بهترین لایه بردار پوست چیست؟ معرفی ۳ برند لایه بردار پوست ایرانی ❤️

بهترین لایه بردار پوست

۰
(۰)

لایه برداری پوست یکی از روش های مراقبتی پوست است که نقش مهمی را در جوانسازی پوست و سلامت پوست ایفا می کند. پوست ما در سطح خود دارای هزاران سلول است که تعدادی از این سلول ها پس از مدتی میمیرند و روی پوست باقی می مانند. بقایای این سلول ها موجب کدر شدن و عدم تنفس مناسب پوست شده و در نتیجه آکنه و سایر مشکلات پوستی برای فرد ایجاد می شود. انتخاب بهترین لایه بردار پوست می تواند تاثیر بسزایی در کم کردن این مشکلات داشته باشد.

عوامل متعددی از جمله: آلودگی، خشکی پوست، عدم مراقبت های کافی، کم نوشیدن آب و غیره، باعث مرگ سلول های پوستی شده و ضایعه های پوستی را در بلند مدت به همراه دارند.

لایه برداری پوست به ما کمک می کند بقایای این سلول ها را از سطح پوست خود پاک کرده و پوستی شاداب و سالم داشته باشیم. در این مقاله از ویکی درمان قصد داریم علاوه بر شناخت لایه برداری پوست و انواع آن، به معرفی بهترین لایه بردار پوست نیز بپردازیم.

لایه برداری پوست چیست؟

پیلینگ صورت یا همان لایه برداری پوست عملی است که اکثر متخصصان پوست آن را به همه افراد و مخصوصا افرادی که در بدو ورود به کهنسالی هستند پیشنهاد می کنند. چرا که با لایه برداری، پوست خود را وادار به کلاژن سازی و حذف سلول های از بین رفته خود و جایگزین سلول های جدید می کنید. در فرآیند لایه برداری پوست در واقع شما لایه ی بیرونی پوست خود را حذف کرده و لایه ی جدید را برای پوست انتخاب می کنید.

اگر هنوز درخصوص خاصیت‌های لایه برداری برای پوست شک دارید یا نمی‌دانید چه شیوه‌های ایمن و موثری برای این کار وجود دارد، تنها کافیست تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

انواع لایه برداری پوست

لایه برداری روش های متفاوتی دارد که هرکدام تاثیر متفاوتی بر پوست صورت دارند، شما با توجه به نوع پوست خود و میزان نیاز آن به لایه برداری می توانید بهترین روش را برای پاکسازی پوست خود انجام دهید.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی یک سلاح مخفی شگفت انگیز برای مبارزه با تعداد بی شماری از مشکلات پوستی است. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا چهره‌ای شفاف داشته باشید، سلول‌های مرده پوست را از بین ببرید و در عرض چند دقیقه، پوستی سالم و با طراوت داشته باشید. در این روش، از یک محلول شیمیایی است که برای کمک به برداشتن لایه بالایی پوست روی صورت شما استفاده می شود. این عمل موجب کم شدن چین و چروک ها، نرم شدن پوست شما شده و همچنین به حداقل رساندن جای زخم کمک می کند.

مقاله پیشنهادی: بهترین مرکز فشیال پوست تهران

لایه برداری شیمیایی پوست

لایه برداری فیزیکی

از قدیم الایام استفاده از روش های فیزیکی برای لایه برداری پوست در ایران بسیار مرسوم بوده است. استفاده از کیسه ی حمام و همچنین سفید‌آب یکی از روش های لایه بردار پوست است. برای لایه برداری فیزیکی راه های متعددی  از جمله: استفاده از اسکراب های خانگی یا کارخانه ای و یا لیف های لایه بردار موجود در بازار است.

لایه برداری فیزیکی با کیف لیف لایه بردار

لایه برداری با روش های کلینیکی

لایه برداری با روش های کلینیکی معمولا در سالن های ماساژ و برخی سالن های زیبایی نیز انجام می‌شوند؛ اما توصیه می کنیم به دلیل حساس بودن این مسئله، این روش ها را فقط در کلینیک های تخصصی پوست انجام دهید. در این روش ابتدا پزشک پوست شما را معاینه کرده و با توجه به نوع و نیاز پوست، درمان را آغاز می کند. این درمان ها شامل: میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن می شوند.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک زیبایی در تهران

لایه برداری با لیزر

اگر پوست شما دارای اسکار جوش، یا کک و مک هست و سایر روش های لایه برداری پوست روی شما جواب نمی دهد، می توانید بسته به نوع پوست و ضایعه پوستی تان از انواع مختلف لیزر استفاده کنید. البته هزینه های لایه برداری پوست با روش لیزر می تواند از سایر روش ها بالاتر باشد؛ اما میزان تاثیر گذاری آن به نسبت سایر روش ها به مراتب بالاتر است.

لایه برداری با لیزر

چه کسانی نباید لایه برداری پوست انجام دهند؟

اگر پوست شما دارای جوش است نیاز است قبل از انجام لایه برداری پوست حتما با بهترین دکتر پوست مشورت کنید. چرا که پوست شما در آن زمان ملتهب است و با انجام لایه برداری حساس تر شده و ممکن است آکنه شدید‌تر شود. اگر روی پوست خود هرگونه زخم، تبخال، آفتاب سوختگی، آسیب یا عفونت دارید، لایه برداری به شما توصیه نمی شود. شما در این برهه زمانی باید پوست خود را آب رسانی و محافظت کنید و از ایجاد هرگونه خراش روی آن جلوگیری کنید.

معرفی بهترین لایه بردارهای پوست محبوب ایرانی

انتخاب مناسب نوع و زمان لایه برداری پوست کاملا بسته به نوع پوست و میزان ضایعات پوستی شما متفاوت است. برای لایه برداری در منزل، بهترین انتخاب، استفاده از کرم ها و ژل های لایه بردار پوست است، چرا که استفاده از آنها جزو امن ترین روش های لایه برداری محسوب می شود. در ادامه به معرفی ۳ کرم لایه بردار ایرانی محبوب و پر‌فروش می پردازیم.

لایه بردار شون (schon)

کرم لایه بردار شون

یکی از کرم های لایه بردار پوست پر‌‌طرفدار در ایران کرم شون است که در گزارشات به دست آمده از طرف مصرف کنندگان بسیار کاربردی بوده است. این کرم حاوی عصاره گردو و ویتامین e بوده که برای انواع پوست مفید است. این کرم لایه بردار دشمن سر‌سخت جوش های سرسیاه بوده و به طور کلی آنها را از بین می‌برد. این کرم لایه بردار پوست برای افرادی که پوست چرب و مختلط دارند مناسب است و به افراد دارای پوست خشک توصیه نمی‌شود.

لایه بردار نئودرم (neuderm)

 

بهترین کرم لایه بردار پوست نئودرم

برند نئودرم یکی دیگر از برند‌های محبوب ایرانی در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی است. این کرم لایه بردار پوست دارای ترکیبات ضدالتهابی خاصی است که در حین لایه برداری باعث ملتهب شدن پوست صورت شما نمی شود. این کرم لایه بردار پوست، قابل استفاده برای تمامی پوست ها به جز پوست های حساس می باشد.

لایه بردار سینره (cinere)

 

کرم لایه بردار سینره

برند سینره یکی از انواع محبوب و شناخته شده در بین برند‌های ایرانی و لایه بردار پوست به شمار می رود. کرم لایه بردار پوست سینره با بهره گیری از بهترین مواد اولیه در ساخت خود، به یکی از کرم های پر‌طرفدار لایه بردار پوست تبدیل شده است. کرم لایه بردار پوست سینره با نفوذ به عمق پوست، پوست را عمیقا پاکسازی کرده و باعث از بین رفتن سلول های مرده سطح پوست و جوش های سر‌سیاه می شود.

آنچه در مقاله بهترین لایه برداری پوست خواندیم:

پوست ما برای شادابی و طراوت به فاکتور‌های زیادی از جمله لایه برداری پوست نیازمند است. لایه برداری، با حذف سلول های مرده ی سطح پوست باعث ایجاد سلول های جدید و در نتیجه سلامت پوست می شود. ویکی درمان در این مطلب، با معرفی انواع روش های لایه برداری پوست و هم چنین معرفی چندی از کرم های لایه بردار با کیفیت ایرانی، سعی در کمک به سلامت پوست شما عزیزان دارد.

چگونه پوست خود را لایه برداری کنیم؟

با توجه به نوع پوست و ضایعات پوستی می توانید از از لایه بردار‌های خانگی یا کلینیکی استفاده کنید.

کدام روش لایه برداری مناسب تر است؟

با بررسی نیاز پوست و مشکلات آن می توانید از انواع روش های فیزیکی، شیمیایی، کلینیکی و یا لایه برداری با لیزر استفاده کنید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *