بهترین راه جلوگیری از نیش حشرات در تابستان 

۰
(۰)

در سراسر جهان در فصول گرم سال برای جلوگیری از نیش حشرات در تابستان، افراد به دنبال راه حل مناسب می‌گردند. راه حل مناسب برای جلوگیری از نیش حشرات در تابستان برای همه افراد به خصوص کودکان واجب است. این مورد به دلیل مقیاس کوچک حشرات کمی سخت است. ولی چون این حشرات کوچک ممکن است ناقل بیماری باشند و عوارض شدید ایجاد کنند، باید جانب احتیاط رعایت شود. 

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که راه جلوگیری از نیش حشرات در تابستان چیست و چگونه می‌توان به مقابله با آن پرداخت؟ نگران نباشید زیرا در این مقاله از ویکی درمان، تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

مطلب پیشنهادی: آلرژی در کودکان

آگاهی از جلوگیری از نیش حشرات در تابستان

پیش از هر چیز به شما توصیه می‌کنیم تا لوسیون به همراه داشته باشید تا در صورت گزیدگی، از آن استفاده کنید تا خارش از بین برود. امروزه مقابله با گزش حشرات، یکی از معضلات اساسی است؛ زیرا نمی‌توان حشرات را به طور کامل از بین برد. کودکان بیش از بزرگسالان در معرض آسیب‌های احتمالی از گزش حشرات می‌باشند. 

حشراتی مثل کنه، پشه، مگس و کک می‌توانند بیماری‌هایی مثل تب زرد، زیکا، دونگی و لایم را منتقل کنند. به همین دلیل به راحتی می‌توان پی برد که چرا محققین در تلاش برای یافتن راهی برای جلوگیری از نیش حشرات در تابستان هستند.

آگاهی از نیش حشرات

پیدا کردن راهی برای پیشگیری از نیش حشرات از این جهت اهمیت می یابد که ممکن است باعث بروز عوارض خفیف شود. همچنین می‌توان انتظار بیماری‌های شدید نیز داشت. در مواردی، گزش حشرات ماندگار است و فرد با اختلالات جسمانی درگیر می‌شود.

با پیشرفت علم و تکنولوژی، برای بسیاری از اثرات ناشی از گزش حشرات واکسن یا دارو تولید شده‌است. اما همچنان برخی از بیماری‌ها در دایره این موارد درمانی قرار نمی‌گیرد. برای بیماری هایی مثل تب زرد و مالاریا واکسن وجود دارد ولی همچنان برای بیماری لایم و زیکا داروی موثر تولید نشده‌است.

مطلب پیشنهادی: بهترین صبحانه برای کودکان

جلوگیری از نیش حشرات در سفر

شاید در سفر به یک نقطه جغرافیایی، سوال شما این باشد که برای جلوگیری از گزش باید از کرم یا اسپری جلوگیری از نیش حشرات در تابستان استفاده کرد؟ در پاسخ به این سوال باید این نکته را در نظر بگیرید که مقصد شما کجا می‌باشد.

اگر قصد سفر به جایی دارید که در رابطه با موقعیت و شرایط آن اطلاعات کافی را ندارید، قطعا باید مقصد خود را بررسی کنید. مقصد و فعالیت‌های انجام گرفته از جانب شما، تعیین می‌کند که چه اقدامی مناسب است. همچنین از طریق منابع اینترنتی می‌توانید متوجه شوید که چه واکسن و دارویی نیاز دارید و یا اینکه میزان ریسک سفر خود را تعیین کنید تا از گزش حشرات ناقل بیمار در امان بمانید.

فعالیت هایی که شما را در معرض گزش حشرات قرار می دهد

پیش از اینکه به دنبال راه حل باشید که بتوانید عوامل جلوگیری از نیش حشرات در تابستان را بیابید؛ باید با فعالیت‌هایی که شما را در معرض آن قرار می‌دهد آشنا شوید. انجام فعالیت‌هایی مثل پیاده‌روی، بازدید از جنگل و مزارع می‌تواند ریسک گزش را افزایش دهد. با آشنایی با این موقعیت‌ها می‌توانید راه حل دقیق‌تری را برای پیشگیری، اتخاذ کنید. برای مثال در صورت کمپینگ در مناطق جنگلی از کرم جلوگیری از گزش استفاده کنید.

جلوگیری از نیش حشرات در سفر

جلوگیری از نیش پشه

با شناخت حشرات و بیماری‌هایی که از طریق آنها منتقل می‌شود می‌توانید راه مقابله آن را بیابید. پشه از جمله حشراتی است که می‌تواند ناقل بیماری‌های مختلف باشد. از جمله بیماری‌هایی که از طریق آن منتقل می‌شود شامل:

  • دنگی
  • مالاریا
  • تب دره ربفت
  • ویروس آنسفالیت دره موری
  • تب زرد
  • ویروس نیل غربی
  • زیکا
  • چیکونگولیا
  • آنسفالیت ژاپنی

جلوگیری از نیش حشرات در تابستان از اهمیت بسزایی برخوردار است. زیرا گزیدگی توسط برخی پشه‌ها می‌تواند اثرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. برای مثال آنسفالیت می‌تواند در صورت عدم درمان، منجر به کما و مرگ بشود.

جلوگیری از نیش کنه

از دیگر حشراتی که در اثر گزش می‌تواند دردسرهای زیادی را با خود به همراه آورد، کنه است. کنه‌های می‌توانند در انتشار بیماری تب گزش کنه آفریقایی و آنسفالیت ناشی از کنه نقش داشته باشند. همان طور که گفته شد، آنسفالیت باعث التهاب بافت مغزی می‌شود. زمانی که این ویروس از طریق کنه وارد خون شود و به بافت مغز برسد، در عملکرد آن اختلال ایجاد می‌کند. ویروس آنسفالیت از طریق تنفس نیز قابلیت انتقال را دارد. 

جلوگیری از نیش پشه

روش های جلوگیری از نیش حشرات در تابستان

برای جلوگیری از گزش نیش حشرات در تابستان به شما چند توصیه پیشنهاد می‌کنیم:

  • عدم استفاده از عطر و رنگ‌های روشن: سعی کند تا در فصل تابستان از لباس‌های رنگ روشن استفاده نکنید. حشرات علاوه بر اینکه جذب آب راکد می‌شوند، به عطرها و رنگ‌های روشن نیز علاقه دارند.
  • استفاده از کرم و اسپری ضد گزش: شما می‌توانید بخش‌های آزاد پوست را به وسیله کرم و اسپری، عایق کنید. این نکته را رعایت کنید تا ترکیبات آن وارد چشم نشود و دست کم سه بار در روز از آن استفاده کنید.
  • بررسی لباس کودک: با پوشیدن لباس‌های آستین بلند و شلوار بلند از گزش حشرات جلوگیری کنید. اگر کودک شما قصد دارد که در چمن بازی کند، بهتر است تا چکمه بپوشد. با بررسی لباس کودک برخی حشرات مثل کنه، فرصت برای نیش زدن پیدا نمی‌کنند. اگر مشاهده کردید که سر کنه در داخل پوست قرار دارد از یک موچین برای برداشتن آن استفاده کنید.
  • استفاده از روغن نعناع: استفاده از روغن نعناع یکی از درمان‌های خانگی است که دافعه پشه است. بهتر است با استفاده از روغن کانولا آن را رقیق کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *