تزریق ژل گونه : بررسی نکات + مراحل+ هزینه و ماندگاری ژل گونه

۰
(۰)

به محصولاتی که شامل  کلاژن، هیدروکسی آپاتیت کلسیم و هیالورونیک هستند، ژل صورت می‌گویند. با معرفی انواع ژل ها و فیلرها در صنعت مد، تحول بزرگی پدیدار شد. تزریق ژل گونه یکی از راه های زیبایی و جوانسازی پوست است که باعث حجم دهی و رفع چین و چروک پوست می‌شود. در این مقاله از ویکی درمان با ما همراه باشید تا به بررسی تمام جوانب تزریق ژل گونه بپردازیم.

برای تزریق ژل باید از پزشک معالج مجرب مشورت بگیرید تا شما را راهنمایی کند. مکان هایی از صورت که نیاز به برجستگی دارد توسط پزشک مشخص می‌شود. پزشک درباره تاریخچه ابتلا به بیماری یا مصرف دارو از شما سوال می‌پرسد و با توجه به این عوامل، میزان و نوع تزریق ژل را برای شما مشخص می‌کند و نتیجه بهتری را برای شما به ارمغان می آورد.

نکاتی در مورد تزریق ژل گونه

ترکیبات استفاده شده در ژل ها، معمولا سازگار با پوست و طبیعی است. ترکیب اصلی سازنده آن هیالورونیک اسید  است که به تولید کلاژن پوست کمک می‌کند. این ماده بی خطر است و به مرور زمان تجزیه و جذب پوست می‌شود. اگر تزریق ژل گونه در مراکز نامعتبر، آرایشگاه ها و توسط افراد غیر متخصص انجام شود، می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بگذارد. این عوارض به دلیل استفاده از ژل های نامناسب و توجه نکردن به نکات بهداشتی می‌باشد.

زمانی که برای انجام آن در نظر گرفته می‌شود، حدود نیم ساعت است. در برخی مواقع امکان دارد که انجام آن تا یک ساعت نیز به طول بینجامد. ولی در حالت کلی بیشتر از یک ساعت طول نمی‌کشد و در مدت زمان کوتاه، انجام می‌شود. قبل از تزریق ژل گونه باید به این نکات توجه کنیم:

  • در روز مراجعه از محصولات آرایشی روی پوست صورت استفاده نکنید و بدون آرایش باشید.
  • قبل از انجام بوتاکس نباید داروهای رقیق کننده خون و الکل مصرف کنید.
  • مصرف مسکن ها ضد التهاب را قطع کنید.

ماندگاری تزریق ژل گونه

عوامل مختلفی در ماندگاری ژل تاثیر می‌گذارد که شامل مارک و نوع ژل، سن فرد و جنس پوست است. با رعایت نکات مراقبت پوستی می‌توان ماندگاری را افزایش داد. به طور میانگین ماندگاری که برای آن در نظر گرفته می‌شود، بین ۶ ماه تا ۲ سال است. همان طور که گفته شد ماندگاری تزریق ژل به مارک و بند آن مرتبط است و با آشنایی با این برندها، میزان ماندگاری را می‌توانیم افزایش دهیم.

ماندگاری تزریق ژل گونه

افرادی که نمی توانند تزریق ژل گونه را انجام دهند

افرادی که به این بیماری ها مبتلا هستند، بهتر است از تزریق ژل گونه بپرهیزند.

  • زنان شیرده و باردار
  • افرادی که داروی رقیق کننده خون استفاده می‌کنند.
  • افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و حساسیت.
  • کسانی که در محل تزریق دارای جوش یا مشکلات پوستی دارند.
  • مبتلایان بیماری قلبی و عروقی.

مزایای تزریق ژل گونه

این روش جراحی جز پرطرفدارترین روش از بین بردن چین و چروک و فرم دهی به صورت می‌باشد. مزایا آن در ادامه ذکر شده‌است:

  • بدون نیاز به بی هوشی است و تنها از بی حسی موضعی استفاده می‌شود که در مدت زمان ۲ ساعت ماندگار است.
  • ژل ها برای ماه‌ها بر چهره شما می‌مانند.
  • خطرات عفونت در این روش کم است.
  • صرفه اقتصادی نسبت به عمل‌های جراحی پلاستیک تهاجمی دارد
  • فیلرهای تزریقی را می‌توان اصلاح کرد تا زمانی به نتیجه دلخواه رسید. (حجم بیشتری را به گونه تزریق کرد تا نتیجه برسید.)

عوارض تزریق ژل گونه

به طور کلی انجام تزریق ژل گونه به خودی خود، عوارض خاصی ایجاد نمی‌کند بلکه عوامل جانبی مثل مراجعه به کلینیک نامعتبر می‌تواند برای فرد چالش آفرین باشد. از جمله این مشکلات شامل نامتقارن شدن گونه‌ها، کبودی یا خون مردگی، التهاب و قرمزی، ورم و احساس بی حسی در محل تزریق می‌باشد.

مراحل تزریق ژل

همان طور که در این مقاله گفته شد، ابتدا باید با پزشک جلسه مشاوره برگزار کرد و سابقه مصرف دارو یا ابتلا به بیماری را با او در میان گذاشت تا بهترین متد را برای شما عزیزان در نظر بگیرد. سپس با تعیین نوبت برای تزریق ژل گونه در محل حاضر می‌شویم. محل های تزریق مشخص شده و سپس کرم های بی حس کننده و بی حسی موضعی تزریق می‌شود.

با تزریق ژل گونه میان بافت های پوستی، گونه ها برجسته شده و افتادگی آن از بین می‌رود؛ این کار با پر کردن جای خالی چربی‌های از دست رفته انجام می‌شود. با گذشت چند روز که اثرات التهابی از بین رفت، درباره نتیجه به دست آمده می‌توان نظر داد.هزینه تزریق ژل گونه

هزینه تزریق ژل گونه

تزریق ژل گونه یک روش آسان با عوارض کم برای اعمال تغییرات و زیبایی پوست می‌باشد و از آن برای از بین بردن افتادگی و آسیب های پوست استفاده می‌شود. این عمل جز انواع عمل زیبایی است که به این خاطر، هزینه‌های آن تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرد ولی این موضوع نباید موجب نگرانی شما شود زیرا هزینه آن نسبت به سایر عمل‌های جراحی کمتر است.

عوامل دیگری مثل نوع و مقدار ژل، میزان آسیب و سن فرد مراجعه کننده و تعداد جلساتی که برای نتیجه گیری نیاز است، در هزینه تاثیر مستقیم دارد. موقعیت مکانی و محل زندگی شما در این بین بی تاثیر نیست و می‌تواند، میزان هزینه را تغییر دهد. به طور قطع این روش از کم هزینه و کم خطر ترین روش های موجود می‌باشد. درج قیمت برای آن کار ساده‌ای نیست زیرا مهارت پزشک و اعتبار کلینیک باعث ایجاد تمایز می‌شود.

سخن پایانی و سوالات متداول

مانند سایر روش‌های عمل جراحی باید در تزریق ژل گونه نکات ایمنی و بهداشتی را رعایت کرد. در این مقاله از ویکی درمان سعی شد تا چالش‌هایی که ممکن است با آن رو به رو شوید را تشریح کنیم. در صورت هرگونه سوال در بخش نظرات آن را مطرح کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به آن پاسخ دهند.

ماندگاری تزریق ژل گونه چقدر است؟

ماندگاری آن به عوامل مختلفی مثل برند ژل،سن فرد، مهارت پزشک و غیره بستگی دارد. به طور میانگین بین ۶ ماه ال ۲ سال است.

تزریق ژل گونه در دوران بارداری مشکل ایجاد می‌کند؟

اگر در دوران بارداری و شیردهی می‌باشید بهتر است از انجام آن خودداری کنید و با پزشک خود مشورت کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *