آیا دانشجویان بین المللی تحت پوشش بیمه دولتی کانادا هستند؟

۰
(۰)

دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور کانادا را دارند، باید ابتدا در مورد اینکه آیا دانشجویان بین المللی در استان مد نظر تحت پوشش بیمه درمانی هستند، تحقیق کنند. تمامی دانشجویان بین المللی در کانادا طی مدت اقامت خود در این کشور، ملزم به داشتن بیمه درمانی هستند. در برخی از استان‌های کانادا، تعداد خاصی از دانشجویان بین المللی خواه به صورت رایگان و خواه با پرداخت حق بیمه، تحت پوشش بیمه درمانی استانی هستند. تحت برخی از شرایط، دانشجویان بین المللی می توانند برای بیمه درمانی استانی درخواست دهند.

در اغلب موارد و زمانی که دانشجویان شرایط دریافت بیمه درمانی استانی را نداشته باشند، ملزم به خرید بیمه درمانی خصوصی خواهند بود که پروسه خرید این بیمه خصوصی از طریق موسسه تحصیلی آنها تکمیل خواهد شد که در اینصورت بر هزینه های تحصیلی دانشجویان در کانادا افزوه خواهد شد. در استان‌ هایی که در موسسات آموزشی آنها بیمه درمانی استانی به دانشجویان بین المللی ارائه نمی شود، ممکن است خرید بیمه درمانی خصوصی برای دانشجویان اجباری باشد. اما در سایر موسسات آموزشی خرید بیمه درمانی خصوصی برای دانشجویان اختیاری خواهد بود.

بیمه درمانی کانادا

بیمه درمانی کانادا

تمامی شهروندان کانادا و افرادی که اقامت دائم این کشور را دارند، بدون پرداخت هزینه‌ ای مشمول دسترسی به سطح قابل قبولی از خدمات درمانی هستند. با اینکه دسترسی تمامی شهروندان به خدمات درمانی همگانی در سطح فدرال اجباری است، اما برنامه یا طرح‌های بیمه درمانی توسط هر استان و منطقه به صورت مستقل و جداگانه اجرا می شود. از این رو، جزئیات دقیق پوشش بیمه درمانی به محل و استانی که فرد در آن زندگی میکند بستگی خواهد داشت. خدمات درمانی همگانی برای تمامی شهروندان کانادایی در دسترس بوده و شامل خدمات ضروری پزشکی میشود که به آن خدمات درمانی اولیه نیز می گویند.

افرادی که مقیم دائم یا شهروند کانادا محسوب نمیشوند، باید برای اجتناب از پرداخت هزینه‌های سنگین درمان، بصورت شخصی بیمه درمانی خصوصی تهیه کنند. در واقع پیرو اکثریت برنامه‌های مهاجرتی، افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند ملزم به خرید بیمه درمانی خصوصی برای مدت اقامت خود در این کشور هستند. برای این منظور، افرادی که اقامت موقت کانادا را دارند چندین گزینه پیش رو خواهند داشت:

  • این افراد می توانند بیمه درمانی خصوصی خود را از یک شرکت بیمه خریداری کنند.
  • چنانچه در کانادا کار بکنند، ممکن است بیمه درمانی خود را از سوی کارفرمای خود دریافت کنند.
  • چنانچه در حال تحصیل در کانادا باشند، می توانند از طریق موسسه آموزشی خود برای دریافت بیمه درمانی اقدام کنند.

در موارد اضطراری، حتی اگر فردی بیمه درمانی دولتی نیز نداشته باشد، در تمامی استان‌ها و مناطق کانادا خدمات درمانی رایگان دریافت خواهد کرد. با این حال، باز هم با توجه به استانی که فرد در حال تحصیل در آن است، ممکن است محدودیت‌های زیادی برای خدمات درمانی قابل ارائه وجود داشته باشد. داشتن بورسیه های رایج تحصیلی کانادا نیز تغییری در نحوه پوشش خدمات درمانی ایجاد نخواهد کرد و چنانچه شما به عنوان یک دانشجو در کانادا بیمه درمانی نداشته باشید باید هزینه‌های سنگین خدمات درمانی را مستقیما از جیب خود بپردازید.

خدمات بیمه درمانی قابل ارائه برای دانشجویان به تفکیک استان

خدمات بیمه درمانی دانشجویان

آلبرتا

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

دانشجویان بین المللی که از تحصیل آنها در استان آلبرتا حداقل شش ماه گذشته باشد، معمولا تحت برنامه‌ی بیمه‌ی سلامت آلبرتا (AHCIP)، مشمول پوشش بیمه درمانی استانی میشوند.

توجه داشته باشید که بیمه درمانی استانی آلبرتا تنها هزینه خدمات درمانی اولیه را پوشش میدهد و خدمات دندانپزشکی یا داروهای تجویزی تحت پوشش این بیمه قرار نمیگیرند. چنانچه دانشجویی تحت برنامه‌ی بیمه‌ی سلامت آلبرتا (AHCIP)، مشمول پوشش بیمه درمانی استانی نباشد باید از طریق یک شرکت بیمه یا نماینده بیمه، بیمه درمانی خصوصی تهیه کند.

بریتیش کلمبیا

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

چنانچه قصد داشته باشید برای یک دوره حداقل شش ماهه در بریتیش کلمبیا تحصیل کنید، در اینصورت تحت طرح خدمات پزشکی (MSP) استان بریتیش کلمبیا، مشمول پوشش بیمه درمانی استانی خواهید بود. شما باید به محض ورود به استان بریتیش کلمبیا برای دریافت برنامه خدمات پزشکی (MSP) اقدام کنید. با این حال، رسیدگی به این درخواست تقریبا ۳ ماه زمان خواهد برد و دانشجویان تنها پس از ورود به کشور کانادا میتوانند درخواست خود را ارائه کنند.

iMED در طول دوره انتظار سه ماهه قبل از واجد شرایط شدن برای طرح خدمات پزشکی (MSP) بریتیش کلمبیا، بیمه خدمات درمانی اولیه را به شما ارائه خواهد کرد.

همچنین دانشجویان بین المللی می توانند بیمه دانشجویی با خدمات جامع‌تری را برای تکمیل پوشش خدمات درمانی اولیه ارائه شده تحت طرح خدمات پزشکی (MSP) خریداری کنند. بسیاری از موسسات آموزشی پکیج‌های بیمه درمانی جامع‌تری را به دانشجویان خود ارائه می دهند و برخی موسسات حتی دانشجویان را ملزم به خرید این بیمه میکنند.

در صورتی که دانشجویی واجد شرایط دریافت طرح خدمات پزشکی (MSP) نباشد، باید بیمه درمانی خصوصی را مطابق مدت اقامت خود در کشور کانادا خریداری کند.

مانیتوبا

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: خیر

دانشجویان بین المللی در استان مانیتوبا، باید تحت پوشش بیمه درمانی دانشجویان بین المللی مانیتوبا قرار بگیرند.

این بیمه خدمات پزشکی و درمانی پر هزینه برای افراد غیر مقیم دائم اعم از هزینه بستری شدن در بیمارستان، هزینه ویزیت پزشک و عکسبرداری با اشعه ایکس را پوشش میدهد.

نیوبرانزویک

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

دانشجویان بین المللی که از معیارهای واجد شرایط بودن برخوردار باشند، می توانند تحت پوشش بیمه دانشجویی نیوبرانزویک مدیکر (New Brunswick Medicare) قرار بگیرند. جهت واجد شرایط بودن، دانشجو باید حداقل برای یک سال تحصیلی کامل در دوره تحصیلی تمام وقت در یک موسسه آموزشی در نیوبرانزویک ثبت نام کند.

بیمه دانشجویی نیوبرانزویک مدیکر تنها هزینه خدمات درمانی اولیه را پوشش میدهد، بنابراین به دانشجویان بین‌المللی توصیه میشود تا از طریق مؤسسه آموزشی خود یا یک شرکت ارائه ‌دهنده بیمه خصوصی، بیمه دانشجویی که پوشش جامع‌تری داشته باشد را تهیه کنند.

نیوفاندلند و لابرادور

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

تمام دانشجویان بین المللی در نیوفاندلند و لابرادور، بصورت خودکار مشمول طرح بیمه درمانی اتباع خارجی(Foreign Health Insurance) میشوند.

دانشجویان بین المللی تحت طرح خدمات پزشکی(MCP) بصورت رایگان واجد شرایط پوشش خدمات درمانی اولیه یا پایه هستند، مشروط بر اینکه در یک دوره تحصیلی تمام وقت بطول حداقل ۱۲ ماه ثبت نام کرده باشند.

دانشجویان بین المللی که واجد شرایط این بیمه دانشجویی نیستند باید برای مدت اقامت خودشان در کانادا بیمه درمانی خصوصی خریداری کنند. طرح خدمات پزشکی(MCP) تنها هزینه خدمات درمانی اولیه را پوشش می‌دهد، به همین دلیل به دانشجویان بین‌المللی توصیه میشود تا برای پوشش جامع‌تر خدمات درمانی، بیمه درمانی خصوصی خریداری کنند.

قلمروهای شمال غرب یا نورث وست تریتوریز

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

دانشجویان بین ‌المللی می‌‌توانند تحت برنامه خدمات درمانی مناطق شمال غرب (NWTHC) برای دریافت بیمه دانشجویی در کانادا اقدام کنند، مشروط بر اینکه در یک برنامه تحصیلی بطول بیش از ۱۲ ماه تحصیل کنند.

بیمه دانشجویی NWTHC، خدمات بهداشتی درمانی اولیه را برای ساکنان مناطق شمال غربی کانادا ارائه می‌دهد. از آنجایی که این بیمه تنها خدمات درمانی پایه یا اولیه را پوشش میدهد، به دانشجویان بین‌المللی توصیه میشود تا برای پوشش جامع‌تر خدمات درمانی، بیمه درمانی خصوصی خریداری کنند.

نوا اسکوشیا

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: خیر

دانشجویان بین المللی در نوا اسکوشیا باید بیمه دانشجویی کانادا را خریداری کنند، چرا که واجد شرایط دریافت بیمه درمانی استانی نیستند. اکثریت موسسات آموزشی در نوا اسکوشیا، بیمه درمانی دانشجویی ارائه می‌دهند و در برخی از آنها خرید بیمه درمانی برای دانشجویان بین المللی اختیاری است. با اینکه در نوا اسکوشیا دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی برای دانشجویان بین المللی ممکن نیست، اما امکان دسترسی به این بیمه برای افرادی که حداقل بطول ۱۲ ماه به طور قانونی در این استان اقامت داشته باشد وجود دارد.

هزینه این طرح برای ۱۲ ماه تقریباً ۶۵۰ دلار است.

با گذشت اولین سال تحصیل، دانشجویان واجد شرایط درخواست کارت سلامت نوا اسکوشیا خواهند شد. این کارت تحت برنامه خدمات پزشکی (MSI)، بیمه دانشجویی و پوشش رایگان خدمات درمانی اولیه را در دسترس دانشجویان قرار می‌‌دهد.

پس از دریافت کارت بهداشت استانی، دانشجویان بین المللی میتوانند از دریافت پکیج خدمات درمانی و بیمه دانشجویی ارائه شده توسط موسسه آموزشی خود انصراف دهند.

نوناووت

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: خیر

توجه داشته باشید از آنجایی که قلمرو نوناووت میزبان هیچ موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی (DLI) برای دانشجویان بین المللی نیست، امکان صدور بیمه دانشجویی برای دانشجویان بین المللی در این قلمرو وجود ندارد.

انتاریو

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: خیر

دانشجویان بین المللی در آنتاریو واجد شرایط طرح بیمه درمانی استانی آنتاریو (OHIP) نیستند. به همین دلیل، تمام موسسات آموزش عالی در استان آنتاریو طرح‌های بیمه درمانی دانشجویی ارائه می‌دهند که برای دانشجویان بین المللی در دسترس خواهند بود.

اکثریت دانشگاه‌های دولتی استان آنتاریو، بیمه دانشجویی کانادا را تحت طرح بیمه درمانی دانشگاهی  (UHIP) ارائه می دهند، در حالی که ممکن است در سایر کالج‌ها و مؤسسات آموزشی خصوصی، گزینه‌های دیگری نیز برای بیمه خدمات درمانی در دسترس باشد.

طرح‌های بیمه دانشجویی ارائه شده به دانشجویان بین المللی توسط موسسات آموزشی رایگان نیستند و هزینه بیمه دانشجویی در کانادا معمولاً به هزینه‌های دانشگاهی دانشجو اضافه می‌شود.

پرنس ادوارد آیلند (جزیره پرنس ادوارد)

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

دانشجویان بین المللی در پرنس ادوارد آیلند (PEI) در صورتی که حداقل شش ماه در پرنس ادوارد آیلند زندگی کنند، واجد شرایط دریافت بیمه درمانی عمومی خواهند بود. با این حال، یک فرد تنها پس از گذشت حداقل سه ماه اقامت در این استان می تواند برای دریافت کارت سلامت PEI اقدام کند. به همین دلیل، دانشجویان بین المللی باید برای شروع دوره تحصیلی خود، بیمه درمانی را از موسسه آموزشی خود یا یک شرکت بیمه درمانی خصوصی خریداری کنند.

چنانچه یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط دریافت کارت سلامت PEI باشد، میتواند از بیمه درمانی خریداری شده خود انصراف دهد.

کبک

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: در برخی موارد

استان کبک کانادا با ده کشور مختلف قراردادهای متقابلی دارد که این امر ساکنان این کشورها را قادر می ‌سازد تا از طریق طرح کارت بیمه سلامت کبک (RAMQ) برای دریافت بیمه رایگان خدمات درمانی اولیه اقدام کنند.

چنانچه هر یک از دانشجویان بین المللی از اتباع کشورهایی باشد که تحت پوشش این قرارداد متقابل قرار نمیگیرند، دانشجو به طور خودکار برای خرید طرح بیمه دانشجویی گروهی ارائه شده توسط موسسه آموزشی خودش ثبت نام خواهد شد.

چنانچه به هر دلیلی، دانشجو واجد شرایط طرح کارت بیمه سلامت کبک RAMQ یا طرح بیمه درمانی موسسه آموزشی خود نباشد، باید بیمه درمانی خصوصی مطابق مدت اقامت خود در کانادا را خریداری کند.

ساسکاچوان

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: بله

دانشجویان بین المللی که در ساسکاچوان به مدت حداقل شش ماه تحصیل کنند، میتوانند تحت برنامه کارت سلامت ساسکاچوان، واجد شرایط ثبت نام برای پوشش رایگان بیمه خدمات درمانی اولیه باشند. برخی از موسسات آموزشی ساسکاچوان به طور خودکار دانشجویان بین المللی را برای خرید طرح‌های بیمه درمانی خصوصی ثبت نام می‌کنند.

چنانچه دانشجویی کارت سلامت ساسکاچوان یا بیمه درمانی خصوصی داشته باشد میتواند از این طرح انصراف دهد.

یوکان

دسترسی به بیمه همگانی خدمات درمانی: خیر

قلمرو یوکان میزبان کالج یوکان، تنها موسسه آموزشی تعیین شده کانادایی (DLI) در این قلمرو است. این موسسه آموزشی بطور خودکار تمامی دانشجویان بین المللی را برای خرید یک طرح بیمه درمانی دانشجویی در طول تحصیلشان ثبت نام میکند.

بیمه درمانی خارج از استان در کانادا

بیمه درمانی خارج از استان در کانادا

بیمه درمانی استانی، چه از طریق یک برنامه رایگان دولتی ارائه شده باشد و چه از طریق طرح بیمه خصوصی خریداری شده باشد، تنها هزینه مربوط به خدمات درمانی را پوشش میدهد که در داخل آن استان صورت بگیرد. دانشجویان بین المللی که قصد سفر به خارج از استان محل تحصیل خود یا قصد سفر به کشور دیگری را دارند، باید در مورد پوشش بیمه درمانی خود با ارائه دهنده خدمات بیمه مشورت کنند تا از پوشش یا عدم پوشش دهی هزینه خدمات درمانی خود در طول این مدت سفر مطلع شوند. چنانچه بیمه درمانی یک دانشجوی بین‌المللی هزینه خدمات درمانی در طول سفر را پوشش ندهد، در اینصورت دانشجو باید بیمه درمانی خصوصی خریداری کند.

 

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *