بهترین مکمل کم خونی کدام است؟

۰
(۰)

آهن یک ماده مغذی ضروری در بدن انسان است که عملکردهای مختلفی را انجام می دهد، از کمک به گلبول های قرمز خون برای حمل اکسیژن در سراسر بدن گرفته تا تولید هورمون. با این حال، کمبود آهن نسبتاً شایع است، به ویژه در زنان و در صورت عدم درمان می تواند منجر به عوارض جدی برای سلامتی شود.

در حالی که این ماده مغذی را می توان از طریق منابع غذایی مختلفی مانند گوشت بدون چربی و اسفناج به دست آورد، مکمل آهن می تواند کمبود مواد مغذی را پر کند و اطمینان حاصل کند که بدن شما همچنان مقدار توصیه شده ای از این ماده مهم را بوسیله بهترین مکمل کم خونی دریافت می کند.

با این حال، اگر باردار هستید، در معرض خطر بالای کمبود آهن به دلیل شرایط سلامتی یا رژیم غذایی محدود هستید، یا اگر متخصص مراقبت های بهداشتی تأیید کند که کمبود آهن دارید و ممکن است علائمی مانند خستگی، تحریک پذیری، مشکل در تمرکز و ضعف سیستم ایمنی را داشته باشید، به نوعی از بهترین مکمل کم خونی نیاز خواهید داشت.

کمبود آهن شدیدتر ممکن است به کم خونی فقر آهن تبدیل شود که می تواند منجر به علائم جدی تری مانند سرگیجه، تنگی نفس و مشکلات قلبی شود.ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که مناسبترین و بهترین مکمل کم خونی و آهن برای بدن شما چیست؟ آنها همچنین به شما خواهند گفت که روزانه چه مقدار آهن نیاز دارید.

بهترین راه برای مصرف مکمل آهن مصرف دو یا چند دوز در روز است. به این ترتیب بدن شما بیشترین مقدار آهن را جذب می کند. با این حال، شما باید محصولات آهن با اثر طولانی مدت را یک بار در روز مصرف کنید. در ادامه مطلب از ویکی درمان به بهترین مکمل برای رفع فقر آهن می‌پردازیم.

آیا مکمل کم خونی موثر است؟

آیا مکمل آهن مفید است؟

بهترین مکمل کم خونی و آهن برای مصرف کدام است؟ هنگامی تصمیم گیری در مورد اینکه بهترین مکمل کم خونی برای مصرف چیست باید دوز مناسب، بودجه، مواد تشکیل دهنده و شکل آهن آن را در نظر بگیرید (اینکه به خوبی جذب شود، اما باعث ناراحتی دستگاه گوارش شما نشود). فقط در صورتی باید مکمل آهن مصرف کنید که توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی یا پزشک به شما توصیه شده باشد.

اثربخشی مکمل های آهن بستگی به این دارد که چه چیزی باعث کمبود آن در بدن می شود که باید توسط یک متخصص مراقبت های بهداشتی تعیین شود. اگر علت کمبود یک اختلال گوارشی باشد که جذب مواد مغذی را برای بدن شما دشوارتر می‌کند، تا زمانی که این اختلال مدیریت نشود، مکمل‌سازی کارساز نخواهد بود. پس اگر حتی بهترین مکمل کم خونی و آهن را مصرف کنید، اما طبق دستور پزشک یا مراقب بهداشتی نباشد اثربخشی کمی خواهد داشت. افراد زیر ممکن است از مصرف مکمل آهن سود ببرند:

کسانی که دارای کمبود و فقر آهن تشخیص داده شده اند:

 کسانی که در معرض بالاترین خطر کمبود هستند عبارتند از: کودکان خردسال، زنان باردار، افرادی که خونریزی شدید قاعدگی را تجربه می کنند، اهداکنندگان مکرر خون، کسانی که از رژیم گیاهخواری یا وگان پیروی می کنند و افراد مبتلا به سرطان، نارسایی کلیه، اختلالات گوارشی یا نارسایی قلبی. برای این افراد طبق صلاحدید مشاور بهداشتی بهترین مکمل کم خونی تجویز می شود تا کمبود این عنصر را در بدن آنها جبران کند.

نوزادان: نوزادان از ۴ تا ۶ ماهگی به مکمل آهن از طریق شیر خشک، غذاها یا مکمل های غنی شده با آهن نیاز دارند. با مراقبت بهداشتی خود صحبت کنید تا بهترین مکمل کم خونی (آهن) برای کودکتان را تعیین کند.

افراد باردار: زنانی که باردار هستند، نیاز به آهن بیشتری دارند. مصرف بهترین مکمل کم خونی به پیشگیری از کمبود آن و کاهش خطر کم خونی کمک می کند. 

برخی ورزشکاران: به ویژه ورزشکاران خانم ممکن است در معرض خطر بیشتری برای کمبود آهن باشند. مکمل آهن در میان ورزشکاران با کمبود شناخته شده ممکن است عملکرد آنها را بهبود بخشد. توجه داشته باشید اگر ورزشکاری کمبود آهن نداشته باشد، حتی بهترین مکمل کم خونی و آهن عملکرد وی را بهبود نمی بخشد و مصرف مکمل توصیه نمی شود.

مطلب پیشنهادی : خواص بینظیر شیره انگور برای کم خونی

بهترین مکمل کم خونی (بهترین قرص های آهن)

بهترین مکمل کم خونی (بهترین قرص های آهن)

در ادامه لیستی از بهترین مکمل کم خونی و بهترین قرص های آهن که برای کم خونی مناسب هستند، ذکر شده اند.

مکمل آهن Thorne Iron Bisglycinate

این مکمل دارای گواهینامه NFS برای ورزشکاران است، جذب آن براحتی صورت می گیرد و تا ۱۳۹ درصد از نیاز آهن روزانه بدن را تامین می کند. به شکل کپسول و با دز ۲۵ میلی گرم است و روزانه یک عدد باید مصرف شود. تنها عیب آن گران بودنش است ولی بازهم بهترین مکمل کم خونی برای مصرف در کمبود این عنصر است. 

مکمل آهن گیاهی NOW

بهترین مکمل کم خونی و آهن وگان پسند که به صورت کپسول و حاوی بیس گلیسینات است، نوعی آهن که باعث ناراحتی کمتری در معده می شود. مصرف آن با غذا می تواند باعث راحتی بیشتر بر روی شکم شود. اگر وگان هستید می توانید NOW را در رژیم غذایی گیاهخواری خود مصرف کنید. این مکمل دارای تاییدیه non-GMO است. اما مکمل های NOW تنها حاوی ۱۸ میلی گرم آهن هستند و باید روزانه یک عدد همراه غذا مصرف شود. در حالی که این نیاز روزانه برای زنان ۱۹ تا ۵۰ ساله است، ممکن است برای اصلاح کمبود آهن کافی نباشد. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما دوز مناسب را بر اساس نیاز شما توصیه می کند.

مکمل آهن Nature Made

مکمل آهن Nature Made

بهترین مکمل کم خونی و آهن یعنی نیچرمید توسط آزمایشگاههای معتبرConsumerLab و USP تایید شده است. هر بسته حاوی ۱۸۰ قرص با قیمت مناسب است. به فرم سولفات آهن است و به خوبی جذب می شود، اما احتمال دارد که باعث ناراحتی معده شود. به همین دلیل، دستورالعمل استفاده از این مکمل، مصرف آن را با آب و یک وعده غذایی توصیه می کند که برای معده شما ملایم خواهد بود. Nature Made دوز بالاتری از آهن را در ۶۵ میلی گرم یا ۳۲۵ میلی گرم سولفات آهن فراهم می کند. این مقدار معادل ۳۶۱ درصد از ارزش روزانه آهن شما است. 

مطلب پیشنهادی : نشانه های کم خونی در کودکان 

جمع بندی

بهترین مکمل کم خونی و آهن مناسب برای بدن شما به دوز مورد نیازتان بستگی دارد. با این حال، Thorne’s Iron Bisglycinate یک مکمل آهن عالی است. علاوه بر این که کمتر باعث ناراحتی معده می شود، برای ورزشکاران بی خطر است و دارای گواهینامه های NSF برای ورزش، CGMP و TGA است. اما مکمل مقرون به صرفه تر و با دوز بالاتر، Nature Made است. این مکمل دارای دو تاییدیه معتبر است و ممکن است برای اصلاح کمبود مناسب تر باشد.

مهمترین عوارض کم خونی کدام است؟

از مهم ترین عوارض کم خونی می توان به مواردی همچون خستگی غیر معمول، رنگ پریدگی، تنگی نفس، سردرد و سرگیجه، تپش قلب و پاهای بی قرار اشاره داشت.

چه غذاهایی برای درمان کم خونی توصیه می شود؟

به طور کلی مواد غذایی همچون اسفناج، قلوه، جگر، حبوبات، گوشت قرمز، بوقلمون و بروکلی برای درمان کم خونی بسیار موثر است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

ویدا جامی

ویدا جامی هستم. علاقه مند به حوزه تولید محتوا. سالها در زمینه ترجمه و تولید محتوا اطلاعات عمومی مشغول به فعالیت هستم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *