بهترین سن برای لیزر موهای زائد

۵
(۱)

با شروع نوجوانی و دوره‌ی بلوغ موهای زائد بدن شروع به رشد می‌کنند. از آنجا که این موها تاثیر منفی بر زیبایی فرد دارند، افراد روش‌های مختلفی را برای از بین بردن این موها استفاده می‌کنند. لیزر موهای زائد یکی از همین روش‌ها است که با توجه به تاثیر نسبتاً طولانی آن بسیار مورد توجه افراد قرار دارد؛ اما آیا این روش برای تمام سنین مناسب است؟ یا بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟ پس اگر به دنبال جواب این سؤال‌ها می‌گردید، با ما در این مقاله همراه باشید.

مقاله پیشنهادی: بهترین مرکز لیزر در تهران کجاست؟

از چه سنی می‌توان از لیزر موهای زائد استفاده کرد؟

شاید برای شما سؤال پیش‌آمده بهترین سن برای لیزر موهای زائد چه سنی است؟ در پاسخ باید گفت لیزر موهای زائد عوارض متفاوتی میان نوجوانان و بزرگسالان ایجاد نمی‌کند؛ درصورتی‌که مراقبت‌ها و دستورات پزشک به‌درستی انجام شوند، در هیچ‌یک از گروه‌های سنی عوارض جانبی حادی بروز نخواهد کرد.

با آنکه عوارض در سنین نوجوانی و بزرگسالی یکسان است؛ اما اگر از متخصصان در مورد بهترین سن برای لیزر موهای زائد بپرسید. اکثراً توصیه می‌کنند نوجوانان تا رسیدن به بلوغ و سن ۱۸ سالگی صبر کنند. به‌ویژه دختران باید تا شروع دوره قاعدگی منتظر بمانند. چون هورمون‌ها در دوران نوجوانی به‌شدت متغیر هستند؛ این امر سبب می‌شود که پس از لیزر در کلینیک لیزر موهای زائد دوباره شروع به رشد کنند. از طرف دیگر چون در این سن هورمون دختران پایدار شده است، مشکلی برای تخمدان آن‌ها پیش نمی‌آید.

لیرز موهای زائد معمولاً همراه با یک درد و التهاب خفیف است و نیاز است پس از لیزر تا چند روز از فعالیت شدید و قرار گرفتن در معرض آفتاب پرهیز شود؛ بنابراین علاوه بر موارد فوق باید نوجوان به‌قدری بالغ باشد که تحمل درد و ناراحتی را داشته باشد و بتواند دستورالعمل‌های قبل و بعد از لیزر را انجام دهد و به‌طور مرتب در جلسات لیزر موهای زائد شرکت کند.

لیزر موهای زائد نوجوانان

لیزر موهای زائد نوجوانان چگونه است؟

در بخش قبل پیرامون بهترین سن برای لیزر موهای زائد گفتیم، عوارض لیزر موهای زائد در بین سنین مختلف تفاوتی ندارد؛ اما با توجه به تغییرات هورمونی، بهتر است که نوجوان تا رسیدن به بلوغ و سن ۱۸ سالگی صبر کنند. تا نتیجه‌ی بهتری از لیزر موهای خود بگیرند و هزینه‌ی کمتری را متحمل شوند؛ اما لیزر موهای زائد برای نوجوانان و افراد زیر ۱۸ سال چگونه انجام می‌شود.

لیزر موهای زائد روشی ایمن برای از بین بردن موهای زائد است؛ اما بااین‌حال لازم است تا قبل از اقدام، پزشک معاینات لازم را انجام دهد و با نوجوان و والدین او در مورد عوارض این روش، مراقبت‌های موردنیاز صحبت کند و توضیحات لازم را ارائه دهد. در نهایت والدین با مشورتی که با پزشک معالج داشته‌اند در مورد لیزر موهای زائد فرزندشان تصمیم‌گیری می‌کنند و موافقت خود را با امضای رضایت‌نامه مربوطه اعلام می‌کنند.

هم‌چنین خیلی از والدین روش‌های سنتی برطرف کردن موهای زائد مانند استفاده از کرم موبر، تیغ کردن، اپیلاسیون یا بند انداختن را برای فرزندانشان ترجیح می‌دهند. چراکه تصور می‌کنند این روش‌ها عوارض کمتری دارند؛ اما لازم به ذکر است این روش‌ها علاوه بر ایجاد حساسیت و التهاب ممکن است باعث ضخیم شدن موهای زائد شوند.

لیزر موهای زائد برای افراد مسن چگونه است؟

در بخش قبل در مورد بهترین سن برای لیزر موهای زائد صحبت کردیم و گفتیم لیزر محدودیت سنی خاصی ندارد؛ اما باید به خاطر داشت یکی از مهم‌ترین عواملی که بر نتیجه لیزر موهای زائد تاثیر دارد؛ رنگ پوست و مو هر فرد است. به‌نحوی‌ که باید گفت لیزر موهای زائد برای افرادی استفاده می‌شود که رنگ‌دانه‌های موهای آن‌ها هنوز به طور کامل از دست نرفته است.

این امر به این معنی نیست که برای استفاده از لیزر موهای زائد لازم است که تمام موهای شما تیره باشند. افرادی که برخی از موهای آن‌ها نیز تیره است نیز می‌توانند از لیزر برای موهای زائد خود استفاده کنند؛ اما باید به خاطر داشته باشند که این روش فقط بر موهای تیره تأثیر دارد و روی موهای سفید و خاکستری تأثیری ندارد.

لیزر موهای زائد برای افراد مسن

آیا خانم‌ های مسن می‌ توانند از لیزر مو استفاده کنند؟

همان‌طور که گفته شد لیزر موهای زائد روشی با محدودیت سنی خاصی نیست و نمی‌توان یک سن خاص را به‌عنوان بهترین سن برای لیزر موهای زائد معرفی کرد. افراد در سنین مختلف می‌تواند برای لیزر موهای زائد قسمت‌های مختلف بدن خود استفاده کنند.

در برخی از خانم‌ها با گذر از سن ۶۰ سالگی به علت تغییرات هورمونی که ایجاد می‌شود برخی موهای زائد، به‌ویژه در ناحیه لیزر موهای زائد صورت شروع به ضخیم و تیره‌تر شدن می‌کنند. ما به این افراد توصیه می‌کنیم از لیزر موهای زائد برای از بین بردن این موها به‌عنوان یک روش دائمی و مطمئن استفاده کنند.

هم‌چنین این افراد باید در نظر داشته باشند که برای از بین بردن این موها از تیغ استفاده نکنند. چراکه اصلاح با تیغ باعث ضخیم‌تر شدن این موها می‌شود که به‌ویژه اگر این نواحی در معرض دید باشند نیاز به اصلاح روزانه است و باعث می‌شود این روش چندان خوشایند نباشد. هم‌چنین از آنجا که کندن یک‌به‌یک این موها با موچین کاری طاقت‌فرسا بوده و با درد همراه است. استفاده از موچین برای برطرف کردن این موها نیز توصیه نمی‌شود.

با توجه به آنچه گفته شد لیزر موهای زائد برای افراد بالای ۶۰ در مقایسه با دیگر روش‌ها روشی مطمئن و با اثر دهی طولانی است؛ بنابراین توصیه می‌شود که این افراد تا هنوز موهای زائدشان تیره‌رنگ هستند و می‌توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند. از این روش برای رفع موهای زائد خود بهره ببرند. لازم به ذکر است بهترین سن برای لیزر موهای زائد این نواحی زمانی است که موهای این نواحی هنوز سفید نشده‌اند.

آیا آقایان هم می‌ توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

در بحث بهترین سن برای لیزر موهای زائد، عوارض و عوامل مختلف را در سنین مختلف برای لیزر موهای زائد بررسی کردیم. حال این سؤال پیش می‌آید که آیا استفاده از لیزر موهای زائد فقط مختص خانم‌ها است یا از این روش برای آقایان نیز می‌توان استفاده کرد؟ در جواب باید گفت استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد محدودیت جنسیتی ندارد؛ و آقایان نیز می‌توانند به‌عنوان یک روش مؤثر و دائمی از این متد برای از بین بردن موهای زائد نواحی مختلف بدن خود بهره ببرند.

آیا آقایان هم می‌ توانند از لیزر موهای زائد استفاده کنند؟

معمولاً موهای، گوش، ابرو و بینی آقایان در سنین بالا رشد بیش‌ازحدی دارند. دانشمندان هنوز به علت اصلی این رشد بیش‌ازحد پی نبرده‌اند؛ اما معتقدند این امر به خاطر افزایش ترشح هورمون تستوسترون صورت می‌گیرد. اگر بخواهیم کمی واضح‌تر بیان کنیم. باید گفت موها در طول رشد خود با سه مرحله مواجه هستند؛ که عبارت‌اند از آناژن، کاتاژن و تلوژن. در مرحله آناژن موها بلند می‌شوند، در مرحله کاتاژن رشد موها متوقف می‌شود و در مرحله تلوژن موها بعد از یک وقفه در رشد کم‌کم شروع به ریختن می‌کنند.

دانشمندان اعتقاد دارند با افزایش سن آقایان، ترشح هورمون تستوسترون افزایش می‌یابد؛ و این امر باعث می‌شود موها تمایل به باقی ماندن در فاز آناژن داشته باشند؛ که این امر موجب رشد بیش‌ازحد موها در ناحیه گوش بینی و ابرو می‌شود.

خیلی از آقایان برای از بین بردن این موها از تیغ یا اصلاح کردن این موها استفاده می‌کنند. این روش یک روش موقتی بوده و پس از مدتی این موها دوباره شروع به رشد می‌کنند. به آقایانی که قصد دارند این موها را رفع کنند نیز توصیه می‌شود از روش لیزر موهای زائد برای این منظور استفاده کنند. لازم به ذکر است بهترین سن برای لیزر موهای زائد آقایان این نواحی زمانی است که موهای این نواحی هنوز سفید نشده‌اند.

سخن آخر

همان‌طور که گفته شد هیچ سن خاصی را نمی‌توان به‌عنوان بهترین سن برای لیزر موهای زائد معرفی کرد؛ و برای این منظور باید گفت بهترین سن برای لیزر موهای زائد پس از بلوغ و تعادل رسیدن هورمون‌ها تا قبل از سفید شدن موها می‌باشد و باید گفت این روش محدودیت جنسیتی نیز ندارد. 

سوالات متداول

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

پاسخ به این سوال به آستانه تحمل درد در افراد بستگی دارد. اما مقداری حس سوزش در هنگام لیزر طبیعی است . برای از بین بردن همین میزان حس درد می توان از کرم های بی حس کننده موضعی استفاده کرد.

آیا با لیزر همه‌ی موهای زائد از بین می‌رود؟

با انجام لیزر حدود هشتاد درصد موهای زائد از بین می‌رود و بعد از اتمام دوره لیزر باید هر شش ماه یکبار برای یادآور به کلینیک لیزر موهای زائد مراجعه کرد.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *