معجزه شگفت انگیز حنا برای تقویت موی سر!

۵
(۳)

تقویت موی سر با حنا از دوران قدیم از رایج ترین روشهای درمان بوده است. حنا علاوه بر اینکه یک رنگ بسیار زیبا به موهای شما می­دهد آنها را نیز از عمق پوست سر تقویت و تغذیه می­کند. رشد موها روندی کند و خسته کننده است. اگر بخواهیم از مواد شیمیایی برای تقویت مو­ی سر استفاده کنیم جز آسیب زدن به مو کار دیگری انجام نداده­­­ ایم و تلاشی کاملا بی ثمر داشتیم. اما با انتخاب یک روش درمان طبیعی برای نقویت مو سر با حنا می­توانیم موهایی زیبا، درخشان و پر پشت داشته باشیم.

حنا چیست و انواع حنا کدامند؟

حنا گیاهی همیشه سبز است که در آسیا و منطقه مدیترانه کاشت می­شود. اما امروزه در مناطق گرمسیری و نیمه خشک جهان نیز یافت می­ شود. برای قرن ها اعتقاد بر این بوده است که هنر نقاشی حنا بر روی بدن، باعث ایجاد عشق، خوش شانسی، حفافظت از فرد در برابر هر گونه شر می­شده است.

باید بدانید که حنا سه نوع مختلف دارد:

  • حنا طبیعی:

که به آن حنا قرمز نیز گفته می­شود، به سرعت پس از مخلوط شدن با آب و استفاده بر روی سر یا بدن واکنش نشان می­دهد. اگر می­خواهید موهای خود را به طور طبیعی و بدون آسیب رنگ کنید، از این حنا باید استفاده کنید.

  • حنا خنثی:

همانطور که از نامش پیداست، هیچ نوع رنگی به مو نمی دهد. این پودر از گیاه حنا نیست؛ بلکه گیاهی بنام سنا ایتالیکا بدست می­آید. بعضی از افراد که تصمیم دارند بدون رنگ آمیزی، موهای خود را به طور طبیعی حالت دهند از این نوع حنا استفاده می­کنند.

  • حنا سیاه:

حاوی رنگها و مواد شیمیایی نامشخص است که می­تواند پوست سر را به سرعت سیاه کند. اما اگر بیش از ۲-۳ روز باقی بماند می تواند باعث واکنش های شدید آلرژیک و ایجاد زخم دائمی شود.

حنا چیست و انواع حنا کدامند؟

فواید تقویت موی سر با حنا

تقویت موی سر با حنا مخصوصا موهای چرب، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است. برخی از مزایای حنا شامل:

  1. به دلیل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد باعث خنک شدن پوست سر می­شود. همچنین از رشد قارچ هایی که باعث ایجاد شوره می­شوند جلوگیری می­کند.
  2. Ph پوست سر و تولید روغن را متعادل می­کند و عملکرد طبیعی غدد چربی را بازیابی میکند.
  3. تقویت موی سر با حنا بهترین درمان ریزش مو است.
  4. مواد مغذی موجود در حنا ضمن اصلاح صدمات به تغذیه مو کمک می­کند. تحقیقات ثابت می­کند. تقویت موی سر با حنا باعث آسیب نرسیدن به مو و باعث استحکام آن نیز می­شود.
  5. تقویت موی سر با حنا باعث مرطوب شدن موها و تغذیه آن می شود.
  6. دارای خواص دارویی است. مثل: ضد میکروب، ضد دیابت، ضد سرطان، ضد التهاب، ضد انگل، ترمیم زخم، تنظیم کننده سیستم ایمنی، سل است.

مضرات حنا برای مو

باید توجه داشت که هر ماده ای که فایده ای داشته باشد قطعا مضرات خودش را نیز دارد. از مضرات حنا میتوان تنها به یک مورد زیر اشاره کرد:

باید از حنای طبیعی استفاده کنیم؛ زیرا بیشتر پودرهای حنا موجود در بازار شامل مواد شیمیایی برای بهبود نتایج رنگ هستند. پارافنیلن دی آمین ماده شیمیایی است که در اثر تماس با پوست می­تواند، واکنش های نامطلوبی ایجاد کند. شاید با اولین بار استفاده کردن مشکلی پیش نیاید، اما هرچه پوست شما با ماده شیمیایی بیشتر تماس پیدا کند، احتمال واکنش آلرژیک بیشتر می­شود.

مضرات حنا برای مو

چگونه از پودر حنا برای تقویت مو استفاده کنیم؟

می­توان با روش های متفاوتی از تقویت موی سر با حنا استفاده کرد:

  1. ماسک حنا مو
  2. ترکیب پودر حنا و روغن آملا
  3. ترکیب پودر حنا با آلوئه ورا
  4. ترکیب شیر نارگیل و پودر حنا
  5. ترکیب پودر حنا با چغندر
  6. ترکیب تخم مرغ با حنا
  7. ترکیب روغن کرچک با پودر حنا

در تمامی این موارد دستور عمل ترکیب یکی است:

درون یک کاسه شیشه ای، پودر حنا و آب را تا زمانی که یک مخلوط غلیظ به دست آورید؛ هم بزنید و به خوبی ترکیب نمایید. می­توانید مقداری روغن نارگیل را روی خط ریش، گوشها و گردنتان بمالید، تا رنگی نشود. دستکش را دستتان و شروع به مالیدن آن روی ریشه های مو کنید و هنگامی که همه موهای تان را با این مخلوط آغشته کردید، سر خود را با یک کلاه حمام بپوشانید.

چند ساعت منتظر بمانید و اجازه دهید تا به خودی خود خشک شود و در نهایت با شامپو بشویید. این درمان را ماهی یک بار تکرار کنید و از نتیجه تقویت موی سر با حنا لذت ببرید.

خلاصه مطلب

این گیاه معجزه گر طبیعی است که می­توان از آن برای رشد و تقویت مو و درمان کچلی استفاده کرد. البته برای این که بتوانید با اطمینان از حنا استفاده کنید، باید مطمئن بشوید که صد درصد ارگانیک است. از تقویت موی سر با حنا غافل نشوید. برای افزایش آگاهی در این زمینه می توانید مقاله تاثیر حنا هندی بر روی رشد موها را در سایت ویکی درمان بخوانید.

سولات متداول

  • حنا چه مدت روی موها می ماند؟

حنا رنگ موی دائمی است. گاهی بین ۴ تا ۶ هفته بر روی سر می­ماند. گاهی هم ممکن است دو بار در ماه موهایتان را حنا کنید. بستگی به جنس و نوع موی شما نیز دارد.

  • آیا حنا می­تواند باعث بیماری شود؟

حنا هنگام استفاده روی مو یا پوست برای بیشتر بزرگسالان بی خطر است. اما، گاهی اگر طبیعی نباشد، می تواند برخی از عوارض جانبی مانند التهاب روی پوست، خارش، تورم، قرمزی، پوسته پوسته شدن، سوزش، شکستگی پوست و ایجاد زخم در پوست بشود.

  • آیا حنا موهای خاکستری را می­پوشاند؟

حنا وقتی با برخی از مواد طبیعی مانند پودر آملا، پودر قهوه، کشک یا ماست ساده مخلوط شود، می­تواند موهای خاکستری شما را بپوشاند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۳

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۱۳ دیدگاه

  1. سلام من پوست سرم ب شدت چرب و موهام هم کم شده از چ ماسکی از حنا استفاده کنم؟ و این ک چند وقت یکبار باید استفاده کنم ممنون میشم پاسخ بدین

    1. دوست عزیز استفاده زیاد از هر چیزی هر چند خوب، میتونه مشکل آفرین باشه. حنا با وجود اینکه کلی خاصیت داره و گیاهی هست ممکن هست با استفاده زیاد موجب حساسیت پوست موی سرتان شود. پس تعادل را در استفاده از این گیاه پرخاصیت حفظ کنید.

    1. احتمال زیاد مشکلیس پیش نمیاد. ولی قبل از اینکه به کل موهاتون بزارید به یک قسمت از موتون بزارید که تست کنید اگر اوکی بود روی کل موهاتون قرار بدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *