تزریق چربی به باسن

۰
(۰)

 این روزها. زنان از هر قشر در جستجوی بهترین راهی هستند که بتوانند هیکل خود را به ساعت شنی نزدیک کنند و مطابق با آمار سالانه ۲۰۱۶ ، تزریق چربی به باسن یکی از سریعترین روندهای جراحی زیبایی است که توسط جراحان پلاستیک دارای مجوز انجام می شود. افزایش باسن با تزریق فیلر و چربی، که به آن “لیفت لب به لب برزیل” نیز گفته می شود – بین سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۵ ، ۲۶٪ افزایش یافته است.

تزریق چربی به باسن چه گونه انجام می‌شود؟

در طی این روش یک جراح، چربی را از ناحیه ی مورد نظر(شکم یا ران ) از طریق لیپوساکشن خارج کرده و به باس تزریق می‌کند.در دستانی که مهارت کافی دارند ، این فقط افزایش اندازه باسن نیست ، بلکه به دست آوردن یک هیکل ساعت شنی و اصلاح مجدد کل نیم تنه ، از جمله کمر ، شکم و ران است.

همانطور که دکتر ساچا عبید، جراح پلاستیک و اعضای عضو ASPS گفته است :”آنچه ما می بینیم این است که فرهنگ آمریکایی سرانجام مفهوم زیبایی را پیدا کرده است، بیست سال پیش یک راه برای زیبا شدن در آمریکا وجود داشت و آن این بود که تا آنجا که ممکن است لاغر شوید . ولی در حال حاضر، شروع به پذیرفتن راههای زیادی برای برجسته کردن کرده ایم.”

مطلب پیشنهادی: عوارض و مزایا تزریق چربی را بدانید.

مراحلی تزریق چربی به باسن

  • این روش معمولا تحت بیهوشی کامل انجام می‌شود، اما در روش‌هایی که حجم کمتری از چربی منتقل می‌شود، ممکن است فقط با بی حسی موضعی انجام شود.(ممکن است پزشک قبل از عمل به شما داروی ضد تهوع بدهد).
  • جراح از لیپوساکشن برای از بین  بردن چربی در سایر نواحی بدن مانند لگن، معده و ران استفاده می‌کند. 
  • ذخایر چربی که به تازگی از بدن شما خارج شده، تمیز و آماده تزریق به باسن شما می‌شوند.
  • جراح با تزریق چربی پردازش شده در مناطق خاص باسن کار را به پایان می‌رساند تا ظاهر گردتر و کامل تری در باسن شما ایجاد کند. برای تزریق چربی به باسن سه تا پنج برش در اطراف باسن ایجاد می‌کند.
  • هر دو برش لیپوساکشن و تزریق چربی با بخیه بسته می شوند. سپس جراح یک لباس فشرده سازی را در برابر مناطق آسیب دیده پوست قرار می‌دهد تا خطر خونریزی به حداقل برساند.

مطلب پیشنهادی: لیست بهترین دکتر تزریق چربی

تزریق چربی به باسن

عوارض جانبی تزریق چربی به باسن

تزریق چربی به باسن در مقایسه با سایر جراحی‌ها، مانند کاشت باسن سیلیکون ممکن است خطرات کمتری داشته باشد.هنوز هم این روش مانند هر عمل جراحی دیگر خطرات و عوارض خودش را دارد:

  • عفونت
  • ماندگاری طولانی جای زخم
  • درد  شدید
  • تشکیل توده‌های زیر پوستی در نواحی مکش و تزریق شده
  • از بین رفتن پوست در مناطق عفونت شده.

تزریق چربی به باسن

گزارش های فعلی میزان کشندگی ۱ در ۳۰۰۰ را در نتیجه تزریق چربی به باسن نشان می دهد. وقتی این روش به اشتباه انجام شود ، چربی تزریق شده می تواند به رگهای بزرگ باسن وارد شود و سپس به ریه ها برود. این باعث ناراحتی تنفسی و در نهایت مرگ می شود.

هزینه‌ی تزریق چربی به باسن

به منظور تعیین هزینه تزریق چربی فاکتورهای متفاوتی باید تحت بررسی قرار گیرد ؛ از این رو گفته می شود هزینه نهایی تزریق چربی پس از معاینه بیمار توسط پزشک اعلام می گردد ؛ بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در این باره به پزشک مراجعه کرده و تحت معاینه قرار گیرید ؛ پزشک پس از انجام معاینات مورد نیاز ، هزینه این روش از جوانسازی را به شما اعلام خواهند کرد.

کلام آخر

در حالی که تزریق چربی به باسن یک عمل جراحی محبوب است، اما برای همه مناسب نیست. با جراح خود در مورد نتایج مورد نظر خود و همچنین سابقه سلامتی خود صحبت کنید. آنها ممکن است این روش یا چیز دیگری را که با نیازهای شما بهتر مطابقت دارد ، توصیه کنند.

ماندگاری چربی تزریق شده به باسن چه میزان می باشد؟

چربی تزریق شده به باسن به دلیل این که از بدن خود فرد برداشت شده احتمال پس زده شدن ندارد. ما به طور معمول امور مشخصی از چربی ها به صورت مایع آمده و توسط دفع میشوند. میزان چربی های قابل جذب حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد خواهد بود. چربیهای تثبیت شده پس از گذشت سه ماه ماندگار و دائمی خواهند بود.

مراقبتهای پس از عمل تزریق چربی به باسن چیست؟

به منظور جلوگیری از آسیب و بد فرمی چربیها در هنگام ترخیص استراحت در منزل حداقل تا دو هفته از نشستن ها و خوابیدن بر روی باسن اکیداً خودداری نمایید.

آیا تزریق چربی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد؟

هزینه تزریق چربی به باسن همانند دیگر جراحی های زیبایی تحت پوشش هیچ کدام از بیمه ها قرار نمیگیرد.

تزریق چربی بهتر است یا پروتز باسن؟

تزریق چربی به باسن نسبت به پروتز باسن از برتری هایی برخوردار می باشد. به عنوان مثال پروتز باسن خطراتی مانند: پارگی پروتز، عفونت، فرم غیر طبیعی باسن، درد بیشتر، زمان نقاهت بیشتر، پس زده شدن توسط بدن و… وجود دارد. علاوه بر همه موارد ذکر شده شما با تزریق چربی به باسن از یک مزیت دیگر یعنی تخلیه چربی نواحی چاق بهره مند خواهید شد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

احمد ملکی

احمد ملکی هستم. دانشجوی پزشکی. نویسنده و مترجم مطالب در حوزه جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی.

نوشته های مشابه

۱۰ دیدگاه

    1. زیباجوی عزیز شما می‌توانید روش‌هایی مثل تزریق بوتاکس و ژل بررسی کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحات دیگر مجله ویکی درمان مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *