جدیدترین و بهترین دستگاه لیزر موهای زائد در سال ۲۰۲۳

۵
(۱)

امروزه استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این دستگاه‌ها از فناوری‌های و امکانات متفاوتی برای رفع موهای زائد استفاده می‌کند. این امر باعث شده دستگاه‌های لیزر تنوع زیادی داشته باشند. به همین خاطر برای خیلی از متخصصان یا مراجعین، سؤال پیش می‌آید که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است.

مقاله پیشنهادی: بهترین مرکز لیزر در تهران کجاست؟

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

امروزه رفع موهای زائد یکی از دغدغه های بسیاری از افراد به شمار می رود. یکی از روش های به روز، دائمی و ایمن برای رهایی از موهای زائد، استفاده از دستگاه لیزر است. دستگاه های لیزر انواع گوناگونی دارند؛ مهم است که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را که با نوع پوست و موی شما تناسب دارد، بشناسید تا بتوانید روند درمان را با موفقیت پشت سر گذاشته و به یک نتیجه رضایت بخش برسید. چنان چه شما نیز قصد دارید برای رفع موهای زائد بدن خود، از لیزر موهای زائد استفاده کنید؛ برای شناخت بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فناوری لیزر و دستگاه لیزر چه تفاوتی باهم دارند؟

در کل از سه فناوری متفاوت در دستگاه‌های لیزر موهای زائد استفاده می‌کنند. این فناوری‌ها شامل الکساندریت، دیود (دایود) و ان دی یاگ می‌شود. تفاوت این فناوری‌ها در فرکانس پرتوهایی است که ساطع می‌کنند. به‌طور مثال لیزر الکساندریت به دستگاهی اشاره دارد که در آن از فناوری الکساندریت استفاده‌ شده و پرتویی با طول موج ۷۵۵ نانومتر تولید می‌کند.

فناوری لیزر و دستگاه لیزر چه تفاوتی باهم دارند؟

اما فناوری لیزر یک دستگاه تنها عامل تعیین‌ کننده نمی‌باشد. دستگاه‌های مختلفی که از یک فناوری مشترک استفاده می‌کنند؛ می‌توانند امکانات و محدودیت‌های متفاوتی داشته باشند که در انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد بسیار تاثیرگذار هستند. از جمله محدودیت‌های این دستگاه‌ها می‌توان به قطر پرتو خروجی، تعداد شات لیزر و وقفه بین آن اشاره کرد. همچنین برخی دستگاه‌ها امکانات خنک‌کننده دارند.

این امکانات و محدودیت‌ها تأثیر بسزایی بر نتیجه‌ی کار با دستگاه دارند. به‌طور مثال دستگاهی که وقفه بین هر شات آن کم است خطر بروز سوختگی را بیشتر می‌کند، اما دستگاهی که مجهز به سیستم خنک‌کننده است از گرم شدن پوست هنگام کار با لیزر جلوگیری کرده و باعث می‌شوند پوست هنگام کار با لیزر آسیب نبیند، پس بهترین دستگاه لیزر موهای زائد دستگاهی است که بیشترین امکانات و کمترین محدودیت را دارد. در ادامه فناوری‌های مختلف که در دستگاه‌های لیزر استفاده می‌شوند را باهم بررسی می‌کنیم.

انواع و مدل های دستگاه های لیزر موهای زائد

انواع دستگاه لیزر موهای زائد

لیزر الکساندرایت

لیزر الکساندرایت یکی از سریع‌ترین فناوری‌های لیزر است که با آن می‌توان موهای زائد  ناحیه وسیعی از بدن را رفع کرد. این نوع از لیزر طول موجی در حدود ۷۵۵ نانومتر دارد. از این فناوری برای افرادی که پوست تیره دارند نمی‌توان استفاده کرد. همچنین دستگاه جنتل پرو از برند کندلا بهترین دستگاه لیزر موهای زائد از این نوع فناوری است که امکانات مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌دهد که از آن بین می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • قابلیت تغییر قطر پرتو لیزر
  • تجهیز با سیستم خنک‌کننده

لیزر دیود

فناوری لیزر دیود (دایود) پرتوهایی با طول موج ۸۰۰ الی ۸۱۰ نانومتر ایجاد می‌کند. بهترین دستگاه لیزر موهای زائدی که از این فناوری استفاده می‌کند دستگاه دیود وکتوز است. این دستگاه دوره‌های تابش سریع‌تری دارد که باعث می‌شود طول جلسات کوتاه‌تر شود اما عوارض جانبی و درد بیشتری را به مراجع تحمیل می‌کند.  لازم به ذکر است درد ناشی از این دستگاه برای بیشتر افراد قابل‌تحمل است. از دیگر امکانات این دستگاه می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • قطر بالای پرتو
  • تجهیز با سیستم خنک‌کننده
  • تجهیز با سامانه بازیافت فوتون

دستگاه لیزر دیود

لیزر ان دی یاگ

فناوری ان دی یانگ پرتویی با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر تولید می‌کند. از این نوع فناوری می‌توان برای رنگ‌های پوست مختلفی استفاده کرد؛ اما بیشتر برای افرادی با پوست تیره کاربرد دارد. بهترین دستگاه لیزر موهای زائدی که از این فناوری استفاده می‌کند دستگاه دکا است. که امکانات زیر را برای کاربر فراهم می‌کند.

  •  برای تمامی رنگ پوست‌ها مناسب است.
  • برای افرادی که موهای نازکی دارند مناسب است.

در این دستگاه از یک فناوری استفاده شده است که انرژی پرتوها را کاهش داده و جذب آن را افزایش می‌دهد. این امر باعث می‌شود عوارض و خطرات ناشی از لیزر کاهش‌یافته و تأثیر لیزر بیشتر شود.

مقایسه فناوری‌های مختلف لیزر موهای زائد

برای انتخاب راحت‌تر بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، فناوری‌های مختلف لیزر را در جدول زیر باهم مقایسه کرده‌ایم. معیار امتیازدهی در این جدول مقایسه تجربه افراد بین لیزر و روش اپیلاسیون می‌باشد. به‌نحوی‌که برای روش اپیلاسیون در هر معیار امتیاز ۱۰ در نظر گرفته شده است و امتیاز فناوری‌های مختلف در مقایسه با آن داده شده است.

فناوریسرعتدردماندگاریامنیتمناسب برای رنگ پوست فرکانس پرتو

(نانومتر)

دیود (دایود)۱۰۰۷۵۱۷۰۸۵۱ و ۲ و ۳۸۰۰-۸۱۰
ان دی یانگ۹۵۱۰۷۵۹۰انواع رنگ پوست۱۰۶۴
الکساندرایت۱۰۸۵۱۷۰۸۵۱ و ۲ و ۳۷۵۵

لزوم استفاده از بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

با توجه به استقبال مردم از دستگاه های لیزر، امروزه انواع و اقسام این دستگاه ها در بازار وجود دارند. برخی از این دستگاه ها ممکن است از استانداردهای لازم برخوردار نباشند و یا با پوست و موی شما تناسبی نداشته باشند. استفاده از یک دستگاه لیزر بی کیفیت و نامتناسب، نه تنها موجب عدم رضایت شما از نتیجه کار خواهد شد؛ بلکه می تواند باعث ایجاد عوارض زیان بار برای سلامتی شما شود. به همین دلیل باید با ویژگی های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد آشنا شوید تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

همچنین باید به این نکته توجه کنید که هر کدام از دستگاه های لیزر دارای مزایا و معایب مخصوص به خود هستند و برای نوع خاصی از پوست یا مو، مناسب می باشند؛ بنابراین نمی‌ توان یک دستگاه‌ لیزر خاص را به عنوان بهترین دستگاه لیزر معرفی کرد. پس به یاد داشته باشید که بهترین دستگاه لیزر، آن دستگاهی است که با نیاز و خصوصیات پوست و موی شما، هماهنگی دارد.

ویژگی های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، دستگاهی است که از میزان اثرگذاری خوبی برخوردار است. میزان اثربخشی دستگاه لیزر و رسیدن به نتیجه دلخواه به عوامل متعددی نظیر تعداد شات لیزر، قطر اشعه لیزر، وقفه‌ بین شات‌، قدرت سیستم خنک کننده دستگاه لیزر و برخی عوامل دیگر بستگی دارد. به عنوان مثال هر چه وقفه‌ های کوتاه‌ تری بین شات‌های لیزر وجود داشته باشد؛ امکان سوختگی پوست بیشتر می شود.

یک دستگاه لیزر کارامد با نوع پوست شما سازگاری داشته و از سیستم خنک کننده قدرتمندی برخوردار است. هرچه دستگاه لیزر انتخابی، با رنگ پوست و موی شما و ضخامت آن، سازگاری بیشتری داشته باشد؛ نتایج رضایت بخش تر خواهد بود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد از قیمت معقولی برخوردار است. دستگاه های ارزان قیمت گزینه خوبی برای لیزر درمانی نبوده و ممکن است تقلبی باشند.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید دارای سرعت عملکرد بالایی باشد و قطر اشعه بزرگتری داشته باشد؛ هرچه قطر شات بزرگتر باشد، سرعت عمل لیزر افزایش یافته و زمان درمان کاهش می یابد. همچنین هرچه قطر اشعه افزایش پیدا کند؛ می تواند تا عمق بیشتری به پوست نفوذ کند و جذب آن توسط فولیکول مو افزایش می یابد. این امر موجب اثر بخشی بیشتر لیزر در رفع موهای زائد خواهد شد. استفاده از یک دستگاه لیزر که دارای سرعت عمل بالایی است؛ موجب صرفه جویی در زمان درمان شده و رضایت مراجعه کنندگان را به دنبال دارد.

یکی از ویژگی های دستگاه های لیزر با کیفیت این است که در درمان انواع پوست و مو، موفق باشد. در گذشته دستگاه های لیزر فقط برای افرادی با رنگ پوست روشن قابل استفاده بودند. اما با پیشرفت فناوری، امروزه دستگاه های لیزری به بازار عرضه شده اند که از طول موج متنوعی برخوردارند و می توانند درمان موثری را برای پوست های روشن تا تیره و موهای ضخیم تا نازک، ارائه دهند.

برخورداری از سیستم خنک کننده پوست، یکی دیگر از ویژگی های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد می باشد. یک دستگاه لیزر خوب، علاوه بر قابلیت درمان انواع تیپ های پوستی و انواع موها با ضخامت مختلف، باید بتواند پیش از هر پالس درمانی، پوست بیمار را خنک کند. این ویژگی موجب احساس درد کمتر و راحتی بیمار خواهد شد.

همچنین یک دستگاه لیزر با کیفیت باید انرژی را به صورت یکنواخت در ناحیه درمان توزیع کند؛ تا از ایجاد عوارض جانبی جلوگیری نماید.

یک دستگاه لیزر خوب در صورت تماس با پوست، باید از سری های شخصی برخوردار باشد؛ تا امکان انتقال بیماری به صفر برسد.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید با خدمات پشتیبانی از مراجعه کنندگان همراه باشد، تا در صورت ایجاد عوارض ناخواسته، بیمار بتواند به سرعت مورد پشتیبانی کلینیک لیزر مو قرار گرفته و درمان شود.

تعداد جلسات درمان با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

همان طور که پیش تر ذکر شد، بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید از سرعت عملکرد بالایی برخوردار باشد؛ اما با این وجود فرایند لیزر درمانی یک روش آنی نیست و بیمار حداقل به شش جلسه درمان نیاز دارد. میزان دقیق طول دوره درمان و تعداد جلسات لیزر، برای هر فرد متفاوت است و به نوع پوست، رنگ پوست، نوع موهای زائد و همچنین ناحیه تحت درمان بستگی دارد. حتی ممکن است پس از طی دوره درمانی، پزشک توصیه کند که به صورت سالیانه برای درمان به مرکز لیزر مو مراجعه کنید.

جمع بندی

امروزه بسیاری از افراد به دنبال استفاده از دستگاه های لیزر برای رفع موهای زائد بدن خود هستند؛ اما شاید انتخاب دستگاه لیزر مناسب را سرسری گرفته و دقت لازم را در این خصوص نداشته باشند. در صورتی که اگر فرد از دستگاه لیزر مناسبی برای درمان استفاده نکند، ممکن است هرگز به نتیجه دلخواه خود نرسد و حتی به عوارض جانبی ناخواسته دچار شود. در این مقاله شما را با ویژگی های بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، آشنا کردیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در نهایت مشورت با یک پزشک مجرب و انتخاب دستگاه لیزر تحت نظر او، می تواند برای شما بسیار راهگشا باشد.

سوالات شما

دستگاه مناسب برای پوست سبزه کدام است؟

بهترین گزینه، دستگاه با تکنولوژی دایود و وان دیاگ است. دستگاه‌های لیزر بر پایه تکنولوژی الکس مناسب این تیپ پوستی نیست.

آیا می توان بدون بی حسی لیزر را انجام داد؟

بله. بدون استفاده از کرم های بی حسی می‌توان لیزر را انجام داد. افرادی که حساس هستند، می توانند از پماد لیدوکایین استفاده کنند.

پماد بی حس کننده چه مدت ماندگاری دارد؟

معمولا ۳۰ دقیقه قبل از انجام لیزراستفاده می‌شود که حدود ۲ تا ۳ ساعت ماندگاری دارد. توصیه می‌شود برای پیشگیری از معطلی، در خانه پماد را بشویید.

آیا می توان از هر نوع دستگاه لیزری برای رفع موهای زائد استفاده کرد؟

خیر، با توجه به اینکه نوع پوست و ضخامت موهای زائد هر فرد با دیگری متفاوت است، نمی توان یک دستگاه لیزر را برای همه افراد پیشنهاد کرد. بنابراین باید از دستگاه لیزری استفاده کنید که متناسب با نیاز شما و نوع پوست و موی شما طراحی شده است.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

نمی توان یک دستگاه مشخص را به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد معرفی کرد. یک دستگاه لیزر خوب و باکیفیت از ویژگی هایی نظیر به روز بودن، برخورداری از سیستم خنک کننده قدرتمند، عملکرد سریع، توزیع یکنواخت انرژی، قابلیت تناسب با تیپ های پوستی متفاوت و اثربخشی مناسب برخوردار می باشد.

بهترین نوع دستگاه لیزر از نظر ایمنی کدام است؟

دستگاه هایی که دارای سری مخصوص شخصی برای هر فرد هستند؛ سطح ایمنی بالایی در مقابل سرایت بیماری ها بین افراد دارند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۵ / ۵. تعداد رای: ۱

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

۷ دیدگاه

  1. من برای لیزر موهای بدنم از دستگاه الکساندرایت استفاده میکنم.. خیلی راضیم.. همونطور که تو صفحتون نوشتید، سیستم خنک کننده داره.. ممنون از مطالب خوبتون🌹

  2. سلام و وقت بخیر
    من پوست گندمی دارم و موهای زائد زیادی زیر چونه دارم که خیلی زخیمه اما فقط دستگاه الکساندرایت کوترا در دسترسم هست اگه با این دستگاه لیزر کنم جواب می گیرم؟

    1. اگر جلسات لیزر و تموم کنید بله نتیجه خواهید گرفت. بعد از یکسال هم دوره تمدید یادتون نره. هر شش ماه یکبار. سپس هر یکسال یکبار لیزر را تمدید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *