به طور مستقیم روی پوست سر به جلوگیری از ریزش مو کمک می کند، همچنین با داشتن SPF 5 طبیعی می تواند به محافظت از موهای شما در برابر آسیب های خورشید کمک کند.

اگر پوست سرتان دچار خارش و یا شوره است، مالیدن روغن بادام به طور مستقیم روی پوست سر ممکن است به کاهش التهاب و تسکین پوست شما کمک کند. خواص ضد باکتریایی و قارچ کش آن باعث می شود که در متعادل کردن مخمری که باعث شوره سر می شود موثر باشد. افزودن مقداری روغن بادام به اندازه یک نخود به انتهای موهایتان ممکن است به آبرسانی مو و کاهش وز شدن و موخوره کمک کند زیرا این روغن به راحتی در پوست فرو می‌رود و به خوبی پوست سر را آبرسانی کرده و فولیکول‌های مو را تمیز می‌کند.

در سطح سلولی، خواص روغن بادام ممکن است به صاف کردن مو و ترمیم آسیب مو کمک کند. همچنین می تواند به موها رطوبت و قابلیت ارتجاعی اضافه کند زیرا سرشار از اسیدهای چرب امگا است.

خواص روغن بادام بر سلامت کل بدن

خواص روغن بادام بر سلامت کل بدن

روغن بادام مملو از کاربردهای دارویی مختلف و همچنین فواید سلامتی است. خواص روغن بادام بر تقویت سیستم ایمنی، سمیت کبدی و التهاب اثبات شده است. 

سطح کلسترول

خواص روغن بادام قادر است سطح کلسترول را تنظیم کند. مصرف روزانه روغن بادام باعث افزایش سطح کلسترول HDL و کاهش کلسترول LDL به طور طبیعی می شود. همچنین اجازه می دهد تا مواد مغذی و اکسیژن آزادانه از طریق خون جریان یابد. خواص روغن بادام خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد و از بیماری های قلبی مانند التهاب مزمن و کلسترول بالا جلوگیری می کند.

جلوگیری از دیابت 

دیابت وضعیتی است که به دلیل افزایش قند خون رخ می دهد، زیرا سلول های پانکراس قادر به تولید انسولین مناسب نیستند. روغن بادام به تنظیم سطح قند خون کمک و از بیماری دیابت جلوگیری می کند.

حفظ وزن 

رژیم غذایی سرشار از بادام به کاهش وزن کمک می کند. تحقیقات نشان می‌دهد، افرادی که بادام را در رژیم غذایی خود مصرف می‌کنند، در مقایسه با افرادی که بادام را در رژیم غذایی خود قرار نداده‌اند، کاهش وزن خواهند داشت.

سلامت روده بزرگ

خواص روغن بادام برای حفظ سلامت روده مفید است. مصرف بادام احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش می دهد. تزریق روغن بادام برای درمان افتادگی رکتوم در کودکان استفاده می شود. روغن بادام به عنوان یک ملین عمل می کند که یبوست را تسکین می دهد. مصرف دو قاشق غذاخوری روغن بادام مفید است.

خواص روغن بادام برای موهای سالم

درمان گوش درد

خواص روغن بادام برای تسکین گوش درد اثبات شده است. همچنین برای نرم کردن موم گوش و تسکین انسداد لوله های تهویه گوش استفاده می شود. قاشق غذاخوری را در آب داغ گرم کنید و سه قطره روغن بادام را داخل قاشق بریزید. سپس آن را در گوش بریزید.

چکیده مقاله

روغن بادام به طور گسترده ای در منطقه مدیترانه و آسیای جنوب شرقی و آمریکا کشت می شود. روغن استخراج شده از مغز بادام باعث سلامت پوست و مو و سلامت قلب می شود. این روغن حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب غیراشباع، ویتامین E، پتاسیم، پروتئین و روی و همچنین ویتامین ها و مواد معدنی است که برای پوست، قلب و مو مفید است؛ به همین دلیل یکی از پیشنهادهای بهترین دکتر پوست میتواند همین روغن باشد.

خواص روغن بادام برای بدن ناشی از دارا بودن ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان هاست. استفاده از روغن بادام ممکن است به تسکین و آبرسانی پوست و مو کمک کند. برخی از روغن بادام برای بهبود جای زخم ها، ترک‌های پوستی و چین و چروک و درمان بیماری‌های پوستی استفاده می‌کنند. 

  • آیا روغن بادام شیرین برای پوست خواصی دارد؟

بله دارای خواص جوان کننده پوست، ضد آفتاب، درمان پوست، درمان آکنه و ضد لک می باشد.

  • آیا روغن بادام پف و حلقه های زیر چشم را کاهش می دهد؟

روغن بادام به دلیل وجود رتینول، ویتامین E و ویتامین K باعث شل شدن پوست زیر چشم و کاهش خطوط ریز اطراف چشم می شود.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *