معرفی بهترین آبرسان های صورت

۰
(۰)

همانطور که می‌دانیم مرطوب کننده‌ها بخش ضروری از هر روال مراقبت ما از پوست هستند. درست مانند بدن ما که نیاز به آبرسانی با آب و مایعات دارد، پوست نیز چنین است. پوست مخصوصا در بخش‌هایی که پوشیده نمی‌شود و در معرض مستقیم هوا قرار دارد اصولا خشک به نظر می‌رسد و باید با استفاده از بهترین آبرسان های صورت و دست مرطوب و هیدراته شود.

فواید واقعی این کار در دراز مدت نمایان می‌شود به این صورت که با استفاده مداوم از مرطوب کننده‌ها سرعت و شدت بروز خطوط و چین و چروک را کاهش می دهیم. در ادامه با برخی از بهترین آبرسان های صورت آشنا خواهیم شد.

مرطوب کننده پوست چیست و چگونه کار می کند؟

بهترین آبرسان های صورت و مرطوب‌کننده‌های پوست، رطوبت را فقط به سطح پوست وارد نمی‌کنند، بلک باعث نفوذ رطوبت به اعماق پوست می‌شوند. به طور معمول، آنها به شکل لوسیون یا کرم و گاهی ژل یا پماد هستند. لوسیون‌ها سبک‌ترند و درصد چربی آن‌ها کمتر است، بنابراین مناسب پوست‌های معمولی تا کمی خشک هستند. کرم‌ها سدی سنگین‌تر برای مرطوب نگه‌داشتن پوست ایجاد می‌کنند و برای پوست خشک یا حساس مناسب هستند و ژل‌ها و پمادها، با حبس رطوبت در پوست، آن را کاملا هیدراته نگه می‌دارند.

بهترین آبرسان های صورت باید پوست صورت را بدون ایجاد سوزش یا مشکلات دیگر آبرسانی کنند. شستشوی بیش از حد صورت بدون استفاده مناسب از مرطوب کننده در واقع باعث تولید بیش از حد چربی روی پوست شما می‌شود و اگر پوست را سریع آبرسانی نکنید، خشک و تحریک‌پذیر می‌شود و در معرض مشکلات مختلف قرار می‌‌گیرد.

گاهی ما چرب کردن پوست را با آبرسانی آن اشتباه می‌گیریم، بنابراین پوست را به جای آبرسانی، چرب نگه‌می‌داریم. البته در حال حاضر موادی مانند اسید هیالورونیک هم میزان چربی و هم مقدار آب را در پوست متعادل می کنند. با این همه خرید محصول مناسب و انتخاب بهترین آبرسان های صورت با توجه به تنوع بسیار در این زمینه در بازار کار راحتی نیست.

علاوه بر وجود انواع مختلفی از لوسیون‌ها و کرم‌ها در بازار، پوست هر فرد نیز منحصر به فرد است و پیدا کردن محصول مناسب آن را مشکل‌تر می‌کند. در کنار این موارد هزینه و قیمت این محصولات نیز انتخاب بهترین آبرسان های صورت را دشوارتر می‌کند.

بهترین مرطوب کننده پوست

بهترین آبرسان های صورت در روتین مراقبت از پوست

محققان توصیه می‌کنند که حتما هر روز به خصوص در ماه های سردتر و خشک سال، از مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنیم، یک بار صبح و یک بار عصر. اگر تمایل به استفاده تعداد زیادی از محصولات پوستی در برنامه روزانه خود دارید، صبح بهتر است ابتدا سرم خود را بمالید، سپس مرطوب کننده و در ادامه روغن و کرم ضد آفتاب خود را استفاده کنید. شب‌ها نیز بعد از سرم یا رتینول، آبرسان استفاده شود.

استفاده از بهترین آبرسان های صورت باعث می‌شود که پوست صاف‌تر به نظر برسد و از عملکرد پوست به عنوان سد بدن، پشتیبانی می‌کند. حمایت از این سد، پوست را سالم‌تر و انعطاف پذیرتر نگه‌ داشته و احتمال آسیب و عفونت را کاهش می‌دهند. سعی کنید مرطوب کننده‌ای انتخاب کنید که حاوی SPF باشد، زیرا روتین مراقبت از پوست باید حاوی محصولی باشد که از صورت در برابر آسیب و خطرات سلامتی ناشی از قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید نیز محافظت کند.

ویژگی‌های بهترین آبرسان های صورت

در تهیه بهترین آبرسان های صورت برخی موارد را باید در نظر بگیرید که عبارتند از:

  • نوع پوست

برای خرید بهترین آبرسان های صورت، اولین موردی که باید در نظر گرفته شود نوع پوست فرد است. در صورتی که پوست شما چرب است، به دنبال آبرسانی باشید که کمتر چرب باشد و اگر پوست خشک دارید کرم چرب‌تری خریداری کنید. افرادی که دارای پوست حساس و مستعد آکنه هستند، اصولا سد پوستی آسیب‌پذیری دارند، بنابراین انتخاب مرطوب‌کننده مناسب باعث تقویت و تسکین پوست شده و در عین حال آن رطوبت مورد نیاز آن را فراهم می‌کند.

  • فرمولاسیون

اصولا مرطوب‌کننده‌ها حاوی سه جزء هستند: رطوبت، نرم‌کنندگی و محبوس کنندگی. مهم است محصولی که انتخاب می‌کنید حاوی هر سه مورد باشد.

بخش مرطوب‌کننده، مانند اسید هیالورونیک و گلیسیرین، موادی با وزن مولکولی کم هستند که جذب آب و نگهداری آن در پوست به مرطوب شدن آن کمک می‌کنند. البته برای عملکرد بهتر باید همراه با اجزای دیگر مورد استفاده قرار گیرند تا محتوای آب را حفظ کنند.

بخش نرم‌کننده حاوی نرم کننده‌های اشباع و غیر اشباع هستند که به عملکرد پوست به عنوان سد دفاعی بدن در سیالیت غشاء و سیگنال‌دهی سلول‌ها کمک می‌کنند و منجر به بهبود کلی در بافت و ظاهر پوست و افزایش نرمی و صافی سطح آن می‌شوند. موادی مانند روغن‌ها، اسیدهای چرب و سرامیدها همگی نرم‌کننده‌هایی مناسب پوست هستند و وجودشان در یک آبرسان مرغوب ضروری است.

و در نهایت مسدود کننده‌ها شامل روغن‌ها و موم‌هایی هستند که یک لایه بی‌اثر روی پوست ایجاد کرده و از نظر فیزیکی مانعی در برابر از دست دادن آب پوست می‌‌شوند. در واقع این بخش به عنوان مهر و موم بر روی سطح پوست عمل کرده و در نتیجه به حفظ رطوبت کمک می‌کنند. پترولاتوم، موم زنبور عسل، روغن معدنی و لانولین همگی به عنوان سدهایی در برابر از دست دادن آب پوست عمل می‌کنند.

بهتر است در ترکیب یک آبرسان خوب الکل، مواد معطر و لایه‌بردار وجود نداشته باشد.  زیرا همانطور که می‌دانیم الکل باعث خشکی پوست و گاهی حساسیت و قرمزی آن می‌شود و مواد معطر نیز ممکن است حساسیت زا باشند. لایه‌بردارها نیز می‌توانند پوست را خشک و تحریک کنند.

ویژگی بهترین آبرسان پوست

  • خاصیت ضدپیری

بسیاری از مرطوب‌‌کننده‌هایی که پیری را به تاخیر می‌اندازند، باعث صاف شدن خطوط ریز، محو شدن لکه‌های تیره و بازگرداندن درخشش و جوانی به پوست می‌شوند. متخصصان مراقبت از پوست توصیه می‌کنند که محصولات حاوی ویتامین C و E و ترکیباتی مانند رتینوئیدها و فاکتورهای رشد و پپتیدها که بروز علائم پیری پوست را به تعویق می‌اندازند استفاده شوند.

مطلب پیشنهادی: بهترین کلینیک پوست تهران

  • قیمت

قیمت بهترین آبرسان های صورت اصولا متنوع است. انواعی که حاوی مواد اختصاصی مرغوب‌تری هستند گرانترند و برخی ارزانتر هستند. با این حال همیشه می‌توانیم آبرسان‌های مناسب پوست خود را با قیمت مناسب در بازار پیدا کنیم.

چند نمونه از بهترین آبرسان های صورت

  • آبرسان کامان سری واتربمب مدل COLAGEN

کرم آبرسان کامان فرمولاسیون بی‌نظیری از مواد مغذی و تقویت کننده دارد و از بهترین آبرسان های صورت به شمار می‌آید. این آبرسان قوی مانع از شل شدن و کاهش قدرت کشسانی پوست شده و از بروز چین و چروک و پیری زودرس جلوگیری می‌کند. آبرسان کامان حاوی کلاژن همراه عصاره‌ی آناناس و مناسب انواع پوست است. جذب این آبرسان بسیار سریع است و بافت سبک و لطیفی نیز دارد.

  • کرم آبرسان وچه (Voche)

آبرسان وچه مناسب پوست‌های خشک و معمولی است و اگر می‌خواهید صورتی نرم و لطیف داشته باشید این آبرسان مناسب شماست. هیالورونیک اسید موجود در آن پوست شما را عمیقا آبرسانی کرده و در نهایت موجب لطافت پوست می‌شود.

محتویات موجود در این آبرسان باعث کاهش التهابات پوستی شده و پوست‌های خشک و آسیب دیده را ترمیم می‌کند. روغن هسته انگور موجود در این محصول دارای اسید چربی است که سرعت جذب آن را افزایش می‌دهد. آبرسان وچه به دلیل وجود روغن ماکادمیا سرشار از امگا ۷ می باشد که یک آنتی اکسیدان قوی است و رادیکال های آزاد را از پوست دور می‌کند.

مرطوب کننده پوست کامان

  • کرم آبرسان ژوت مدل هیدراکر (Jute, Hydra Care)

این آبرسان فاقد مواد حساسیت‌زا و اسانس‌های شیمیایی است و در نتیجه مناسب پوست‌های حساس و خشک است. کرم هیدراکر ژوت حاوی گلیسیرین بوده و بنابراین قابلیت حفظ رطوبت پوست و آبرسانی ۲۴ ساعته را دارد و فاقد اسانس و پاربن است.

این آبرسان حاوی آلوئه ورا برای کاهش التهاب و قرمزی پوست، دکسپانتنول جهت ترمیم پوست خشک و آسیب دیده، روغن زیتون و روغن جوانه گندم است و برای درمان پوستهای مستعد اگزما، پسوریازیس مناسب است.

  • کرم آبرسان سینره

کرم مرطوب کننده سینره با توجه به آخرین متد علمی دنیا تهیه می‌شود و علاوه بر ایجاد رطوبت از ایجاد چین و چروک در صورت نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کند. این محصول دارای قدرت آبرسانی فوق العاده است و باعث افزایش میزان رطوبت پوست می‌شود.

در فرمول این آبرسان دسته‌ای از سیلیکون‌ها وجود دارند که ایجاد حالت چرب روی پوست نداشته و در عین حال باعث ایجاد جوش نیز نمی‌شوند. آبرسان سینره با ایجاد رطوبت ماندگار باعث حفظ طراوت و شادابی پوست شده و مانع از اثر عوامل مخرب محیطی بر روی پوست خواهد شد.

هر چند وقت یکبار باید صورت خود را آبرسانی کنیم؟

اصولا دو بار مرطوب کردن صورت در روز پس از پاکسازی پوست کافی است، البته این مورد به میزان خشکی یا چربی پوست نیز بستگی دارد.

چه مقدار مرطوب کننده در هربار می‌توان استفاده کرد؟

این مورد نیز به درصد خشکی پوست صورت و به نوع آبرسان شما بستگی دارد. اگر پوست خشکی دارید میزان مورد استفاده باید بیشتر باشد.

 سخن پایانی

پوست اشخاص متفاوت است و در نتیجه پیدا کردن بهترین آبرسان های صورت ممکن است کمی دشوار باشد. با توجه به تنوع زیاد این محصولات در بازار لوازم آرایشی این انتخاب مشکل‌تر نیز خواهد شد. هر فرد باید ابتدا به نوع پوست خود توجه کند و در ادامه مواد تشکیل دهنده، کیفیت و قیمت کرم آبرسان را بررسی کرده و با توجه به این شرایط از بهترین آبرسان های صورت انتخاب خود را انجام داده یا در غیر این صورت با راهنمایی بهترین دکتر پوست، آبرسان متناسب با پوست خود را انتخاب کند و از آن در روتین‌های پوستی استفاده کنند.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

آمنه ابراهیمی

آمنه ابراهیمی هستم مترجم متون در زمینه سلامت پوست و مو و مسائل مربوط به زیبایی. حدود 5 سال در زمینه تولید محتوا به صورت تخصصی در زمینه پوست، مو و زیبایی مشغول به فعالیت هستم. جدیدترین روش های زیبایی و درمانی که در سراسر دنیا منتشر می شود را با علاقه دنبال میکنم. آنها را ترجمه میکنم و در قالب محتواهای متنی درمیآورم و در اختیار شما عزیزان قرار میدهم. ممنون میشم محتواهای بنده را مطالعه کنید و نظرات خودتون را در قالب کامنت با من به اشتراک بزارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *