آموزش تمیز کردن فر گاز

۰
(۰)

شاید اجاق گاز های صفحه ای جذابیت بیشتری داشته باشند اما اجاق گاز های مبله ای که در حال حاضر به بازار ارائه می شوند با داشتن فر های بزرگ امکان پخت غذاها و شیرینی های مختلف را به ما می دهند که همین موضوع دلیلی برای علاقه طرفداران به این محصولات شده است، اما به قطع اگر چندباری از این فرگاز ها استفاده کرده باید به این موضوع واقف هستید که پس از چندبار استفاده دیواره های فر دستگاه آلوده می شوند، به همین دلیل مطالعه نحوه صحیح نظافت فر گاز خالی از لطف نمی باشد.

تمیزکردن گاز

 

آموزش تمیز کردن فر گاز

نحوه چربی زدایی درون فر اجاق گاز

آموزش استفاده از سیستم خودکار تمیز کننده در اجاق گاز

برای تمیز کردن سینی فر اجاق گاز چه باید کرد؟

نحوه شستشوی شیشه فر اجاق گاز

آموزش تمیز کردن فر گاز

هر دستگاهی نحوه شستشو و تمیز کردن خود را دارد و همین مسئله منجر به این شده که آموزش تمیز کردن فر اجاق گاز برای بسیاری از مصررف کنندگان مبحثی مهم و حائز اهمیت باشد، اگر پس از چندبار استفاده از فر اجاق گاز خود متوجه آلودگی در این دستگاه شده اید می توانید در این بخش با آموزش نحوه تمیز کردن فر گاز با ما همراه باشید.

  • ابتدا تمام اجزای جدا شونده را در بیارید.
  • یک سطل را با آب و مایع تمیز کننده پر کنید.
  • قطعاتی که امکان جدا شدن آن ها از فر وجود دارد را درون آن سطل بیاندازید.
  • برای جمع کردن ذرات غذایی ریز که درون فر باقی مانده است از یک دستمال خشک استفاده نمایید.
  • برای تمیز کردن دیواره ها و لوله های درون فر اجاق گاز هم می توانید از یک دستمال پارچه ای نرم آغشته به مواد شوینده استفاده نمایید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از اجاق گاز سینجر و بروز خرابی در این دستگاه می توانید بای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز سینجر استفاده کنید.

نحوه چربی زدایی درون فر اجاق گاز

پس از پخت مواد غذایی مختلفی که چربی دارند به طبع شاهد جرم گرفتن و چرب شدن دیواره های فر خواهید شد، اما اینکه چگونه این جرم ها را باید از بین برد موردی است که در این بخش با آموزش نحوه چرب زدایی درون فر اجاق گاز قصد داریم تا به شما آموزش دهیم:

  • چرب شدن دیواره ها و سینی کف فر امری بسیار طبیعی و عادی می باشد و هر کسی با آن مواجه شده است، اگر این جرم ها مدتی روی دیواره ها باقی بماند دیگر تمیز کردن و از بین بردن چربی ها دیگر کار ساده ای نخواهد بود.
  • برای اینکه چربی های سطحی را از بین ببرید از جرم گیر و شوینده های طبیعی و رایج برای فلزات می توانید استفاده کنید.
  • اما اگر چربی ها ضخامت بیشتری داشتند و نظافت آن سخت بود مقداری جوش شیرین را با آب داغ مخلوط کنید، و بریزید روی دیواره ها و یا سینی کف ماکروفر و بگذارید کمی باقی بماند.
  • پس از گذشت مدتی با کشیدن دستمال می توانید چربی ها را از بین ببرید.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از اجاق گاز پادیسان و بروز خرابی در این دستگاه می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات تعمیر اجاق گاز پادیسان استفاده نمایید.

آموزش استفاده از سیستم خودکار تمیز کننده در فر اجاق گاز

امروزه بسیاری از اجاق گاز ها که به بازار ارائه می شوند دارای سیستم تمیز کننده خودکار هستند، بدین صورت که دیگر نیاز به استفاده از قابلیت های دستی برای تمیز کردن آن ها نیست، اما مسئله ای که وجود دارد این است که چون تمیز کردن فر گاز امری روتین نیست بسیاری از مصرف کنندگان با نحوه کا با این قابلیت هم آشنا نیستند، اگر شما هم جزو این افراد هستید در ادامه با آموزش استفاده از سیستم خودکار تمیز کننده در فر اجاق گاز با ما همراه باشید.

  • امروزه قابلیت تمیز کننده خودکار در فر اجاق گاز ها با دکمه self clean نمایش داده می شود، در بعضی از دستگاه ها این قابلیت به کمک آب داغ و بخار آب انجام می شود تا چربی ها و کثیفی ها را از بین ببرد.
  • در برخی دیگر از اجاق گاز ها به کمک حرارت زیاد این کار انجام می شود، این حرارت تا حدی زیاد می گردد که آلودگی های روی دیواره ها و سینی به خاکستر تبدیل می شود.

اگر در منزل خود اجاق گاز گرنیه دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده اید می توانید برای رفع عیب دستگاه خود از خدمات نمایندگی تعمیرات اجاق گاز گرنیه استفاده کنید.

تمیزکردن فر

برای تمیز کردن سینی فر اجاق گاز چه باید کرد؟

سینی فر اجاق گاز را می توان مهم ترین بخش در نظافت دانست چرا که هم غذا روی دستگاه قرار می گیرد و هم این سینی از باقی موارد بیشتر کثیف می شود، در ادامه بخاطر اهمیت این موضوع به بررسی نحوه تمیز کردن سینی فر اجاق گاز پرداخته ایم:

  • سینی را از جای خود در بیاورید.
  • در سطلی بزرگ که از اب داغ و جوش شیرین مخلوط است جای دهید.
  • بعد از گذشت ۲۰ دقیقه سینی را از جای خود خارج کنید.
  • اگر سینی تمیز نشده بود می توانید دوباره این پروسه رو طی کنید.

نحوه شستشوی شیشه فر اجاق گاز

اصلی ترین نما و چیزی که هر کس از فر اجاق گاز شما مشاهده می کند شیشه فر اجاق گاز می باشد، به همین دلیل نحوه شستشو شیشه فر اجاق گاز اهمیت بسیاری دارد و باید به آن پرداخت، در ادامه به بررسی نحوه انجام این کار خواهیم پرداخت:

  • شیوه تمیز کردن شیشه فر گاز بستگی به میزان جرم گرفتگی دارد، اگر این میزان کم باشد شما می توانید با استفاده از یک شیشه شوی و یا یک جرم گیر سطح شیشه این کار را انجام دهید.
  • اگر چربی و جرم روی شیشه زیاد بود آن را باز کنید و به طور افقی نگه دارید، مقداری شوینده یا جرمگیر روی آن بریزید.
  • بگذارید حداقل ۱۰ دقیقه بگذرد.
  • بعد از دستمال کشیدن هم می توانید برای اینکه رد دستمال روی شیشه نماند اقدام به کشیدن یک دستمال خشک کنید.

 

 

/سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی ویکی درمان در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد./

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

میانگین رای ۰ / ۵. تعداد رای: ۰

هنوز رای ثبت نشده است.

نگار عظیمی

من سرپرست محتوای رسانه ویکی درمان هستم، ما در ویکی درمان در تلاشیم اطلاعات دقیق، کاربردی و هدفمند را در اختیار مردم ایران قرار دهیم.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. سلام. من نمیدونستم اجاق گاز سیستم تمیز کنندگی خودکار داره! خیلی این مطلب به دردم خورد. همچنین راهکاری که برای چربی زدایی داخل فر گفتین هم عالی بود من همیشه برای ازبین بردن چربی های داخل فر کلی دردسر داشتم اما راهکارتون خیلی بهم کمک کرد. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *