معرفی بهترین ضد آفتاب برای فصل تابستان

۰
(۰)

کرم ضد آفتاب سپری برای مراقبت از پوست در تمام روزهای سال به حساب می‌آید. کرم ضدآفتاب همراه همیشگی بانوان و آقایانی است که به زیبایی، سلامت و جوانی پوست خود اهمیت می‌دهند. چه هوا گرم و آفتابی باشد چه در اوج باران و برف باشید ضد آفتاب خود را فراموش نکنید.خوشبختانه در این دوره استفاده از ضد آفتاب در همه فرهنگ‌ها نهادینه شده. اما باید انتخاب بهترین ضد آفتاب را طبق تغییرات و پیشرفت‌های حوزه درمان و پوست در نظر گرفت.

همه ما در طول روز در معرض تابش نور خورشید قرار داریم درست است که نور خورشید غنی از ویتامین D است، اما امواج و اشعه‌های خورشید ممکن است مضر باشد و سلامت و شادابی پوست را به خطر بیندازد. علائمی مانند چروک و لکه‌های پوستی که همه از آن بیزار هستیم را به وجود آورد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در ویکی درمان همراه باشید.

برای انتخاب بهترین ضد آفتاب باید به نکاتی توجه کنیم:

  • SPF: این فاکتور مربوط به محافظت از پوست است که معمولا روی بسته‌های ضد آفتاب مشخص شده. آکادمی آمریکا توصیه می‌کند از ضدآفتابی استفاده شود که SPF آن بالاتر از ۳۰ باشد.
  • مقاومت در برابر آب: برای انتخاب بهترین ضد آفتاب باید به دنبال کلمه مقاوم به آب روی بسته بندی ضد آفتاب باشید. همه ضد آفتاب‌ها مقاومت در برابر آب ندارند. از این نوع ضد آفتاب می‌توان در استخرها و روی پوست خیس یا عرق کرده استفاده کرد.
  • فاکتور ویتامین D: این ویتامین برای سلامتی مهم است. چه برای سلامت استخوان‌ها و همچنین برای عملکرد ایمنی بدن. طبیعی ترین راه برای دریافت این ویتامین قرار گرفتن در معرض نور خورشید است. البته متخصصان پوست می‌گویند این کار را بدون محافظ یا ضد آفتاب انجام ندهید زیرا ممکن است باعث ابتلا به سرطان پوست شوید
  • UVA: یو وی آ پیر کننده پوست است و به اعماق پوست نفوذ می‌کند. عامل بیشتر سرطان‌های پوست اشعه‌های مضر آفتاب است. پوست بدون محافظت از یو وی آ دچار آفتاب سوختگی می‌شود. اما شما با استفاده از بهترین ضدآفتاب می‌توانید از این خطر در امان بمانید.

انواع ضد آفتاب 

  • SPF10: محافظت کم پوست 
  • SPF 15/20: محافظت متوسط پوست
  • SPF30: محافظت بالا پوست
  • SPF 50: محافظت بسیار بالا پوست

معرفی بهترین برند ضد آفتاب‌ها

در این مطلب می‌خواهیم مروری بر بهترین برندهای کرم ضد آفتاب داشته باشیم:

  • کرم ضد آفتاب و ضد لک الارو: الارو یکی از بهترین ضد آفتاب و پرفروش ترین ضد آفتاب‌هاست که با انواع پوست‌ها سازگاری دارد. تقریبا همه بانوان از این محصول بسیار قوی استفاده کرده‌اند. 
  • بازه قیمتی آن ۱۸۰-۳۰۰ تومان می‌باشد.

ضدآفتاب ضد آب

  • کرم ضد آفتاب سینره: بین برندهای ایرانی، سینره همیشه محصولی برای رقابت با برندهای خارجی دارد. بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی سینره است که فاقد پاربن بوده و برای پوست‌های چرب مناسب است. 
  • بازه قیمتی آن ۲۰۰-۴۰۰ تومان می‌باشد.

فصل مناسب استفاده از ضد آفتاب

  • کرم ضد آفتاب پریم: این کرم یکی از بهترین ضد آفتاب است که هم خاصیت جوان کنندگی و هم آرایشی را داراست.
  • بازه قیمتی آن ۱۰۰-۱۵۰ تومان می‌باشد.

کاربرد ضد آفتاب

  • کرم ضد آفتاب بیودرما: این برند فرانسوی تولید کننده یکی از بهترین ضد آفتاب است که دارای فیلر محافظتی در برابر اشعه خورشید است. بازه قیمتی آن ۳۵۰-۲۰۰

SPF مناسب ضد آفتاب

کاربرد ضد آفتاب

کرم ضد آفتاب در قالب لوسیون تولید می‌شود و استفاده آن روی پوست اشعه‌های مضر آفتاب را دفع می‌کند.

مطلب پیشنهادی: بهترین لایه بردار پوست

ترکیبات ضد آفتاب

اولین چیزی که در خرید برندهای آرایشی مهم است ویژگی و ترکیبات محصولات است ترکیباتی به کار رفته در بهترین ضد آفتاب فیلرهای شیمیایی گسترده ایجاد می‌کند، تا مقادیر اضافی اشعه فرابنفش روی پوست را متابولیزه کنند. قبل از خرید روی بسته محصول خود را چک کنید تا مطمئن شوید مواد به کار رفته در آن مطابق پوستتان است یا نه. 

کلام آخر

روزهای تابستان با خورشید داغ در حال آمدن است. سفرها در این فصل به اوج می‌رسد. قدم زدن در ساحل و استفاده از استخرها طرفداران زیادی پیدا می‌کند، اما بدون شک استفاده از کرم ضد آفتاب یکی از بوازم ضروری برای پوست شماست. در این مقاله، سعی کردیم از فواید ضدآفتاب و فاکتورهای مهم در انتخاب ضدآفتاب صحبت کنیم. نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که اشعه‌های نور خورشید می‌تواند تاثیرات خطرناکی بر پوست انسان بگذارد که مهم ترین تاثیر آن به وجود آمدن سرطان پوست است. به همین علت به استفاده از کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود. 

سوالات متداول

SPF مناسب برای ضد آفتاب چند است؟

طبق تحقیقات نشان داده SPF بالای ۳۰ می‌تواند اثرات اشعه UV را از بین ببرد. بنابراین توصیه می‌شود از این نوع ضد آفتاب مصرف شود.

بهترین کرم ضد آفتاب چیست؟

بهترین کرم ضد آفتاب کرمی است که فاکتور های مناسب برای پوست شما را دارا باشد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *