بهترین کمپ ترک اعتیاد در تهران!

۰
(۰)

در این مقاله قصد داریم ۷ کمپ ترک اعتیاد برتر در تهران را مورد بررسی قرار بدیم، اما قبل از آن بگذارید تعریف درستی از اعتیاد بیان کنیم. در ادامه همراه ویکی درمان باشید.

اعتیاد چیست؟!

اعتیاد چیست؟!

اعتیاد به مواد مخدر که به آن اختلال مصرف مواد نیز می گویند، بیماری است که بر مغز و رفتار فرد تأثیر می گذارد و منجر به ناتوانی در کنترل مصرف دارو یا داروی قانونی یا غیرقانونی می شود. موادی مانند الکل، ماری جوانا و نیکوتین نیز جزو مواد مخدر محسوب می شوند.

هنگامی که معتاد هستید، ممکن است علیرغم آسیبی که این دارو ایجاد می کند، به مصرف آن ادامه دهید. اعتیاد به مواد مخدر می تواند با استفاده آزمایشی از یک ماده مخدر تفریحی در موقعیت های اجتماعی شروع شود و برای برخی افراد، مصرف مواد بیشتر هم می شود.

اگر احساس کردید شخصی از خانواده شما درگیر اعتیاد شده است به علائم زیر توجه کنید:

  • مشکلات در مدرسه یا محل کار (کاهش نمرات یا عملکرد کاری)
  • مسائل سلامت جسمانی (کمبود انرژی و انگیزه، کاهش یا افزایش وزن)
  • عدم توجه به آراستگی ظاهری
  • تغییر در رفتار
  • مشکلات مالی

از آنجایی که این مقاله صرفا جهت معرفی کمپ های ترک اعتیاد میباشد، این مطلب را محدود میکنیم و به مطلب اصلی خود یعنی بهترین کمپ ترک اعتیاد میپردازیم.

به عبارتی دیگر اعتیاد رفتاری است که شخص به دلایل روحی و روانی در اثر مصرف مواد شیمیایی مانند شیشه و کراک و یا مواد طبیعی همچون ماری جوانا و تریاک دچار اختلال در کنترل عملکرد خود می شوند. در این مواقع پیدا کردن بهترین کمپ ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت می باشد و هر چه زودتر فرد نسبت به ترک شیشه، تریاک و سایر مخدر ها اقدام کند، قطعا فرایند درمان کوتاه تر خواهد بود و هزینه کمتری را بایستی پرداخت کرد.

مطلب پیشنهادی : لیست بهترین کلینیک روانپزشکی

اعتیاد واکنش و پاسخ فیزیولوژیک بدن نسبت به مخدر های گیاهی است که از طرفی سبب شادی و آرامش گذرا برای فرد خواهد شد و پس از پایان تاثیر مخدر، فرد به ناچار به دنبال تامین دوباره مخدر است. در اصل بدن فرد وابسته به آن مواد مخدر مصرفی می شود و می تواند اختلالات جدی در زندگی روزمره ایجاد کند.

بنابراین اگر از اعتیاد خود خسته شده اید و دوست دارید به زندگی قبل از اعتیاد خود برگردید، بهتر است به دنبال بهترین کمپ ترک اعتیاد باشید تا در کوتاه ترین زمان ممکن، زیر نظر افراد متخصص اعتیاد خود را یکبار برای همیشه ترک کنید.

 

معتاد کیست؟

بهترین کمپ ترک اعتیاد کجاست

به طور کلی به فردی معتاد گفته می شود که در نتیحه استفاده مکرر از مواد اعتیاد آور بدن فرد حالت مقاومت اکتسابی ایجاد می شود به گونه ای که استفاده مداوم آن مواد موجب کاهش تدریجی اثرات مواد مصرفی شده و در شرایطی که مواد به فرد نرسد، دچار اختلالات عصبی و روانی می شود. حال ممکن است برای شما نیز سوال مطرح شود که چه فرقی بین عادت و اعتیاد وجود دارد.

مطلب پیشنهادی : بهترین مرکز مشاور در تهران 

توجه داشته باشید همه انسان ها به انجام فعالیت یا مصرف ماده ای خاصی در طول زندگی خود عادت می کنند. اما  از این طریق صدمه ای به خود و دیگران وارد نمی کنند. زیرا هر زمانی که فرد تصمیم بگیرد می تواند ان عادت را به راحتی ترک کند. بنابراین تفاوت اصلی میان عادت و اعتیاد این است که در اعتیاد مصرف ماده یا انجام رفتار خاص با وجود زیان و پی آمد منفی آن کمکان ادامه پیدا میکند.

انواع اعتیاد چیست؟

به طور کلی انواع اعتیاد به دو دسته تقسیم بندی می شود : اعتیاد به مواد مخدر و اعتیاد های رفتاری که هرکدام متفاوت تر از یک دیگر هستند.

در اعتیاد به مواد مخدر وقتی مصرف کننده به یکبار و ناگهانی مصرف مواد را قطع کند، نشانه های خماری ایجاد خواهد شد. از این رو فرد مصرف کننده برای رفع خماری خود به طور مداوم در جستجو تهیه مواد و مصرف آن است. که علائمی همچون اسهال، لرزش، تهوع، دل درد و یا دل پیچه و لرزش دست و پا خواهد داشت. از این رو مراجعه به بهترین کمپ ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت است.

این در حالی است که اعتیاد رفتاری در اعتیاد به کار، قمار، اینترنت و سایر موارد خلاصه می شود. جالب است بدانید الگو های اعتیاد رفتاری چرخه ای مشابه با اعتیاد به مواد مخدر دارند. از آنجایی که در هر دو سبب می شود تا فرد از انجام یک فعالیت لذت ببرد. شواهد نشان داده اند که اعتیاد رفتاری مانند اعتیاد به مخدرها در فعالیت عادی مغز اختلال ایجاد می کند.

بهترین ویژگی کمپ ترک اعتیاد کدام است؟

بهترین کمپ ترک اعتیاد

اولین و مهم ترین معیار برای سنجش خوب بودن یا نبودن  کمپ ترک اعتیاد این است که تمامی مجوز های قانونی را داشته باشد و از یک کادر درمانی خوب برخوردار باشد. همچنین از ویژگی های یک کمپ ترک اعتیاد می توانیم به امکانات رفاهی و بهداشتی اشاره داشته باشیم. انتخاب و مراجعه به بهتری کمپ ترک اعتیاد بسیار حائز اهمیت است و در فرایند بهبود و درمان شما نقش کلیدی را ایفا می کند. یک کمپ ترک اعتیاد بایستی شامل کادر درمانی زیر باشد:

  • پزشک متخصص
  • روانشناس
  • مشاور
  • روانپزشک

بنابراین در انتخاب بهترین کمپ ترک اعتیاد سعی داشته باشید از تجربه افرادی که فرایند ترک مواد مخدر را سپری کرده اند، اطلاعات مفیدی را کسب کنید.

سوالات متداول 

در حین انتخاب کمپ ترک اعتیاد به چه مواردی توجه کنیم؟

به طور کلی در انتخاب کمپ ترک اعتیاد بایستی تمامی موارد مهم نظیر برخوردار بودن از کادر درمانی حرفه ای، تجربه و میزان رضایت مراجعین قبلی، روزمه، امکانات رفاهی و بهداشتی و مجوزهای لازم دقت داشته باشید.

نکات مهم در ترک اعتیاد چیست؟

دقت داشته باشید ترک اعتیاد راه میانبر ندارد، برای ترک اعتیاد بایستی زمان صرف شود، درمان اعتیاد با داروهای گیاهی امکان پذیر نیست و بایستی به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *